سرویس: اخبار شهرستان 23:18 - دوشنبه 25 فروردین 1399

امام جمعه موقت نصرآباد:

ملت ایران در آزمون کرونا خوش درخشیدند

مردم مسلمان ایران تحت شدید ترین و بی سابقه ترین تحریم ها در این اوضاع سخت بیماری کرونا چنان دست به همدلی و اتحاد زدند که چشم جهانیان ‌را خیره ‌کردند!

به گزارش اصفهان شرق؛ مدتی است که به علت شیوع ویروس کرونا در اجرای پویش در خانه بمانیم و طرح فاصله گذاری اجتماعی امکان برگزاری نمازهای جمعه و جماعت و دیگر اجتماعات مذهبی وجود ندارد و  مردم از خطابه و بیانات روحانیت  معظم به صورت حضوری و چهره به چهره محروم شده اند.
به همین جهت از همان ابتدا بر آن شدیم با بهره‌گیری از فضای مجازی و رسانه های فعال پل ارتباطی بین مردم مومن و انقلابی و روحانیت معزز و بزرگوار باشیم.
در همین راستا بخش دیگری از فرمایشات حجت الاسلام و المسلمین مهدی عرب صالحی مدرس حوزه علمیه و امام جمعه موقت نصرآباد را تقدیم شما عزیزان می نماییم:

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام‌ و درود خداوند و اولیای پاکش بر شما مردم مومن. عزیز و سربلند

السلام علی المهدی الّذی وَعدَ الله به الاُمم
سلام ‌‌بر مهدی، آن موعودی که خداوند وعده‌ آمدنش را به تمام امتها داده است.

ایام میلاد سراسر نور آخرین ذخیره الهی بقیه الله الاعظم ‌عجل الله تعالی فرجه الشریف بر همه منتظرانش مبارک باد.

به این مناسبت سوالی راطرح کرده و به اقتضای این موقعیت پاسخ آن را که بر گرفته از روایات معصومین علیهم السلام است عرض می کنیم.

چرا حاکمیت امام معصوم علیه السلام‌ برای جامعه بشری لازم است؟

1. امام ‌به تمام نیازهای حقیقی انسان چه مادی و چه معنوی علم دارد وعلم او متصل به علم بی نهایت خداوند است در حالی که علم غیر معصوم نه تنها محدود بلکه گاهی اوقات مضر به حال اوست.
2. امام ‌نسبت به انسان ها ازخودشان دلسوز تر و مهربانتر است.
همان گونه که نقل کرده اند هیچ فرد مسلمان یا کافری به ملاقات نبی مکرم اسلام نمی رفت مگر اینکه می گفت پیامبر برای من نسبت به خودم دلسوز تر و مهربانتر است.

3.امام‌‌ جامعه‌،مصلحت مارا با علم غیبش می داند که خود ما گاهی اوقات اگر عقل مان را هم به کار ببندیم باز عملمان به ضررمان تمام می گردد.
4.حجت خدا چون‌ معصوم است ‌نسبت به هیچ انسانی بخل نمی ورزد و هر چه حق و صلاح اوست به اوعطا می کند.

5. با ظهور آرزوی انبیای الهی ‌زمین و آسمان ‌برکاتشان را در خدمت آن حضرت قرارمی دهند که ‌موجب فراوانی نعمت ها می گردد.
6. بالاترین نیاز هر انسانی امنیت در ابعاد فردی و اجتماعی است، امنیت جسمی و روحی،امنیت شغلی وغذایی‌و…
با تحقق حکومت عدل الهی امنیت در تمام ابعادش برای آحاد جامعه فراهم می گردد.

7. با آمدن‌ امام ‌خوبی‌ها‌، عقل انسان ها به تکامل می رسد و دیگر انسانی با فریب دغل بازان دچار گمراهی و جهالت و ضلالت ‌نمی گردد.
وموارد دیگری که به همین مقدار بسنده می کنیم.

بحث دیگر همدلی ملی در شرایط فعلی است.
مردم مسلمان ایران تحت شدید ترین و بی سابقه ترین تحریم ها در این اوضاع سخت بیماری کرونا چنان دست به همدلی و اتحاد زدند که چشم جهانیان ‌را خیره ‌کردند!
همان طور که امام خامنه ای عزیز فرمودند:
ملت ایران در آزمون کرونا خوش درخشیدند.
سوال اینجاست چرا آنان که ما را تحریم کردند و خود از انواع و اقسام‌ امکانات مادی برخور دارند این چنین به وحشی گری افتادند و در این آزمون بوی تنفر و تعفن آمیز ‌ادعاهایشان دنیا را فرا گرفته است؟
آنچه مردم عزیز ما را در بحران ها سربلند می گرداند ولایت اهلبیت عصمت و طهارت،عشق و دلدادگی آنان به ابا عبدالله الحسین علیه السلام و دلگرمی و امید مردم عزیز ایران به وجود مولا و مقتدایشان‌ امام غایب از نظرها حضرت مهدی ارواحنا فداه است ‌که ‌موجب می گردد تا حد جانفشانی ایثارگری کنند.

ان شاء الله همان گونه که تا به حال به توصیه های بهداشتی عمل کرده ایم با استعانت از درگاه الهی و توسل به ساحت مقدس امامان معصوم علیهم السلام به این روند ادامه دهیم تا این ویروس منحوس را هر چه زودتر شکست دهیم. ان شاء الله.

لازم است همه باهم به فرمان رهبر عزیزمان جامه عمل بپوشانیم و هر شخصی در حد توانش در این رزمایش انفاق پا به عرصه خدمت به بندگان خدا بگذارد.

اما نکته قابل ذکر دیگر خطاب به مسوولان بزرگوار جلوگیری از جان باختن مردم به علت مشکل جاده است.
در مسیر نصرآباد به شهرضا که حدود ۲۵ کلیومتر است به علت دوطرفه بودن و فرسوده شدن آسفالت آن ‌و تردد ‌پر حجم‌ و در بعضی از ایام ‌تعطیل ‌تردد چندین هزار خودرو از این محور ‌(اکثراًمردم‌منطقه وسیع شرق اصفهان) متاسفانه ‌شاهد تصادفات دلخراش و داغدار شدن خانواده های فراوانی هستیم.
علیرغم پیگیری های فراوان مسوولان بخش و شهر نصرآباد با هزاران تاسف بودجه ای برای تکمیل آن اختصاص داده نشده و هر از چند گاهی شاهد سانحه ای دلخراش و تصادفات منجر به جرح و فوت هستیم.
بجد از مسوولان شهرستان و استان ‌خواستاریم که هر چه سریعتر نسبت به دو بانده نمودن این مسیر با اختصاص بودجه کافی اقدام کنند و از مردم شریف شرق اصفهان هم درخواست می کنیم تکمیل این مسیر را به خواسته ای عمومی تبدیل کنند تا برای سفر های زیارتی و سیاحتی و کاری با ایمنی کامل رفت و شد نمایند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.