سرویس: اخبار شهرستان 08:53 - پنجشنبه 21 فروردین 1399

در راستای شکست کرونا ویروس؛

اولین جلسه کارگروه فرهنگی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در جرقویه سفلی

ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در جرقویه سفلی از ابتدای اعلام خبر انتشار ویروس کرونا در کشور علاوه بر جلساتی که در شهرها و روستاها و نهادهها و ادارات دیگر برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق، جلسه با تلاوت ایاتی از قرآن مجید راس ساعت ۹ روز سه‌شنبه ۱۹ فروردین 99 در محل بخشداری جرقویه سفلی آغاز و جناب آقای حسن جعفری هرندی بخشدار محترم با تبریک ایام ولادت سراسر خیر و برکت منجی عالم بشریت گفت:
ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در جرقویه سفلی از ابتدای اعلام خبر انتشار ویروس کرونا در کشور علاوه بر جلساتی که در شهرها و روستاها و نهادهها و ادارات دیگر برگزار شده است تاکنون ۸ جلسه در سطح بخش تشکیل داده و ۴۲ مصوبه داشته است که الحمدلله بیشتر آنها اجرا شده و برخی از این تصمیمات متاثر از مصوبات بالادستی در سطح شهرستان. استان و کشور بوده است.

بخشدار جرقویه سفلی افزود: از جمله مصوبات ستاد مذکور پیشنهاد راه اندازی کارگروه پشتیبانی و حمایت از اقشار آسیب پذیر در جلسه مورخ شسم فروردین 99 و دایر کردن کارگروه فرهنگی در نشست 17 فروردین سال جاری بوده که این جلسه به استناد مصوبه اخیر تشکیل شده و مراکز و نهادهای فرهنگی بخش از جمله معاونت تربیتی اداره آموزش و پرورش. کانون های فرهنگی و هنری مساجد. فعالان فضای مجازی کتابخانه‌های عمومی. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان. کانون های بانوان و …. عضو آن هستند و دبیر جلسه هم حاج آقا کوهگرد نماینده محترم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بخش می باشد.

نامبرده هدف از راه اندازی کارگروه فرهنگی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا را برنامه‌ریزی و تامین محتوا و خوراک فکری لازم برای پر کردن اوقات فراغت و خانه نشینی مردم در دوران اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برشمرد و گفت: وضعیت فعلی مثل جنگ است و هر کس هر نقشی می تواند باید در این شرایط ایفا نمایند و شایسته است فعالان مراکز و نهادهای فرهنگی با طرح و برنامه ریزی مناسب و بهره گیری از فضای مجازی اوقات فراغت مردم را به نحو مطلوب مدیریت و اغنا نمایند تا با سرگرم شدن به محتواها و برنامه‌های ارائه شده ضمن ارتقاء سطح آگاهی و اطلاعات خود. دچار کم حوصلگی و مشکلات خانوادگی ناشی از بیکاری و در خانه ماندن و … نشوند.

در ادامه حجت الاسلام خلیل کوهگرد نماینده محترم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بخش ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه سالروز میلاد گل نرگس حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه مطالب ارزنده ای پیرامون ماه مبارک شعبان. ولادت امام زمان علیه السلام و ویژگی های منتظر واقعی بیان و با استناد به آیات و روایات ظهور مهدی موعود را وعده الهی در قرآن کریم و انتظار فرج را افضل اعمال و حالت انتظار و ورع داشتن و اخلاق مداری را از ویژگی‌های منتظر حقیقی و یار و یاور امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف عنوان نمود و گزارشی از برنامه‌های شورای مذکور و پیشنهاداتی در خصوص فعالیت کارگروه ارائه کرد.

همچنین دیگر اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود درباره نحوه اجرای فعالیت‌های فرهنگی و راهکارهای مناسب در شرایط کرونایی را اعلام و آمادگی خود را جهت دستیابی به اهداف کارگروه ابراز نمودند.

این نشست پس از مباحث مطروحه مذکور و تنظیم ۸ مصوبه به شرح پیوست ساعت ۱۱ با قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه و ذکر صلوات بر محمد و آل محمد پایان یافت.
 
مصوبات اولین جلسه کارگروه فرهنگی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در جرقویه سفلی

1. با توجه به اهمیت و ضرورت پخش اذان به عنوان شعار دین مبین اسلام و دعاهای وارده و سفارش شده و نقش آنها در ایجاد آرامش روحی و روانی آحاد جامعه به ویژه در این شرایط خاص ناشی از بیماری کرونا در همه شهرها و روستاها سه وقت اذان ( یا دست کم اذان ظهر و اذان مغرب ) از بلندگوی مساجد پخش و قبل یا بعد از آن یکی از دعاهای وارده و سفارش شده از جمله دعای هفتم صحیفه سجادیه . دعای فرج ( الهی عظم البلاء…) . حدیث شریف کساء . زیارت آل یاسین و …. پخش شود.

2. با توجه به عدم امکان اجرای جشن های عمومی و دایر کردن ایستگاه‌های صلواتی و توزیع شربت و شیرینی و پخت و توزیع آش رشته و …. در نیمه شعبان امسال لازم است آذین بندی سر در منازل و مغازه های دارای مجوز فعالیت توسط مردم و آذین بندی معابر عمومی و نورافشانی در شب میلاد قطب دایره امکان توسط شهرداری ها و دهیاری ها انجام و برنامه احیای خانگی شب نیمه شعبان و استغاثه به امام زمان ارواحنا فداه و روزه 15 شعبان و اجرای برنامه‌های پیشنهادی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از جمله قرائت زیارت آل یاسین و دعای الهی عظم البلاء و طنین انداز شدن ندای ” یا مهدی ادرکنی” و. ” یا حجت ابن الحسن عجل علی ظهورک ” از فراز بام‌ منازل و ماذنه مساجد و تکایا تبلیغ و ترویج شود و به افرادی هم که نذوراتی برای انجام موارد مذکور در ابتدای این بند داشته اند پیشنهاد شود امسال نذر خود. را به نیت سلامتی و تعجیل در فرج اقا امام زمان علیه السلام صرف تامین مایحتاج بهداشتی درمانی و کمک به فقرا و نیازمندان و یا خرج فعالیت‌های فرهنگی نمایند.

۳. به منظور دسترسی به اهداف کارگروه اعضای محترم و زیر مجموعه های انها برنامه‌های مختلف را با موضوعات متنوع از جمله برگزاری مسابقات در قالب کتابخوانی. شعر. قصه گویی. نقاشی. هنرهای بومی محلی. طنز. فیلم کوتاه و …. تهیه و با برقراری ارتباط دو سویه با مخاطبین . به نحو مقتضی به ویژه از طریق فضای مجازی در اختیار مردم قرار دهند.

4. با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و احتمال تداوم ممنوعیت برگزاری مراسم نماز جمعه و جماعت و برنامه‌های جمعی مذهبی اعضای کارگروه نهایت تدبیر و برنامه‌ریزی را برای پر کردن اوقات مختلف شبانه روز مردم با محوریت برنامه های مذهبی در این ماه شریف به کار گیرند.

5. اداره آموزش و پرورش کماکان با جدیت موضوع تداوم آموزش و برنامه های تربیتی دانش آموزان از طریق فضای مجازی. مدرسه تلویزیونی و … را پیگیری و با دیگر اعضای کارگروه جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری همکاری لازم را مبذول دارد.

۶. مسوول کتابخانه ها پیشنهاد توزیع کتاب در منازل با رعایت شرایط و ضوابط و شیوه نامه های بهداشتی را به شهرستان ارائه و پیگیری لازم را برای اجرایی شدن این طرح با توجه به تعطیلی کتابخانه ها و از طرفی نقش مطالعه و کتابخوانی در آگاهی بخشی اقشار مختلف مردم معمول دارد.

7. مسئول فضای مجازی گروهی تحت عنوان کارگروه فرهنگی بخش در یکی از پیام رسان های داخلی ( ترجیحا ایتا ) دایر و اعضای کارگروه را صرفاً جهت تبادل نظر و اطلاعات و در جریان قرار گرفتن از برنامه های مرتبط عضو نماید.

8. مبلغ ۳ میلیون تومان از محل اعتبارات ستاد برای حمایت از برنامه‌های کارگروه و تهیه جوایز مسابقات تامین و بر اساس ارائه طرح و هماهنگی با دبیر کارگروه مبلغ متناسب به هر مجموعه پرداخت شود و در صورت لزوم و ارتقاء سطح برنامه ها مبلغ مذکور تا سقف ۵ میلیون تومان قابل افزایش است.

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.