سرویس: اخبار شهرستان 00:55 - سه شنبه 19 فروردین 1399

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع):

ساعت 21 شب نیمه شعبان؛ آسمان شرق اصفهان طنین انداز ندای «لبیک یا مهدی»

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) از برگزاری صدها برنامه فرهنگی_معرفتی بسیج، همزمان با نیمه شعبان در شرق شهرستان اصفهان خبر داد.

سرهنگ جواد داستانی در گفتگو با اصفهان شرق، ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد امام زمان(عج)، با اشاره به شور و نشاط آیین نیمه شعبان در منطقه شرق اصفهان اظهار کرد: مردم ولایتمدار شرق اصفهان، در سال های گذشته برنامه های متنوعی را به صورت خودجوش در سطح شهرها و روستاهای منطقه برگزار می کردند که امسال با توجه به وجود بیمای کرونا، بیش از صدها برنامه شاد، معنوی و فرهنگی با موضوع انتظار به شیوه دیگر اجرا می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) با توجه به اینکه در ستاد اجرایی برنامه های نیمه شعبان بسیج، به مصوبات خوبی در زمینه برگزاری برنامه های مناسب این روزها، رسیدیم، گفت: بیش از ده ها عنوان برنامه متنوع به صورت همگانی با همکاری حوزه ها و پایگاه های بسیج بخش های ششگانه شرق اصفهان از دو روز مانده به نیمه شعبان، اجرا می شود و پیش بینی ما برگزاری بیش از صد برنامه در این زمینه است.

وی به طنین ندای «لبیک یا مهدی» در آسمان شرق اصفهان اشاره کرد و افزود: همزمان با سراسر کشور، در برنامه هماهنگ راس ساعت 21 شب نیمه شعبان، گلبانگ «لبیک یا مهدی» از پشت بام منازل، مساجد، حسینیه ها و پایگاه های بسیج همراه با دعای فرج، منتشر می شود.

سرهنگ داستانی با اشاره به راه اندازی کاروان شادی با حضور چند نفر از بسیجیان در سطح شهر و روستا خبر داد و خاطرنشان کرد: این کاروان شادی، به صورت پخش مولودی و سرود با حضور مداحان همان روستا و شهر با راه اندازی خودرویی مجهز به سیستم صوت، در معابر و کوچه ها بدون توقف، به اجرای برنامه شاد و معنوی در خارج از محیط سربسته و بدون تجمع افراد، می پردازد تا در محدودیت های اعمال شده شرایط کرونایی، شور معنوی نیمه شعبان تعطیل نشود.

وی با اشاره ای کوتاه به دیگر برنامه های بسیج، افزود: پویش مردمی هر خانه یک پرچم به نام مبارک امام زمان(عج)، توسط پایگاه های بسیج، راه اندازی شده و سردر هر خانه در روستا و شهر، مزین به پرچم در روزهای منتهی به نیمه شعبان خواهد شد.

فرمانده ناحیه امام علی(ع) عنوان کرد: بسیج برنامه های فرهنگی خود را تعطیل نخواهد کرد و متناسب با شرایط زمان خود، به ایفای نقش می پردازد و در نیمه شعبان امسال، همه برنامه ها به گونه ای طراحی شده است که دل های عاشق مردم را با فرهنگ انتظار و بدون ایجاد اجتماع و برهم زدن شعار مهم «در خانه بمانیم»، پیوند زند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.