سرویس: غیر تولیدی 13:21 - شنبه 13 اردیبهشت 1399

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان

کاهش 47 درصدی بارندگی در سرشاخه‌های زاینده‌رود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مجموع ﺑﺎرش سال ﺯﺭاعی از مهر ماه 1398 تا کنون هزار و 154 میلی‌متر گزارش شده و حدود 47 درصد در سرشاخه‌ها و مناطق غرب نسبت به بلندمدت کاهش بارندگی وجود دارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ منصور شیشه‌فروش اظهار داشت: جمع کل ﺑﺎﺭﺵ اﺧﻴﺮ ایستگاه ﻛﻮﻫﺮﻧﮓ در سر شاخه زاینده‌رود ۴۱ میلی‌متر و مجموع ﺑﺎﺭﺵ سال ﺯﺭاعی از مهر ماه ۱۳۹۸ تاکنون هزار و ۱۵۴ میلی‌متر گزارش شده است و حدود ۴۷ درصد در سرشاخه‌ها و مناطق غرب نسبت به بلندمدت کاهش بارندگی وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این‌که میزان بارش در مدت مشابه سال زراعی گذشته ۲ هزار و ۱۲۶ میلی‌متر و میانگین بلند مدت بارش هزار و ۳۰۶ میلی‌متر است، افزود: بارش‌های امسال در استان اصفهان بیشتر در مناطق شمال و شرق استان در ایستگاه‌های اردستان، کاشان و نطنز گزارش شده است.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته علویجه ۱۶.۵ فریدو‌ن‌شهر۱۵.۶، خوانسار ۱۴.۵، میمه ۳.۶، برزک ۱۳.۵، مورچه‌خورت ۱۰.۷، دهق ۱۰.۴، بوئین میاندشت ۱۰.۲، شهرضا۹.۶، چادگان ۸.۸ ، نطنز ۷.۹، داران ۷.۲ ، اردستان ۷.۱، اصفهان ۶.۸، فرودگاه ۶.۸، دهاقان ۶.۴، نجف آباد ۶.۳، گلپایگان ۶.۲ ، زرین‌شهر۵.۶ و سمیرم ۳.۵ میلی‌متر گزارش شده است.

استقرار جوی ناپایدار بر روی استان اصفهان طی امروز و فردا

فاطمه زهرا سیدان، کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی اصفهان نیز با اشاره به وضعیت هوای استان اصفهان عنوان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی ناپایدار بر روی استان طی امروز و فردا است و بر این اساس در این مدت آسمان در اکثر نقاط استان نیمه ابری گاهی همراه با بارش‌های رگباری متناوب و موقتی در مناطق مستعد همراه با رعد و برق و تگرگ خواهد بود.

وی با بیان این‌که وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در استان اصفهان در ۲۴ ساعت آینده پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: این امواج ناپایدار تا اواخر روز یکشنبه از استان اصفهان خارج می‌شود و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه جو پایدار خواهد بود.

سیدان با اشاره به این‌که درجه حرارت در این مدت ۲ تا ۳ درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد داشت، ادامه داد: شب گذشته خور و بیابانک ۰.۸، زواره ۰.۲، میمه ۲ و نطنز ۵ میلی‌متر باران گزارش شده است.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: بیشینه دمای شهر اصفهان در بعداز ظهر امروز ۲۶ و کمینه دمای در صبح فردا ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است، گرم‌ترین شهر استان خور و بیابانک با ۳۲ درجه و سردترین بوئین و میان دشت با دو درجه سانتی‌گراد بالای صفر است.

انتهای پیام/۶۳۱۰

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.