سرویس: اجتماعی ۰۹:۳۵ - شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

متخصص تغذیه گفت:

بایدها و نبایدهای غذایی برای نوجوانان در ماه مبارک رمضان

متخصص تغذیه در مورد باید ها و نبایدهای غذایی برای نوجوانان در ماه مبارک رمضان توضیحاتی داد.

مرتضی صفوی در گفتگویی اظهار کرد: به دلیل نیاز به مواد مغذی در دختران و پسران در سن بلوغ باید دریافت انرژی بیشتر از بقیه افراد باشد، چون میانگین رشد قدی بالاتری لازم دارند؛ باید در طول سال میزان غذاهای مقوی، مغذی و دسرهای شیرین و همچنین خرما که ممکن است برای بزرگسالان کمتر توصیه کنیم اما برای نوجوانان لازم است.

متخصص تغذیه تصریح کرد: در فاصله کم بین افطار و شام از ماست و سالاد استفاده شود و از شیر قبل از خواب و از میوه های آب دار استفاده و استفاده از فست فود و تنقلات را محدود کنند.

وی افزود: نوجوانان از غذاهای سنتی خانواده استفاده کنند، غذاهای فست فود برای روزه داری کامل نیستند و در فاصله افطار تا سحر از انواع مغزیجات برای آمادگی جسمی و فکری و تامین توان روزه داری استفاده شود و بهداشت مواد غذایی را در این شرایط کرونایی رعایت کنند.

صفوی گفت: چون حدود 15 ساعت در طول روز گرسنه خواهیم بود، مقدار ذخایر قند خون که تنها غذای اختصاصی مغز و اعصاب است کاهش پیدا می کند که باید در مرحله اول هنگام افطار قند خون افزایش پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.