سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 15:18 - جمعه 02 خرداد 1393

امام جمعه شهر نصرآباد جرقویه سفلی:

مسولین با عمل به فرامین رهبر مانع فساد در جامعه شوند

امام جمعه شهر نصر آباد جرقویه در نماز جمعه این هفته گفت: حضور رهبر در جامعه برکتی فراموش نشده است و اگر وجود رهبر در جامعه نبود مسئولین تاب مقاومت در برابر استکبار را نداشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اصفهان شرق: حجت الاسلام علیرضا فرهنگ امام جمعه شهر نصر آباد جرقویه سفلی بعد از سفارش به تقوی الهی، به راههای ترویج فرهنگ اسلامی اشاره و اظهار داشت: پرستش و عبادت نیاز فطری و الهی است و حفظ این عامل، سرمایه ای الهی می باشد که موجب تحول در انسان و ایجاد روحیه عبادت و بندگی می شود .

وی اهمیت عبادت و تاثیر آن در سبک زندگی انسان را در چهار مورد عنوان و افزود: تواضع در برخورد با مردم و بندگی خداوند، دور شدن فساد و تجاوز در حقوق مردم در جامعه اسلامی، الگو پذیری از اولیا خداوند، از بین رفتن گناهان جنسی و شهوانی در کمین جوانان و در آخر حفظ روحیه ی شکرگذاری از عوامل اهمیت روحیه ی عبادت و بندگی خداوند در فرهنگ دینی می باشد.

امام جمعه ترویج فرهنگ غلط غربی در عدم احترام به ولی نعمت را از برنامه ریزی دشمنان و رواج در بین جوانان دانست و تصریح نمود: اگر عبادت خداوند در زندگی انسان رواج پیدا کند مغلوب فرهنگ غلط غربی نمی شود و یکی از رفتار های غلط غربی و رواج آن در جامعه عدم کمک به پدر و مادر در سنین پیری و تحویل آنان به خانه سالمندان می باشد.

حجت الاسلام فرهنگ در فرازی دیگر از خطبه ها با اشاره به 25 ماه رجب شهادت امام موسی کاظم(ع)، احسان حضرت در برابر رفتار بد افراد را از القاب ایشان خواند و گفت: مبارزه با استکبار زمان و هدایت و دستگیری از دوستان از ویژگی های دیگر این امام بزرگوار می باشد.

وی مومنان را به عبادت و احیای شب 27 رجب فرا خواند و با تاکید بر روزه 27 رجب خاطر نشان کرد: از احیای شب 27 رجب غافل نشوید و بدانیم که بزرگترین هدف بعثت رسول خدا ایجاد مکارم الا خلاق و ترویج آن در بین مومنین است .

فرهنگ سوم خرداد و روز مقاومت را از افتخارات کارنامه ی کشور ایران خواند و تصریح نمود: فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس سال 61 و 4 خرداد روز مقاومت و پایداری به همه ی مسئولان این جمله را می گوید که با روحیه ی جهادی و اتکاء به خداوند می توانیم جلوی استکبار بایستیم و فرموده ی رهبر را مد نظر داشته باشیم که (بدانیم و باور داشته باشیم که می توانیم ) .

امام جمعه نصر آباد با توجه به بیانات گهر بار رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان دانشگاه افسری امام حسین(ع) اظهار داشت : امروز مسئولان بشر از الفاظی نظیر حقوق بشر، آزادی بیان استفاده می کنند و این در حالی است که رهبر، جامعه جهانی را ملت ها و دولت های مظلوم جهان و دانشمندان و خیر خواهان نامید و می بایست توجه داشته باشیم که در دام الفاظ مستکبرین گرفتار نشویم زیرا این الفاظ به گفته ی آقا، خاص چند کشور مستکبر و تحت سیطره ی صهونیست است .

وی وجود رهبر را برکتی در کشور خواند و تصریح نمود: برکت حضور رهبر فراموش شدنی نیست، اگر رهبر نبود مسئولین تاب مقاومت در برابر استکبار را نداشته و همان بلایی که بر سر کشورهای منطقه در نفوذ بیگانگان بر آنها آمده است بر سر کشورمان می آمد و لیکن می بایست مسئولان با عمل به فرامین آقا مانع فساد در جامعه شوند و روحیه امید را به جامعه بر گردانند .
فرهنگ در پایان با توجه به ابلاغ سیاست های کلی جمیعت توسط رهبر متذکر شد: برای به نتیجه رساندن سیاست کلی جمیعت همه مسئولان می بایست وارد عمل شوند و بدانیم که یکی از سیاست های استکبار در کشورهای اسلامی جلوگیری از رشد جمیعت است تا جامعه در پیری فرو رفته و به کشور های دیگر نیاز پیدا کند .

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “مسولین با عمل به فرامین رهبر مانع فساد در جامعه شوند”

  1. غلامحسین گفت:

    ضمن تقدیر از امان جمعه محترم .درست فرمودند که مسولین باید فرامین اقا را سرلوحه کار خود قراردهند .اما حیف که چنین نیست وعاملین به فرامینش کم هستند

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.