اصفهان شرق

اجرای 40 مصوبه ستاد مقابله با کرونا در بخش/ 7نفر بیمار قطعی کرونا در جرقویه سفلی بهبود یافتند

کدخبر: 196392
1399/02/01 در ساعت 01:50

حسن جعفری هرندی در گفتگوی اختصاصی با اصفهان شرق، با اشاره به گام قوی ستاد مقابله با کرونا در بخش جرقویه سفلی اظهار کرد: با شروع بیماری کرونا، منطقه جرقویه سفلی نیز مستثنی از این قضیه نبوده و پیرو مصوبات ستاد ملی، استانی و شهرستانی این ستاد، برنامه های مهمی در این خصوص گرفته و تا حدود قابل توجهی اجرایی شده است.

بخشدار جرقویه سفلی افزود: این ستاد در سطح بخش به ریاست بخشدار و با عضویت دستگاه قضایی، شهرداران، دهیاران، نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین نماینده شوراهای اسلامی با محوریت اداره بهداشت در قالب 10 جلسه از اسفندماه 98 تا امروز فعالیت داشته و با اجرای 40 مصوبه توانست گام قوی را بردارد.

وی با اشاره به اینکه همکاری دهیاری ها در بحث فاصله گذاری اجتماعی، قابل توجه بود، تصریح کرد: مصوبات در بحث فاصله گذاری اجتماعی با همکاری دهیاری ها با ستاد مقابله با کرونا، انجام شده تا بتوان از بحران این بیماری و همچنین افزایش آمار مبتلایان جلوگیری به عمل آید.

جعفری ادامه داد: طرح غربالگری در مبادی ورودی بخش جرقویه سفلی با همکاری و کمک نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین بسیجیان همیشه در صحنه، به خوبی در ایام نوروز انجام شد و سعی بر این بوده تا از تجمعات و شلوغی در سطح روستاها و شهرها، جلوگیری شود.

وی با ذکر 7 مورد قطعی بیماری کرونا در بخش جرقویه سفلی، خاطرنشان کرد: از 7 مورد مبتلایان قطعی به کرونا، 5 نفر خانم و 2 نفر از آقایان بودند که از این تعداد 3 نفر بهبودی کامل و سه نفر در بیمارستان بستری هستند و متاسفانه یک نفر دارای بیماری زمینه ای و کهولت سن بر اثر این بیماری فوت کرد.

بخشدار جرقویه سفلی به فعالیت دو کمیته زیرمجموعه ستاد پشتیبانی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: این کمیته ها درصدد حمایت و کمک به آسیب دیدگان از کرونا هستند که در این خصوص، 1000 سبد غذایی به ارزش هر یک 3 میلیون ریال، توسط تولییت بنیاد 15 خرداد، بین نیازمندان توزیع و مبالغی توسط کمیته امداد و شرکت قارچ یکتا نیز قرار است بین خسارت دیدگان بازار روز، توزیع شود.

وی در پایان به اقدامات کمیته فرهنگی اشاره و عنوان کرد: کمیته فرهنگی به دلیل ممنوعیت اجتماعات و تعطیلی مساجد، اقدام به تهیه بسته های فرهنگی به منظور تغذیه فکری جوانان و خانواده ها در فضای مجازی از طریق 20 کانال تلگرامی، ایتا و سروش کرده و این برنامه ها در قالب مسابقه فرهنگی، هنری و قرآنی ادامه دارد و در این رابطه سعی شده است تا مبالغی هر چند ناچیز به برخی مدیران فعال کانال ها اهدا شود.

گفتنی است، بسیجیان بخش جرقویه سفلی در قبل از نوروز 99 و همچنین در رزمایش کمک مومنانه، اقدام به توزیع سبدهای کمک معیشتی بین نیازمندان کرده اند و این کمک ها همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/