سرویس: دسته‌بندی نشده 01:54 - دوشنبه 08 اردیبهشت 1399

نظر رئیس عملیات فضایی آمریکا درباره ماهواره ایرانی سوژه شد

کاربران فضای مجازی توییت رئیس عملیات فضایی آمریکا را، که ماهواره نظامی ایران را «وب‌کم لرزان در فضا» بدون کارایی لازم خوانده بود، به تمسخر گرفتند.

به گزارش اصفهان شرق، روز شنبه ژنرال «جی ریموند»، رئیس عملیات فضایی آمریکا در توییتی ماهواره ایرانی نور را که روز چهارشنبه در مدار زمین قرار گرفت، یک «وب‌کم لرزان در فضا» خواند که «بعید» است بتواند اطلاعات قابل‌استفاده‌ای را مخابره کند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، توییت او در فضای مجازی سوژه شد و او را با هشتگ spaceishard که در توئیت مذکور استفاده کرده بود مسخره کردند.

عده‌ای از کاربران گفتند که نظر وی نوعی «انکار» توانایی کشورهای دیگر در دست‌یابی به موفقیت در برنامه‌های فضایی آنهاست.

کاربری نوشت: چه چیزی ادعای تو را ثابت می‌کند، قسم میخورم که غرب توانایی کشورهای دیگر که غربی نیستند را انکار می‌کند. به نظر می‌آید شما غربی‌ها تلاش می‌کنید هر کاری که ایران، چین یا روسیه انجام می‌دهد را کوچک نشان دهید و این حقیقت را نمی‌پذیرید که آنها به چیزی دست یافته‌اند.

عبارت space is hard «(دست‌یابی به) فضا سخت است» را ناسا در تبلیغات خود استفاده می‌کند اما در فرهنگ عامیانه در زمانهایی که کارها درست پیش نمی‌رود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربر دیگری با اشاره به این هشتگ نوشت این ارزیابی اطلاعاتی ارتش آمریکاست و نه چیز دیگری. یکی دیگر از کاربران هم با شکلک خنده واکنش نشان داد. کاربر دیگری نوشت بعد اژدها آمد.

صبح چهارشنبه سوم اردیبهشت نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران از ماهواره‌بر ۳ مرحله‌ای قاصد با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

سرلشکر «حسین سلامی»، فرمانده کل سپاه پس از پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور توسط نیروی هوافضای سپاه، ضمن تبریک این دستاورد، آن را آغاز شکل‌گیری یک قدرت جهانی خواند. سردار «امیرعلی حاجی زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه هم دستیابی به فضا را نه یک انتخاب، بلکه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: باید جایگاه خود را در فضا پیدا کنیم.

قرار گرفتن نخستین ماهواره نظامی ایران در مدار زمین با واکنش‌های زیادی در میان مقامات و رسانه‌های خارجی همراه بود. آمریکا و کشورهای اروپایی کوشیدند با فضاسازی و ایجاد هیاهو از اهمیت این دستاورد بکاهند و در عین حال آن را ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و تهدیدی برای جهان جلوه دهند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.