سرویس: غیر تولیدی 15:13 - سه شنبه 09 اردیبهشت 1399

اجرای 237 کیلومتر شبکه فاضلاب در استان اصفهان

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفا استان اصفهان با اشاره به توسعه شبکه فاضلاب در استان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده امسال بیش از 237 کیلومتر شبکه و خطوط انتقال فاضلاب در شهرها و روستاهای استان، با اعتباری بالغ بر هزار و 184 میلیارد ریال اجرا شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از روابط عمومی آبفای اصفهان، امیرحسین حکمتیان با بیان اینکه در سال جاری در ۳۲ شهر استان، بیش از ۱۸۷ کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا می‌شود، اظهار داشت: هم‌اکنون استان اصفهان بعد از تهران بیشترین اجرای طول شبکه فاضلاب را در کشور دارد اما به رغم تنگناهای مالی که با آن مواجه هستیم طرح‌های توسعه شبکه فاضلاب همچنان در دستور کار قرار دارد.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفا استان اصفهان برخورداری روستائیان از خدمات شبکه فاضلاب را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: هنوز به طور کامل زیرساخت‌های اجرای شبکه فاضلاب در روستاهای اصفهان فراهم نشده، با این حال اجرای بیش از ۲۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در ۴ روستا در شهرستان فلاورجان عملیاتی شده است، این در حالیست که برای اجرای شبکه فاضلاب ۱۴ روستا در این شهرستان، به میزان یک‌صد کیلومتر برنامه‌ریزی‌شده است.

وی اصلاح و بازسازی شبکه فاضلاب در سطح استان را ضروری برشمرد و خاطرنشان ساخت: قدمت شبکه فاضلاب در استان به بیش از پنج دهه می‌رسد، بر این اساس اصلاح و بازسازی شبکه فاضلاب، بسیار حائز اهمیت است چراکه فرسودگی شبکه فاضلاب احتمال وقوع حوادث در بخش فاضلاب را دوچندان می‌کند.

حکمتیان افزود: در سال ۹۹ علاوه بر توسعه شبکه‌های فاضلاب، با وجود محدودیت منابع مالی، اصلاح و بازسازی ۲۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب در ۱۳ شهر با اعتباری بالغ بر ۲۲۲ میلیارد ریال اجرایی می‌شود.

عضو هیأت مدیره شرکت آبفا استان اصفهان در پایان عنوان کرد: با هدف ارائه خدمات بهتر و بیشتر در بخش فاضلاب، احداث ۸ باب ایستگاه پمپاژ در ۶ شهر نجف‌آباد، مبارکه، لنجان، فلاورجان، برخوار، منطقه ی یک و پنج اصفهان، با اعتباری بالغ بر ۱۵۶ میلیارد ریال در حال اجراست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.