سرویس: غیر تولیدی 13:22 - پنجشنبه 11 اردیبهشت 1399

نصب کد رهگیری در فروشگاه‌ها الزامی است؛ نظارت روزانه ۹۰ تیم نظارت بهداشتی در استان اصفهان

مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان گفت: توصیه‌های بهداشتی به تمامی واحدهای سلامت محور و اتحادیه‌های مواد غذایی داده شده و در ماه رمضان امسال ثبت اصناف و مشاغل انجام شد که یکی از مسائل کنترلی اداره بهداشت، داشتن کد رهگیری مغازه‌داران است.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید‌مهدی میرجهانیان، با اشاره به شرایط کرونا و ماه رمضان، اظهار داشت: فعالیت و مسئولیت‌های نیروهای بهداشتی و نظارت در این ایام چندین برابر شده است.

وی افزود: مسائل بهداشت مواد غذایی و اماکن عمومی توسط بازرسان اداره بهداشت در ماه رمضان کنترل و بازرسی می‌شوند و همچنین مسائل فاصله گذاری هوشمند و گام دوم مبارزه با کرونا ویروس را پیگیری، نظارت و اجرا می‌کنند.

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان با بیان اینکه 90 تیم روزانه در استان مشغول نظارت هستند، گفت: ناظران از مراکز تهیه و توزیع، اماکن عمومی و سایر مکان‌های حساس در این زمینه بازدید می‌کنند.

وی تصریح کرد: مرکز بهداشت محیط استان بازرسی‌های مشترکی با سازمان تعزیرات، اماکن نیروی انتظامی، اداره دامپزشکی و شهرداری‌ها دارد.

میرجهانیان ادامه داد: در بازه زمانی ماه رمضان و شیوع کرونا، موضوع سلامت مواد غذایی به ویژه حلیم و آش، خرما، زولبیا و بامیه و رستوران‌ها و فست فودها بیشتر توجه می‌شود و اکیپ‌های نظارت و بازرسی با هر گونه تخلف و به خطر انداختن سلامت جامعه برخورد می‌کنند.

وی با اشاره به نظارت مراکز عمومی، اظهار داشت: در حال حاضر مساجد استان اصفهان به علت جلوگیری از انتشار کرونا ویروس تعطیل است ولی اگر شرایطی برای بازگشایی مساجد فراهم شود بازدید این اماکن هم در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان خاطرنشان کرد: ادارات، اماکن مذهبی، سیستم‌های حمل و نقل، بانک‌ها، بیمارستان‌ها، فروشگاه‌ها و غیره از جمله مواردی هستند که اداره بهداشت روی رعایت پروتکل‌های بهداشتی آنها نظارت کافی دارد.

وی افزود: در ماه رمضان امسال ثبت اصناف و مشاغل انجام شد و یکی از مسائل کنترلی اداره بهداشت این است که حتما افراد کد رهگیری را دریافت  و پشت در مغازه نصب کنند و در این راستا توصیه‌های بهداشتی نیز به تمامی واحدهای سلامت محور و اتحادیه‌های مواد غذایی داده شده که در مغازه و جلوی دید مردم بگذراند.

میرجهانیان با بیان اینکه کد رهگیری، افراد را به سایت‌هایی راهنمایی می‌کند که اطلاعات لازم برای پروتکل‌های گام دوم و مسائل بهداشتی را دریافت می‌کنند، گفت: در صورت تخلف و نیاز به اخطاریه ادره بهداشت با اداره بازرسی، اماکن نیروی انتظامی، بازرسی اصناف، تعزیرات و در موارد حادتر با دادگستری مرتبط می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.