سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 12:16 - جمعه 22 فروردین 1399

علی رغم پیگیری های رسانه اصفهان شرق از مسئولان؛

جاده‌ی مرگ در شرق اصفهان بازهم کشته گرفت/ تصادف دلخراش در محور نصرآباد به شهرضا

در حادثه شاخ به شاخ شدن پراید با پیکان در محور نصرآباد به شهرضا، متاسفانه دو سرنشین جلو پراید کشته و چهار نفر دیگر دچار مصدومیت شدید شدند.

به گزارش اصفهان شرق، حوالی ساعت 17 و 34 دقیقه عصر دیروز، بازهم زنگ حضور سریع اورژانس به صدا درآمد، حادثه دلخراش تر از این بود که بتوان در اوایل ماه بهار، توصیف کرد. دو هموطن بر اثر اهمال کاری مسئولان در تکمیل و دوبانده کردن محور نصرآباد به شهرضا به کام مرگ کشیده شدند و دو خانواده داغدار شد.


در حادثه شاخ به شاخ شدن پراید با پیکان در محور نصرآباد به شهرضا، متاسفانه دو سرنشین جلو پراید کشته و چهار نفر دیگر دچار مصدومیت شدید شدند.

باز هم جاده، باز هم تصادف، باز هم مرگ، باز هم غم

آن چه از زبان مسوولان در عمل به گوش می رسد این است که ژ:

گوش اگر گوش من و ناله اگر ناله تو
البته ان چه به جایی نرسد فریاد است

علیرغم پیگیری های مکرر مسئولان محلی و رسانه اصفهان شرق در سال های گذشته مبنی بر حادثه خیز بودن جاده نصراباد به شهرضا، متاسفانه کوتاهی مسئولان در عمل به وعده های داده شده، باز هم تصادف در این مسیرجان دو نفر دیگر را گرفت.

تصادف خونین در محور نصراباد به شهرضا در 5 کیلومتری شهر نصراباد، باعث کشته شدن دو نفر در صحنه و مصدومیت شدید چهار نفر دیگر شد.

در این سانحه دلخراش که در اثر برخورد یک دستگاه پراید با یک خودرو پیکان اتفاق افتاد متاسفانه تلفات جانی و جرحی و مالی غیر قابل جبران به وجود امد.

لازم به ذکر است جاده ارتباطی نصراباد به شهرضا یکی از محورهای مواصلاتی مهم کشور است و علاوه بر این که تنها مسیر دسترسی مردم شرق اصفهان به شهرضا می باشد، محل تردد و ارتباط استان هایی مانند فارس، چهار محال، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر و … به استانهایی مانند یزد، سمنان، خراسان رضوی و… و به قولی بخشی از مسیر طریق الرضا می باشد و ضرورت دارد که هر چه زودتر این محور 25 کیلومتری حد فاصل نصراباد جرقویه تا تقاطع محور اصفهان، شیراز در سه راهی امام زاده علی اکبر چهار خطه شود تا دیگر شاهد چنین سوانح دلخراش و خونین نباشیم.

اگر مثلث انسان، جاده و خودرو را در نظر بگیریم محور فوق یادآور خاطرات تلخ و غم بار برای کسانی است که عزیزانشان را دراین محور از دست داده که کماکان بعضا تبعات اجتماعی و روانی آن پابر جاست.

این جاده به علت عرض کم، پیچ های زیاد، اسفالت فرسوده و نداشتن شانه خاکی متناسب از یک طرف و تردد زیاد با توجه به مطالب فوق سالانه جان افراد زیادی را می گیرد و خانواده های بسیاری را داغدار می کند اما علیرغم پیگیری های متعدد و در جریان قرار گرفتن مسئولان استانی و کشوری طی سالهای گذشته اقدام شایسته ای جهت بی خطر سازی این محور قاتل صورت نگرفته است.

بیش از یک سال است عملیات اجرای باند دوم این محور از سمت نصراباد به طول 7 کیلومتر اغاز شده اما متاسفانه کار نصفه نیمه رها شده است و اگر دست کم این قسمت اجرا شده بود چنین حادثه خونین و دلخراشی اتفاق نمی افتاد.

در دولت دهم و زمان استاندار وقت ذاکر اصفهانی، که خبر دو بانده شدن محور شهرضا به کوهپایه که محور مذکور یکی از قطعات تکمیلی این پازل بود، امیدها را برای رفع این معضل دوباره زنده کرد؛ چرا که این امر حدود ۸۰ کیلومتر مسیر ( شهرضا به کوهپایه ) را نزدیک کرده و به عنوان یکی از مسیر های ترانزیتی منافع اقتصادی و ملی کلانی با خود به همراه داشت.

بالاخره سال گذشته بود که کلنگ پروژه دوبانده کردن نصرآباد به شهرضا به گوش نواخته شد.

اما شنیده ها حاکی از این است که اعتبار حدود ده کیلومتر بود و سرعت پیشرفت پروژه به کندی پیش میرود.

مسئولان به فکر جان مردم باشید

کمتر از دو ماه از شیوع کرونا می گذرد اما حدود بیست سال است که این جاده دیگر ظرفیت این حد تردد را ندارد و در این مدت بارها و بارها مسئولان محلی از بخشدار و شورا و شهردار، گرفته تا مردم و پایگاه خبری اصفهان شرق این مشکل را به صورت مکتوب، تلفنی، حضوری، خبری، فضای مجازی و…. به سمع و نظر شما رسانده اند چرا اقدامی نکرده اید؟

تا کی باید این جاده کم عرض و پر پیچ و خم و فرسوده جان مردم را بگیرد تا شما دلتان به رحم بیاید و دست به کار شوید.

خواهشمندیم، مسئولان امر و در راس آن ها اداره راه و ترابری، پاسخگوی افکار عمومی باشند یا لااقل اقدامات اتخاذشده و به مرحله اجرا درآمده را اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.