سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:29 - پنجشنبه 01 خرداد 1393

تونل بهشت آباد و گلاب به محله برو بیا تبدیل شده است؛

استیضاح وزیر نیرو، آخرین راه حل نمایندگان برای عبور از بحران آب

نمایندگان اصفهان و چهار محال بختیاری می روند و می آیند و در این میان تشنگی چهره خود را با تمام قوا برای مردم اصفهان به نمایش گذاشته است. خوزستان هم بیکار ننشسته و با ذخیره۱۲ میلیاردی آب از سختی های خشکسالی آهنگ ساز می کند و این درحالیست که در استان های همسایه، بی تدبیری در مصرف آب عیان است.

به گزارش اصفهان شرق: روزهای گذشته روز پرکار نمایندگان اصفهان وچهارمحال بختیاری در حوزه آب بود.

البته نمایندگان چهارمحال بختیاری با دیدار با رییس مجلس و برخی از اعضای هیات دولت فعال تر عمل کردند و پوشش صداوسیما در این خصوص نیز بسیار درخشان بود.

بعدازظهر دیروز اما به بحث وجدل میان ۱۱ نماینده اصفهان و وزیر نیرو گذشت تا تصمیم ها برای استیضاح وزیرتبریزی نیرو یک سره شود.

*و اما نماینده وزیر نیرو
دیروز اما در اصفهان نشست بررسی و نقد طرح معروف ۹ ماده ای منتسب به استاندار اصفهان که قرار است زاینده رود را زنده کند، برگزار شد. نشستی که استاندار علی رغم ذکر نامش در لیست اعلام برنامه ها در آن حضور نیافت!
در نشست یاد شده شخصی حضور داشت با عنوانی بسیار بزرگ اما بسیار محتاط وعجیب!

“مدیر کل دفتر مدیریت به هم پیوسته منابع آب حوضه آبریز فلات مرکزی شرکت مدیریت منابع آب ایران”! به اصفهان آمده بود تا اعتراض کند به آنچه که مناقشه طرفین میدانست.
احسانی تاکید می کرد که این روزها بیشتر زمان او به مدیریت مناقشات می گذرد تا مدیریت به هم پیوسته آب وذی نفعان به دنبال القای سیاستهای خودشان هستند وبر خواسته های خود اصرار دارندو…
وزیر نیرو به تازگی در سایت رسمی این وزارتخانه ادعا کرده است که انتقال آب بهشت آباد به اصفهان با لوله انجام می شود چرا که حساسیت مردم چهارمحال و بختیاری برای خشک شدن ۴۰ تا ۵۰ چشمه برطرف می‌شود ضمن آنکه به نظر مردم خوزستان توجه شده است.

می توان این گونه استدلال کرد که حذف یا تغییر طرحی که ۱۲ سال توسط وزارت نیرو کارشناسی شده و با اعتراض اصفهان مواجه شده، القای سیاستهای اصفهان محسوب می شود اما اینکه وزیر نیرو تاکید دارد بر نظر مرد م خوزستان وحساسیتهای مردم چهار محال بختیاری، القای سیاستهای استانهای مذکور تلقی نمی شود.

*اصفهان ستیزی
دکتر خاتون آبادی استاد سرشناس دانشگاه صنعتی اصفهان و کارشناس مسلم هیدرولوژی در این نشست از نشست زمین و آسیب ۵۰۰ خانه در اصفهان رونمایی کرد.
او از اصفهان ستیزی برنامه ریزی شده در کشور خبر داد که تمدن شیعه در اصفهان را نشانه گرفته است.
به گفته او در دیدارش با رییس مجلس به این نکته اشاره کرده است که در صورت مصرف آب سفره های زیر زمینی در اصفهان و ادامه نشست زمین، میدان امام و تمام نمادهای اسلامی آن روی زمین می خوابد(کلاپس)

*قانع نشدیم
متاسفانه در این خصوص نمایندگان اصفهان نیز با یکدیگر هماهنگ نیستند و تنها ۱۱ نفر لیست استیضاح وزیر نیرو را امضا کرده اند.
استدلال تعدادی از آنها به این نکته مربوط می شود که تخصص آنها آب نیست و یا حوزه انتخابیه آنها مشکلات بسیاری دارد که رسیدگی به آن واجب تر است و یا استیضاح برای اصفهان آب نمی شود و…
حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار، موسوی لارگانی نماینده فلاورجان، کامران، اخوان، سالک و فولادگر نمایندگان مردم اصفهان، منصوری نماینده لنجان، حیدرپور نماینده شهرضا، ایرانپور نماینده مبارکه، ابوترابی نماینده نجف آباد، صرامی نماینده خمینی شهر ۱۱ امضا کننده طرح استیضاح وزیر نیرو هستند.

در این خصوص نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس و طراح استیضاح وزیر نیرو با تاکید عصر گذشته در هیات رئیسه مجلس وزیر نیرو، نمایندگان اصفهان را قانع نکرد، اظهار داشت: با این وجود چیت چیان فرصتی دیگر برای توضیح خواست اما نمایندگان اصفهان همچنان بر مواضع خود بر موضوع بهشت آباد محکم ایستاده اند.
حسینعلی حاجی دلیگانی افزود: براین اساس عصر گذشته به این جمع بندی رسیدیم که دوشنبه هفته آینده نیزجلسه ای با حضور امام جمعه و استاندار اصفهان و نمایندگان استان با حضور وزیر نیرو در هیات رئیسه مجلس تشکیل شود.

وی تصریح کرد: در جلسه روز گذشته مباحث مهمی از سوی نمایندگان اصفهان و به خصوص بنده مطرح شد اما وزیر نیرو پاسخ نداد.
نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس تاکید کرد: اگر هفته آینده از صحبت های وزیر قانع نشویم به طور قطع استیضاح چیت چیان به طور رسمی به جریان خواهد افتاد.

منبع: صاحب نیوز

یک نظر در مورد “استیضاح وزیر نیرو، آخرین راه حل نمایندگان برای عبور از بحران آب”

  1. سیاوش گفت:

    فکر کنم اون 9 تا نماینده تاحدی به انسانیت نزدیک شدن و نمیخوان آبرو و انسانیت خود را برای دفاع از ناحق و کار ناشایست زیر پا بگذارن . واقعا جای تبریک به اون 9 نماینده داره که بخاطر تونلهای انحراف مسیر کارون و زاینده رود دست به استیضاحی خنده دار و بی معنی نزدند

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.