سرویس: تولیدی 01:41 - پنجشنبه 21 فروردین 1399

ماجرای پنج دسته ای که در کنار حضرت(عج) هدایت و یک دسته ای که هلاک می شوند

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه و دانشگاه گفت: طبق روایت های در زمان ظهور مردم به شش دسته تقسیم می شوند که پنج دسته از آن هدایت می شوند و در کنار حضرت مهدی (عج) هستند و تنها دسته ششم با وجود دیدن معجزات به هلاکت می رسند.

حجت الاسلام علی صغیرا در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق با اشاره به میلاد حضرت مهدی(عج) اظهار کرد: تمام ادیان الهی در مورد ظهور موعود در آخر الزمان متفق القول هستند، فرق شیعه با دیگر مذاهب و مکاتب این است که دیگر پیروان الهی متعقد هستند در آخر زمان موعود قبل از ظهور موجود نیست اما شیعه اعتقاد دارد که موعود موجود است.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه و دانشگاه گفت: ما می گوییم که امام زمان(عج) حاضر هستند اما به دلیل عدم آمادگی مردم، حضرت در پرده غیبت به سر می برند؛ خداوند پس از پیامبران، 12 ذخیره به عنوان امام داشت و 11 امام را در بین مردم فرستاد که متأسفانه، این بزرگواران به شهادت رسیدند و مردم از فیض حضور ظاهری آن ها محروم شدند.

وی افزود: خداوند حضرت مهدی(عج) را به عنوان آخرین ذخیره نگه داشته است که مردم آماده شوند و به سوی این امام بروند و با عمل و دعا از خداوند بخواهند که ظهور حضرت(عج) را برساند.

کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد: زمانی که امام زمان (عج) ظهور می کنند طبق روایات به سه دسته یاری می شوند که 313 ملائکه به نمایندگی از طرف جبرائیل با حضرت بیعت می کنند، دومین گروه مؤمنان هستند.

وی ادامه داد: خدواند در دل دشمنان ترس و وحشت قرار می دهد؛ نمونه ظاهری این نکته ترس رژیم صهونیستی از حزب الله لبنان است، با اینکه این رژیم بیش از 200 کلاهک هسته ای دارد اما در مقابل حزب الله لبنان حتی یک کلاهک هسته ای ندارد هم می ترسد.

حجت الاسلام صغیرا با توضیح اینکه زمانی که امام زمان ظهور می کنند، تعداد زیادی از افراد می گویند که امام زمان با هیچ کس جنگ نمی کند، خاطر نشان کرد: در مقابل یک سری دیگر می گویند که حضرت مهدی(عج) در زمان ظهور همه را می کشد، در صورتی که این گونه نیست.

وی با بیان اینکه بر اساس روایات مردم پس از ظهور حضرت مهدی(عج) به شش دسته تقسیم می شوند، اظهار کرد: دسته اول 313 نفر که از بهترین یاران و یاران خاص حضرت هستند و در مکه به ایشان ملحق می شوند و دسته دوم که 10 هزار نفر هستند در نزدیکی مکعبه به حضرت ملحق می شوند.

استاد دانشگاه و حوزه علمیه اضافه کرد: دسته سوم، مؤمنان هستند که در شهرهای خود منتظر حضرت هستند، دسته چهارم سنی ها، مسیحی ها و یهودی ها و افرادی که جاهل قاصر هستند و نمی دانند که اشتباه رفتند و پس از آمدن حضرتهدایت می شوند.

وی افزود: دسته پنجم کسانی هستند که دشمن حضرت هستند، معجزاتی را می بینند و هدایت می شوند؛ این پنج دسته هدایت می شوند و در کنار حضرت مهدی(عج) هستند و تنها دسته ششم به هلاکت می رسند و با وجود این دیدن معجزات و هدایت های حضرت ایمان نمی آورند.

حجت الاسلام صغیرا تصریح کرد: دسته ششم مانند یزید که سر بریده امام حسین(ع) جلوی او قرآن خواند اما از این معجزه نه تنها ایمان نیاورد و توبه نکرد بلکه به سیر بی پیکر امام حسین(ع) هم جسارت کرد.

وی با بیان اینکه برخی ها سؤال می کنند که می شود در زمان غیبت حضرت مهدی(عج) به خدمت رسید، گفت: بله می تواند خدمت امام زمان(عج) نائل شد؛ سید بحرالعلوم، آیت الله بهجت، علامه مجلسی، سید بن طاووس، شیخ رجبعلی خیاط، افرادی از افراد عادی و حتی بیسواد تا مؤمنان و علماء هستند که خدمت حضرت نائل شدند.

کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد: بحث بعدی این است که چگونه باید از یاران حضرت مهدی(عج) باشیم، پیامبر اکرم(ص) فرمودند که هر کسی دوست دارد از یاران مهدی ما باشد باید سه صفت را در خود ایجاد کند.

وی ادامه داد: اولین صفت منتظر بودن است، منتظر کسی نیست که نشسته باشد، منتظر حرکت می کند و مانند کسی که منتظر عزیزش از سفر است، مقدمات ظهور را فراهم می کند.

حجت الاسلام صغیرا افزود: دومین صفت، اهل ورع است که درجه ای از تقوا هم بالاتر است که نه تنها به سمت گناه نرود بلکه به شبهات هم که می رسد پرهیز کند؛ حسن خلق سومین صفتی است که پیامبر اکرم(ص) برای یاران حضرت مهدی(عج) تشریح کردند.

وی با توضیح اینکه خوش اخلاقی در این زمان و در شرایط کنونی جامعه و خانه نشینی بسیاری از مردم یکی از نکات مهم و ضروری است، اظهار کرد: روایتی در این زمینه است که روزی پیامبر اکرم(ص) وارد مسجد شدند و دیدند که عده ای معتکف هستند، فرمودند نشستن مرد در خانه کنار همسر و فرزندانش نزد من پیامبر از اعتکاف در مسجد النبی بهتر است.

استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: سعی کنیم در این ایام که به دلیل شیوع کرونا در خانه هستیم بیشتر نسبت به هم خوش اخلاق باشیم و تقوا رعایت کنیم که در همین دوران غیبت، یار حضرت مهدی(عج) باشیم.

حجت الاسلام صغیرا در پایان گفت: کسانی که جزء یاران حضرت در آینده هستند، قطعا اکنون مقدمات آن را فراهم کردند، اگر می خواهیم در آینده یار حضرت مهدی(عج) باشیم باید از همین زمان یار حضرت باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.