سرویس: تولیدی 01:50 - دوشنبه 01 اردیبهشت 1399

بخشدار جرقویه سفلی خبر داد:

اجرای 40 مصوبه ستاد مقابله با کرونا در بخش/ 7نفر بیمار قطعی کرونا در جرقویه سفلی بهبود یافتند

بخشدار جرقویه سفلی از برگزاری 10 جلسه و اجرای 40 مصوبه در ستاد مقابله با کرونا در بخش خبر داد.

حسن جعفری هرندی در گفتگوی اختصاصی با اصفهان شرق، با اشاره به گام قوی ستاد مقابله با کرونا در بخش جرقویه سفلی اظهار کرد: با شروع بیماری کرونا، منطقه جرقویه سفلی نیز مستثنی از این قضیه نبوده و پیرو مصوبات ستاد ملی، استانی و شهرستانی این ستاد، برنامه های مهمی در این خصوص گرفته و تا حدود قابل توجهی اجرایی شده است.

بخشدار جرقویه سفلی افزود: این ستاد در سطح بخش به ریاست بخشدار و با عضویت دستگاه قضایی، شهرداران، دهیاران، نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین نماینده شوراهای اسلامی با محوریت اداره بهداشت در قالب 10 جلسه از اسفندماه 98 تا امروز فعالیت داشته و با اجرای 40 مصوبه توانست گام قوی را بردارد.

وی با اشاره به اینکه همکاری دهیاری ها در بحث فاصله گذاری اجتماعی، قابل توجه بود، تصریح کرد: مصوبات در بحث فاصله گذاری اجتماعی با همکاری دهیاری ها با ستاد مقابله با کرونا، انجام شده تا بتوان از بحران این بیماری و همچنین افزایش آمار مبتلایان جلوگیری به عمل آید.

جعفری ادامه داد: طرح غربالگری در مبادی ورودی بخش جرقویه سفلی با همکاری و کمک نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین بسیجیان همیشه در صحنه، به خوبی در ایام نوروز انجام شد و سعی بر این بوده تا از تجمعات و شلوغی در سطح روستاها و شهرها، جلوگیری شود.

وی با ذکر 7 مورد قطعی بیماری کرونا در بخش جرقویه سفلی، خاطرنشان کرد: از 7 مورد مبتلایان قطعی به کرونا، 5 نفر خانم و 2 نفر از آقایان بودند که از این تعداد 3 نفر بهبودی کامل و سه نفر در بیمارستان بستری هستند و متاسفانه یک نفر دارای بیماری زمینه ای و کهولت سن بر اثر این بیماری فوت کرد.

بخشدار جرقویه سفلی به فعالیت دو کمیته زیرمجموعه ستاد پشتیبانی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: این کمیته ها درصدد حمایت و کمک به آسیب دیدگان از کرونا هستند که در این خصوص، 1000 سبد غذایی به ارزش هر یک 3 میلیون ریال، توسط تولییت بنیاد 15 خرداد، بین نیازمندان توزیع و مبالغی توسط کمیته امداد و شرکت قارچ یکتا نیز قرار است بین خسارت دیدگان بازار روز، توزیع شود.

وی در پایان به اقدامات کمیته فرهنگی اشاره و عنوان کرد: کمیته فرهنگی به دلیل ممنوعیت اجتماعات و تعطیلی مساجد، اقدام به تهیه بسته های فرهنگی به منظور تغذیه فکری جوانان و خانواده ها در فضای مجازی از طریق 20 کانال تلگرامی، ایتا و سروش کرده و این برنامه ها در قالب مسابقه فرهنگی، هنری و قرآنی ادامه دارد و در این رابطه سعی شده است تا مبالغی هر چند ناچیز به برخی مدیران فعال کانال ها اهدا شود.

گفتنی است، بسیجیان بخش جرقویه سفلی در قبل از نوروز 99 و همچنین در رزمایش کمک مومنانه، اقدام به توزیع سبدهای کمک معیشتی بین نیازمندان کرده اند و این کمک ها همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.