سرویس: غیر تولیدی 18:13 - سه شنبه 09 اردیبهشت 1399

تیم‌های محلی مداخله‌گر مشکلات پساکرونایی را مدیریت کنند

فرماندار اصفهان گفت: تشکیل تیم‌ها و شبکه‌های محلی مداخله‌گر به لحاظ شناخت دقیق‌تر محلی و استفاده از ظرفیت‌های موجود، نقش مؤثری در مدیریت مشکلات اقشار آسیب‌دیده، در دوران پساکرونایی، بر عهده دارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از روابط عمومی فرمانداری اصفهان، حسین سیستانی در نشستی که با حضور بانوان فعال و صاحب‌نظر در استان و شهرستان پیرامون پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا برگزار شد، با بیان اینکه اگر حمایت‌های مردم در زمان شیوع بیماری کرونا نبود، کشور با مشکلات بسیاری مواجه می‌شد، خاطرنشان کرد: حضور مردم و فعالیت‌های مردمی و روحیه همدلی، هم‌زبانی و خدمت مؤمنانه، زیباترین جلوه‌های ایثار و فداکاری در زمان شیوع بیماری کرونا در کشور بوده است.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه تاکنون، اقدامات خوبی در جهت مقابله با بیماری کرونا در کشور صورت گرفته است، افزود: جایگاه کشور ما نسبت به کشورهای پیشرفته جهان در امر پیشگیری، مقابله و شناسایی مبتلایان به بیماری کرونا و ارائه خدمات ارزنده در این خصوص، بسیار مهم و قابل‌تأمل بوده است.

وی با اشاره به اهمیت نقش بانوان در عرصه‌های مختلف از بدو انقلاب تاکنون، عنوان کرد: حضور بانوان در عرصه‌های گوناگون بستر را برای ظهور و بروز ابتکارات، خلاقیت‌ها و نوآوری‌های بسیاری فراهم می‌سازد، از این رو استفاده از ظرفیت بانوان در امر پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سیستانی در ادامه گفت: از زمان بروز و شیوع بیماری کرونا، کشور در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با پیامدهای مثبت و منفی مواجه بوده است که باید با مشارکت و همکاری بین بخشی، برنامه‌ریزی و اقدامات مقتضی در جهت تسهیل امور صورت پذیرد، بنا بر این آمادگی لازم برای ورود در این عرصه ، امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

فرماندار اصفهان با اذعان بر اینکه فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان موظف است نسبت به شناسایی، جمع‌بندی، معرفی و رفع همه موانع و مشکلات موجود، در امر پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا و حتی در جهت تسریع و تحقق اهداف و مأموریت‌های بزرگ‌تر در این راستا، اقدام کند، تصریح کرد: در نظر داریم که با استفاده از ظرفیت‌های خوب موجود بالأخص در حوزه بانوان و هم‌افزایی بیشتر نسبت به راه‌اندازی پویش مردمی و تقویت، حمایت و هدایت آن، حرکت کنیم.

وی افزود: ساماندهی امور خیرین و فعالیت‌های اجتماعی بانوان در ابعاد مختلف، از جمله مواردی است که برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص باید انجام و خلاصه اقدامات صورت گرفته به فرمانداری ارسال شود.

سیستانی تأکید کرد: صدا و سیما نسبت به بیان دیدگاه‌ها، نقطه نظرات و فعالیت‌های انجام شده در امر پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا و ایجاد انگیزه لازم در مردم، اقدام کند.

فرماندار اصفهان با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و روانی ناشی از بیماری کرونا در جامعه، تأکید کرد: تشکیل تیم‌ها و شبکه‌های محلی مداخله‌گر به لحاظ شناخت دقیق‌تر محلی و استفاده از ظرفیت‌های موجود، نقش مؤثری در مدیریت مشکلات اقشار آسیب‌دیده، در دوران پساکرونایی، بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه هماهنگی، انسجام و وحدت بین اقشار مختلف مردم، نتایج مثبتی را در پی خواهد داشت، افزود: اقدامات مقتضی پیرامون تشکیل چند کمیته مستقل انجام و زمینه هماهنگی، هم‌اندیشی و همفکری بیشتر بانوان در جهت رفع مشکلات موجود صورت پذیرد؛ چراکه حضور و ارتباط مستمر بانوان می‌تواند اثرگذار و منشاء تحولات مهمی در شهرستان و استان باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.