سرویس: اقتصادی 16:11 - دوشنبه 04 فروردین 1399

به بهانه شعار سال 1399؛

رونق و جهش تولید، دو بال توانمند به سوی پیشرفت کشور در سایه تحریم های ناجوانمردانه استکبار

انتظار می رود مردم و مسوولان استین همت بالا بزنند و حالا که تا حدودی شعار رونق تولید را عملی ساخته اند با توکل برخدا و بهره گیری از همه ظرفیت های داخلی جهش تولید را نیز عملیاتی سازند.

اصفهان شرق_ولی الله عرب مختاری، اولین روز فروردین و اغاز سال 1399 با سالروز شهادت هفتمین خورشید اسمان امامت و ولایت حضرت موسی بن جعفر علیه السلام مصادف گردید که این امام همام بین شیعیان به باب الحوائج شهرت دارند و در شب شهادت این بزرگوار مردم سراسر ایران اسلامی هم زمان با پخش زنده برنامه از حرم امام هشتم از ساعت ۸ شب با قرائت دعای توسل نجوای عاشقانه سردادند و برای رفع گرفتاریها و دفع کرونا و سلامتی و تعجیل در فرج حضرت بقیت الله الاعظم ارواحنا فداه دست به دعا برداشتند و با این ذخیره معنوی و عرض ارادت به ساحت مقدس خاندان عصمت و طهارت به. استقبال سال جدید رفتند.

سالی که روزهای ابتدایی ان با عید سعید مبعث و بهار نزول قران و بعثت خاتم الانبیاء و الاوصیاء حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و اله و سلم و اعیاد شعبانیه همراه و در یک کلام بهار طبیعت با بهار رحمت و معفرت و امرزش هم زمان شده است.

از طرفی با توجه به شیوع ویروس کرونا به تشخیص مسوولان و همراهی متولیان امر در اماکن متبرکه و مشاهده شریفه بسته شده و خیل عاشقان اهل بیت علیهم السلام توفیق حضور در این زیارتگاه ها را ندارند.

امید است این تقارن های خجسته و افزایش توکل به خدا و توسل به ائمه و اتحاد و همدلی ناشی از بروز بلای کرونا و همچنین محرومیت و تشنگی تشرف به حرم ائمه و بقاع متبرکه فراهم کننده زمینه دیدار رخسار حضرت یار و ظهور موفور السرور منجی عالم بشریت باشد کما این که جمله منتخب بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سال 98 توسط مردم نوید بخش چنین خبر مسرت بخش و عدالت گستری است:
“حوادث اخیر به ما خبر می دهد، پدیده‌ای یکتا در آینده تاریخ در راه است. ”

که امیدواریم این پدیده یکتا روشن شدن چشم همه منتظران مهدی باور و مهدی یاور به جمال نورانی حضرت اقا و بر چیده شدن ظلم و بی عدالتی از گستره گیتی و پر شدن زمین از قسط و عدل و پیشرفت باشد که چنین اتفاقی عید واقعی و حقیقی برای همه بشریت است.

سر خوش آن عیدی که آن بانی نور
از کنار کعبه بنماید ظهور
قلبها را مهر هم عهدی زند
از حرم بانگ انا المهدی زند

اما در خصوص جهش تولید که نشان و شعار سال است باید توجه داشته باشیم که تولید. رونق و جهش واژه‌های اشنایی هستند که مقام معظم رهبری سالیان سال پیرامون علم و پیشرفت علمی و تقویت بنیه دفاعی کشور به کار می بردند و روی آنها تاکید داشتند و به لطف الهی این تاکیدات به بار نشست و الحمدلله جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید. رونق و جهش علمی و تقویت بنیه دفاعی و بازدارندگی در حوزه نظامی دستاوردهای حیرت انگیزی داشته و در زمره کشورهای ممتاز و حتی سرامد در سطح منطقه و جهان قرار گرفته است و این عبارات را معظم له در سال‌های اخیر پیرامون مسائل اقتصادی به کار برده اند و با تجربه موفقی که در زمینه های علمی و دفاعی داشته ایم انتظار می رود مردم و مسوولان استین همت بالا بزنند و حالا که تا حدودی شعار رونق تولید را عملی ساخته اند با توکل برخدا و بهره گیری از همه ظرفیت های داخلی جهش تولید را نیز عملیاتی سازند و علاوه بر تامین نیازهای داخلی کشورمان پاسخگوی نیاز دیگر کشورها در زمینه محصولات مختلف باشند و این شدنی است به شرط این که با هم و در کنار هم و امیدوار به لطف خدا خالصانه و مجاهدانه تلاش کنیم و به فکر استقلال کشور در زمینه‌های مختلف علمی. سیاسی. اقتصادی و فرهنگی باشیم و چنان قوی شویم که دیگر هیچ تحریم و تهدیدی روی کشور ما و زندگی مردم ما اثر نداشته باشد.

و حسن ختام مطلب این توصیه رهبر حکیم و فرزانه جهان اسلام است که فرمودند :
” ملّت عزیز ایران باید همّتشان این باشد که قوی بشوند. تنها راه در پیش پای ملّت ایران عبارت است از قوی شدن. ”

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.