سرویس: غیر تولیدی 09:33 - یکشنبه 14 اردیبهشت 1399

طبخ غذا برای نیازمندان در 940 آشپزخانه کشور/توزیع 600 هزار بسته غذایی در ماه رمضان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از طبخ غذا برای نیازمندان در 940 آشپزخانه کشور خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه مبارک رمضان 600 هزار بسته غذایی در مناطق محروم، توزیع شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ علیرضا عسگریان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد،درباره اجرای رزمایش همدلی به مناسبت ماه مبارک رمضان در سطح کشور، اظهار داشت: این رزمایش با عنوان سفره مهدوی، آغاز شده است و اطعام نیازمندان را در این ماه بر عهده دارد.

وی افزود: اقداماتی که کمیته امداد انجام می‌دهد علاوه بر سه و نیم میلیون بسته‌ای است که توسط سازمان بسیج به نیازمندان، اهدا می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: کمیته امداد طرحی را با عنوان هم‌سفره و یا اطعام مهدوی آغاز کرده است و در این طرح به صورت مستقیم اطعامی را به مددجویان کمیته امداد و نیازمندان توزیع می‌کند.

عسگریان تاکید کرد: در این طرح مقرر شده بود 313 آشپزخانه در سراسر کشور ایجاد شود که به فضل الهی تا کنون یک میلیون و 50 هزار پرس غذای گرم در بین نیازمندان توزیع شده است و تعداد آشپزخانه‌ها نیز هر روز در حال افزایش است.

وی افزود:‌در حال حاضر تعداد آشپزخانه‌های این طرح به 940 آشپزخانه رسیده است که سه برابر نسبت به طرح اولیه افزایش یافته که این نشان از اقبال مردم از این طرح می دهد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: تاکنون 234 هزار بسته نیز در مناطق محروم توزیع شده است که پیش‌بینی ما این بود که امسال در کل ماه مبارک رمضان 230 هزار بسته غذایی را توزیع کنیم. البته در سال گذشته 400 هزار بسته غذایی در این ماه در بین نیازمندان توزیع شد و با این استقبال مردم، پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه مبارک 600 هزار بسته غذایی در مناطق محروم، توزیع شود.

عسگریان اظهار داشت: با توجه به تعداد آشپزخانه‌ها پیش‌بینی می‌کردیم سه هزار نفر در این آشپزخانه‌ها مشغول به کار شوند ولی در حال حاضر افرادی که در آشپزخانه‌ها مشغول تهیه و توزیع غذا هستند، به 15 هزار و 281 نفر رسیده است.

وی درباره قیمت بسته‌های غذایی اظهار داشت: قیمت این بسته‌ها متفاوت است ولی میانگین آن 180 هزار تومان است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.