سرویس: اجتماعی 15:15 - یکشنبه 10 فروردین 1399

تبلیغات از شما، انتشار از ما؛

محصولات ارگانیک و تهیه محصولات محلی در زمان قرنطینه

محصولات محلی بدلیل فرآیند تولید کاملاً طبیعی و به دور از هر گونه مواد شیمیایی هم از خاصیت بیشتری برخوردارند و هم آلودگی محیطی کمتری را ایجاد می‌کنند. اگر در قرنطینه هستید و به صورت فیزیکی نمی‌توانید خرید کنید، محصولات ارگانیک رزسا را اینترنتی تهیه کنید…

به گزارش اصفهان شرق، محصولات ارگانیک (Organic) به محصولاتی گفته می‌شود که کاملاً طبیعی فرآیند رشد و پرورش خود را طی کرده‌اند. در این محصولات از هیچگونه سمومی همچون علف هرز کُش، آفت کُش، هورمون، دستکاری ژنتیکی و مواد شیمیایی دیگری استفاده نشده است و حتی هنگام نگهداری آن‌ها نیز از هیچگونه مواد نگهدارنده‌ای استفاده نشده است.

عده‌ای بر این باورند که محصولات ارگانیک سالم‌تر و خوشمزه‌تر از محصولات معمولی هستند و عده‌ای دیگر، از محصولات محلی به این دلیل که برای محیط زیست و حیوانات بهتر است و ضرر کمتری به آن‌ها می‌رساند، استفاده می‌کنند.

فواید محصولات محلی

محصولات ارگانیک با توجه به اینکه در فرآیند تولید محصول از هیچگونه سموم و اصلاح ژنتیکی در آن استفاده نمی‌شود، فواید بسیاری نسبت به محصولات معمولی دارند. در ادامه این مطلب که با بهره منده از مطالب مجله خبری سایت ندای اصفهان است چند نمونه از آن‌ها را بازگو خواهیم کرد:

الف) سلامت فردی

۱- میوه‌ها در سایز طبیعی خود تولید می‌شوند و از رنگ و طعم مطلوبی برخوردارند.

۲- این محصولات از سطح پایین‌تری از نیترات برخوردارند که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

۳- از ارزش غذایی بیشتری برخوردارند، زیرا مواد شیمایی باعث تخریب و از بین بردن ویتامین آن‌ها نشده است.

۴- محصولات محلی اسید سینولئیک بیشتری دارند که این اسید برای سلامت قلب و عروق افراد بسیار مفید است.

ب) سلامت حیوانات

کشاورزی بدون استفاده از آفت کُش‌ها برای پرندگان و حیواناتی که در آن نزدیکی زندگی می‌کنند نیز بهتر است. حیواناتی که از محصولات ارگانیک استفاده می‌کنند، آنتی بیوتیک‌ها و هورمون‌های رشدی وارد بدنشان نمی‌شود.

ج) سلامت زمین

محصولات محلی دوست صمیمی زمین هستند. روش تولید این محصولات با استفاده از کشاورزی آلی باعث کاهش آلودگی، کاهش فرسایش خاک و حفظ دیگر منابع می‌شود.

خرید محصولات ارگانیک

میوه‌ها، غلات، محصولات لبنی و سبزیجات همگی به روش ارگانیک تولید می‌شوند. این محصولات را می‌توانید به طریق مختلفی خریداری کنید:

  • – مزرعه ارگانیک

یک مزرعه ارگانیک پیدا کنید که بتواند محصولاتش را به شما بفروشد. زیرا عده‌ای از این مزرعه‌ها فروش به تعداد و وزن پایین را قبول نمی‌کنند.

  • بازارها و فروشگاه‌ها

در فروشگاه‌ها و بازارهای این محصولات بسیار محبوب هستند. این محصولات با برچسب ارگانیک در سطح فروشگاه‌ها و بازارها ارائه می‌شود.

  • – اینترنت

در سطح اینترنت فروشگاه‌های معتبری یافت می‌شوند که محصولات محلی را ارائه می‌کنند. می‌توانید از آن‌ها تهیه و مصرف کنید.

محصولات محلی بدلیل فرآیند تولید کاملاً طبیعی و به دور از هر گونه مواد شیمیایی هم از خاصیت بیشتری برخوردارند و هم آلودگی محیطی کمتری را ایجاد می‌کنند. اگر در قرنطینه هستید و به صورت فیزیکی نمی‌توانید محصولات ارگانیک را تهیه کنید اینجا کلیک کنید.

https://rozstore.com/

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.