سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 00:14 - پنجشنبه 11 اردیبهشت 1399

یک دنیا همدلی در شرق اصفهان؛

6 میلیارد ریال کمک نقدی گوشه ای از سیل مواسات در جرقویه سفلی/ گزارش

شش میلیارد ریال کمک نقدی. 1200 بسته معیشتی و 20 هزار پرس افطاری گوشه ای از سیل رزمایش مواسات و کمک مومنانه در جرقویه سفلی است که به جلوه خوبی از همدلی را به ثبت رساند.

به گزارش اصفهان شرق، یک ماه مانده به عید نوروز 99 درست زمانی تولیدکنندگان و فروشندگان در تدارک تولید و فروش و مردم در تدارک خرید شب عید بودند ویروس منحوس کرونا در ایران اعلام حضور کرد.

شیوع این ویروس علاوه بر درد و رنج و مرگ و میر بسیاری از فعالیت های اقتصادی و اجتماعی را هم دچار رکود و یا تعطیلی کرد. ان هم در استانه عید نوروز که همه تولید کنندگان و فروشندگان چشمشان به فروش و درامد شب عید بود.

وضعیت پیش امده خیلی از خانوارها را که محل درامدشان از کارکرد روزانه بود و اگر روز درامدی نداشتند شب نان برای خوردن پیدا نمی کردند را تحت فشار قرار داد.

این مشکل در کشورهای مدعی دروغین فرهنگ و ابرقدرتی خیلی زود نقاب از چهره انها برداشت و صف های طولانی مردم در اروپا و امریکا برای به دست اوردن یک وعده غذا و یا حمله به فروشگاه ها و خالی کردن قفسه ها با غارت مایحتاج و بالاتر از سرقت محموله های بهداشتی درمانی در هوا و دریا و به یغما بردن کالاهای خریداری شده کشوری توسط کشور دیگر هویت واقعی غرب را نمایان کرد.
اما اینجا یعنی جمهوری اسلامی ایران که از همان سالهای اول پیروزی یعنی سال 58 تحت تحریم قرار گرفت و در سالهای اخیر این تحریم های ظالمانه و به قول خودشان فلج کننده به اوج رسیده وضعیت فرق می کند.

اینجا شرف و غیرت ایرانی و اسلامی مردمانش عمق همدلی و نوع دوستی را با سیل کمک و حمایت از محرومان به نمایش گذاشت و مالکان با بخشیدن اجاره بها و کسانی که دستشان به دهانشان می رسید با دستگیری از نیازمندان ذات و چهره واقعی مردم ایران اسلامی را به جهانیان نشان دادند.

در همین راستا از ابتدای سال 99 بویژه از نیمه شعبان که مقام معظم رهبری فرمان رزمایش مواسات و همدلی و کمک مومنانه را صادر کردند در بخش جرقویه سفلی خیل کمک های نقدی و غیر نقدی در جهت حمایت از خانواده های مستصعف و بی بضاعت و دارندگان کسب و کارهای اسیب دیده از کرونا صورت گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین خلیل کوهگرد نماینده سازمان تبلیعات اسلامی و مسوول زکات جرقویه سفلی در این رابطه گفت: تا کنون مبلغ شس میلیارد ریال به صورت نقد بین نیازمندان و متضررین از شیوع بیماری کرونا و 1200 بسته معیشتی هر یک به ارزش دو میلیون و پانصد هزار ریال بین خانواده های محروم توزیع شده و از ابتدای ماه مبارک رمضان تهیه و طبخ و توزیع غذای گرم برای وعده افطار خانوارهای مستمند شروع شده است که تعداد ان تا پایان ماه رمضان به بیش از بیست هزار وعده می رسد.

نامبرده ضمن تشکر از همراهی و مساعدت ائمه محترم جمعه، خیرین گرانقدر، حوزه و پایگاه های مقاومت بسیج که همراه همیشگی برای کمک به نیازمندان بوده اند، هیات های مذهبی، خیریه ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) که نقش اساسی در تامین و توزیع این موارد داشتند افزود: به لطف الهی و همکاری و همدلی این عزیزان این کمک ها در قالب رزمایش مواسات و کمک مومنانه تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ ولی الله عرب مختاری

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.