سرویس: اقتصادی 15:59 - دوشنبه 04 فروردین 1399

تبلیغات از شما، انتشار از ما؛

استفاده از شیشه های رنگی و هوشمند در ساخت کابین دوش

شیشه هوشمند (Smart) یک نوع شیشه است که می توان با استفاده از تکنولوژی های نوین، میزان جذب نور را در آن کنترل کرد.

به گزارش اصفهان شرق، از گذشته استفاده از شیشه در دکوراسیون داخلی، ساختمان های اداری، منازل و دیگر فضاهای قابل طراحی بسیار متداول بوده و است. این کاربرد با پیشرفت تکنولوژی و فناوری بسیار بیشتر شده و طرفداران بسیاری نیز پیدا کرده است. از جمله این کاربردها می توان به شیشه های رنگی و کابین دوش با استفاده از شیشه های هوشمند اشاره کرد. جالب است بدانید شیشه های رنگی این قابلیت را دارند که در زمان های مختلف در طول روز یک رنگ متفاوت در بخش های مختلف ساختمان به نمایش بگذارند. با این وجود می توانند تاثیر بسیار زیادی در زیبا سازی دکوراسیون ساختمان ها داشته باشند.

استفاده از شیشه به زمان های بسیار دوری بازمی گردد که معماران ایرانی در طرح های سنتی خود از آن استفاده می کردند. شیشه رنگی با کاربردهای مختلفی که داشتند از جمله دور نگه داشتن آفات، حشرات و کنترل دمای خانه و …

شیشه های رنگی اغلب در نمای بیرون ساختمان مانند پنجره ها و درب های ساختمان کاربرد داشته اند. اما در حال حاضر، می توان آن را در قسمت های مختلفی مشاهده کرد. شیشه هوشمند از جمله فناوری های نوینی است که در ساخت پنجره ها، درب ها و حتی کابین دوش از آن استفاده می کنند. کاربرد این نوع شیشه به این شکل است که می توانید با فشار یک دکمه آن را مات یا شفاف کنید.

آشنایی کلی با شیشه هوشمند

شیشه هوشمند (Smart) یک نوع شیشه است که می توان با استفاده از تکنولوژی های نوین، میزان جذب نور را در آن کنترل کرد. به عنوان مثال در رابطه با این مدل شیشه می‌توانید به شیشه های آفتاب گیر توجه کنید. نکته جالب توجه این است که می توان این نوع شیشه را با توجه به ساخت و تولید آنها برای صرفه جویی در مصرف انرژی بکار گرفت. چرا که شما می توانید در بخش های نورگیر ساختمان از آن استفاده کنید. همچنین شرکت های تجاری نیز برای برگزاری جلسات و کلاس های آموزشی می توانند حالت پنجره های اتاق را به مات تغییر دهند. در واقع استفاده از این شیشه ها هنوز فراگیر نشده اما کمتر کسی هست که با وجود اطلاع از مزایای آن نخواهد برای کاربردهای مختلفی که دارد آن را تهیه کند.

شیشه رنگی

استفاده از شیشه های رنگی از گذشته تا به حال کاربرد داشته است و با وجود این مسئله نمی توان آن را قدیمی یا از مد روز افتاده محسوب کرد. چرا که با گذر زمان کاربردهای شیشه های رنگی نیز تغییر کرده و در حال بروز شدن است. از جمله این کاربردها می توان به شیشه های رنگی بین کابینتی، شیشه های رنگی لاکوبل و دیوارپوش، تخته وایت بردهای با یراق و چسبی، سخت میز و صندلی های شیشه ای و … اشاره کرد.

کابین دوش و کاربردهای مختلف آن

کابین دوش در واقع به محفظه ی شیشه ای گفته می شود که برای صرفه جویی و ایجاد یک طراحی زیبا از آن استفاده می کنند. داخل این کابین از تجهیزاتی مانند دوش و وسایل مربوط به تنظیمات دوش و همچنین دیگر امکانات رفاهی در حمام قرار دارند. کابین های دوش را با توجه به فضای مورد نظر، میزان بودجه و سلیقه طراح یا مشتری طراحی و تولید می شوند. کابین دوش ها به بخش جدایی ناپذیر از حمام های مدرن تبدیل شده اند. این گزینه نه تنها به زیبایی و مجلل بودن فضای سرویس شما می افزاید بلکه در ابعاد و اندازه ها نیز صرفه جویی ایجاد می کند. در ساخت این کابین ها می توان از شیشه های معمولی و یا شیشه های هوشمند استفاده کرد. قطعا کاربرد شیشه های هوشمند در کابین دوش مشخص است و می توانید در هنگام استفاده از آن با فشار یک دکمه شیشه را مات کرده و نیازی به مخفی کردن این قسمت نیست. برای ورود به این کابین ها از انواع مختلفی مانند درب های ریلی، درب های کشویی و درب های بازشونده استفاده می شود. نوع کشویی این درب ها به دلیل کاربری راحت تر گزینه ی مناسب تری است. اما باز هم با توجه به نیاز مشتری و فضای موجود از انواع مختلف آن استفاده می شود. از مزایای استفاده از کابین دوش تتراگلس می توان به صرفه جویی در مصرف انرژی اشاره کرد زیرا می تواند گرمای ایجاد شده در محیط کابین را در خود نگه دارد و با توجه به این مسئله آب کمتری مصرف می شود.

آنچه باید به آن توجه کنید این است که در انتخاب هر یک از این شیشه ها حتما ا یک طراح و متخصص شیشه مشورت کنید و اجازه دهید این افراد با تجربه و تخصصی که دارند بهترین پیشنهاد را به شما ارئه دهند. در صورتی که می خواهید از شیشه های رنگی، شیشه های هوشمند و یا کابین دوش در فضای داخلی ساختمان استفاده کنید حتما با مشاورین و کارشناسان ما در تتراگلس تماس گرفته و مشورت کنید.

منبع: بهارنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.