سرویس: اخبار شهرستان 12:15 - شنبه 16 فروردین 1399

امام جمعه موقت نصرآباد:

لزوم اهمیت عمر و دوران جوانی/ جوانان مومن و جهادگر ‌با اخلاص پا به میدان جهاد در شکست کرونا گذاشتند

امام جمعه موقت نصرآباد گفت: با ازرش ترین دارائی هر انسانی عمر او و دوران جوانی ارزنده ترین بخش این سرمایه گرانبها است و ان چه بسیار مهم‌ می باشد این است که چگونه این گوهر بی نظیر و تجدید ناپذیر و غیر قابل ذخیره سازی را صرف و ‌هزینه نموده و از ان بهره ببریم؟

به گزارش اصفهان شرق، به مناسبت یازدهم شعبان سالروز ولادت با سعادت حضرت علی اکبر امام حسین علیه السلام و روز جوان پای صحبت های حجت الاسلام و المسلمین مهدی عرب صالحی امام جمعه موقت نصراباد که خود نیز فردی جوان و فرهیخته هستند می نشینیم و از مطالب وی بهره می بریم:

–  مقدمه گفتار

سلام‌ و درود خداوند بر مومنین ‌پرهیزگار‌
اعیاد شعبانیه بویژه ایام ولادت با سعادت حضرت علی اکبر علیه السلام که روز جوان نام گذاری شده و فرخنده زادروز منجی عالم بشریت حضرت بقیت الله الاعظم ارواحناه فداه را به همه عدالتخواهان و منتظران واقعی عدالت گستر گیتی بویژه جوانان عزیز و بزرگواری که زمینه ساز ظهور هستند عرض تبریک و شاد باش دارم.

– اهمیت عمر و دوران جوانی

با ازرش ترین دارائی هر انسانی عمر او و دوران جوانی ارزنده ترین بخش این سرمایه گرانبها است و ان چه بسیار مهم‌ می باشد این است که چگونه این گوهر بی نظیر و تجدید ناپذیر و غیر قابل ذخیره سازی را صرف و ‌هزینه نموده و از ان بهره ببریم؟

عطا کننده این هدیه فرموده:
حداقل قیمت شما بهشت است که‌ با اطاعت و بندگی معبود در جنبه های فردی واجتماعی به دست می آید، بنابر این فروش عمر به کمتر از بهشت ‌خسرا‌ن ‌و ضرر جبران ‌ناپذیر است.
رفتن دنبال هوا و هوس و شهوات و گناهان‌، همه ضرر زدن به عمر گران قیمت و هدر دادن ان ‌است، گر چه لذات آنی و لحظه ای داشته باشد مانند پرداخت یک سکه طلا در مقابل دریافت یک شکلات خوشمزه اما مسموم  ‌وحتی بی ارزش‌تر!

مولای متقیان درباره فرصت ها می فرماید:
الفُرصَةُ تَمُرُّ مَرَّ السَّحابِ ،فانتَهِزُوا فُرَصَ الخَيرِ: فرصت، چون ابر مى گذرد. پس، فرصت هاى كار خوب را غنيمت شمريد.

و در جای دیگر می فرمایند:

اضاعه الفرصه غصه : از دست دادن فرصت باعث غم و اندوه است.  و در کلامی دیگر اورده اند: اشدّ الغصص فوت الفرص: سخت ترین غصّه ها از دست رفتن فرصت هاست.

بنابر این باید از لحظه لحظه عمر بویژه دوره جوانی که بهار عمر است بیشترین بهره را ببریم و نگذاریم عمرمان بیهوده تلف شود که غصه و پشیمانی سودی ندارد.

در فرازی از مناجات شعبانیه می خوانیم:

إِلَهِی وَ قَدْ أَفْنَیْتُ عُمُرِی فِی شِرَّةِ السَّهْوِ عَنْکَ وَ أَبْلَیْتُ شَبَابِی فِی سَکْرَةِ التَّبَاعُدِ مِنْکَ

خدایا عمرم را در اوج ‌غفلت از تو به فنا دادم و جوانی ام را پوسیده کردم در مستی دوری از تو.
این یعنی خدایا دستم خالی است و اگر تو مرا نبخشی و چیزی در صندوق عملم از روی کرمت قرار ندهی بیچاره‌ام.

بیائیم ‌در این مدت باقی مانده از ‌ماه‌ شعبان با زمزمه این مناجات به درگاه خداوند که همه امامان بزرگوار ان را می خوانده اند ارزش از دست داده عمرمان را برگردانیم.

– تبریک و توصیه به مناسبت روز جوان

یازدهم ‌شعبان سالروز ‌ولادت با سعادت شبیه ترین مردم به رسول خدا صلوات الله علیه و اله حضرت علی اکبر فرزند سید و سالار شهیدان ‌را تبریک و تهنیت عرض می نمائیم‌.

این روز را روز جوان نام گذاری کرده اند، به همه جوانان برومند و متدین و عاشقان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام عرض‌تبریک و شادباش داریم.

در ایام‌‌ جوانی ‌هر عزیزی دوست دارد شناخته شود و مورد توجه و محبت دیگران قرار گیرد.

خوب است بدانیم هر آن چه غیر خدا باشد سراسر خواری و ذلت است و چه خوب است این جمله از مناجات شعبانیه آویزه گوشمان باشد تا راه معروف و محبوب شدن را یاد بگیریم:
إِلَهِی إِنَّ مَنْ تَعَرَّفَ بِکَ غَیْرُ مَجْهُولٍ وَ مَنْ لاذَ بِکَ غَیْرُ مَخْذُولٍ
خدایا کسی که با تو شناخته شود گمنام ‌و مجهول نخواهد بود و کسی که به تو پناه ببرد ‌خوار و ذلیل نخواهد شد.

به عزیزانی ‌چون ‌‌محسن‌حججی ها و بابک نوری ها و … ‌نظر داشته باشیم و انها را الگوی خود قرار دهیم تا به جاهائی صعود کنیم که ملائکه الهی به حالمان غبطه بخورند.

-نقش جوانان در کنترل و مهار کرونا

در این ایام که کشور اسلامی ما گرفتار بلای کرونا شد همین جوانان مومن و انقلابی و جهادگر هستند که ‌با اخلاص پا به میدان جهاد نهادند تا توانستیم در مهار و کنترل آن از کشورهای مدعی تمدن و پیشرفت پیشی بگیریم، همان عزیزانی که تا پای جان ایستاده اند و تعدادی از آنان در این راه به شهادت رسیدند.

باید این عزیزان را چه جوانان و چه‌ غیر جوانان. را جوانمرد نامید. در حقیقت این شرافتمندان الگویشان پیامبر عظیم الشان اسلام است که قبل از اسلام هم عضو پیمان جوانمردان بود‌، و چه زیباست که جوانان ‌با همراهی بزرگتر ها در هر شهر و روستا عهد جوانمردی ببندند و با الگو قرار دادن پیامبر اسلام‌ و اهلبیت علیهم السلام مشکلات گرفتاران را با تکیه برخدای متعال وهمدلی ‌و عشق و ایثار حل‌‌ و فصل نمایند تا ان شاء الله از  این ابتلا و امتحان هم با روسفیدی و سربلندی در پیشگاه خدا و همه جهان عبور کنیم.

– سخن اخر

نیمه ماه شعبان سالروز ولادت منجی عالم بشریت بقیه الله

الاعظم ارواحنا فداه را به تمام آزاد مردان عالم تبریک و تهنیت ‌عرض می کنیم.

مولای متقیان علی علیه السلام‌ می فرمایند: یاران مهدی عجل الله تعالی فرجه جوانان هستند.

پس جوانان عزیز خودتان را برای  یاری حضرت آماده کنید ‌که شاید ناگهان بانگ اَنالمهدی سر دهد‌.

که ‌باید علاوه بر این که خودمان آماده باشیم با خدمت به دیگران چراغ ‌عشق و محبت آن امام‌خوبیها را در دل‌های آگاه روشن ساخته وبرای یاریش آماده کنیم، در این دوران سراسر فتنه وظلمت،دوران شبهات والقائات شیطانی، زمان انواع و اقسام ‌گرفتاری ها، امراض و بلایای ناشناخته، سیل و زلزله و … عاجزانه از خداوند متعال بخواهیم در ظهور آن کشتی نجات‌‌، ذخیره الهی، امید و آرزوی مستضعفان عالم یوسف زهرا سلام الله علیها تعجیل بفرماید و همه ما از جانفشانان آن درگاه نور باشیم ان شالله.

و آخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.