سرویس: اقتصادی 15:53 - دوشنبه 04 فروردین 1399

تبلیغات از شما، انتشار از ما؛

ریمپ خودرو چیست و چه مزایایی دارد؟

با ما همراه شوید تا هر آنچه لازم است درباره ریمپ ای سی یو ecu بدانید را با شما در میان بگذاریم و فراموش نکنید نظرات خود را برای ما بنویسید و سوالات خود را در انتهای این مقاله بپرسید.

به گزارش اصفهان شرق، شاید اگر خودتان را فردی ماشین باز می دانید و اهل تقویت خودرو هستید، اصطلاح ریمپ کردن خودرو را شنیده باشید یا حتی با آن تا حدودی آشنا باشید، فرقی نمی کند اطلاعات جامع یا کاملی در این باره دارید یا هنوز تنها نام آن را شنیده اید و بدنبال اطلاعات بیشتری هستید. با ما همراه شوید تا هر آنچه لازم است درباره ریمپ ای سی یو ecu بدانید را با شما در میان بگذاریم و فراموش نکنید نظرات خود را برای ما بنویسید و سوالات خود را در انتهای این مقاله بپرسید.

ریمپ چیست؟

ریمپ چیست؟ در حقیقت بهینه سازی برنامه کامپیوتر یا ای سی یو ECU خودرو شما را ریمپ Remap می گویند. در این فرآیند کدهای کامپیوتر خودرو که به زبان برنامه نویسی C نوشته شده است، تغییر می کند و بازنویسی و اصلاح می گردد.

اما کار این کدها چیست؟ این کدها در واقع مربوط به پارامترهایی می شود که سنسورها و عملگرهای خودروی شما بر پایه آن واکنش نشان می دهند. سنسورهای خودرو، خود یک قطعه الکتورمکانیکی هستند که وظیفه مشخصی دارند: دریافت اطلاعات از محیط بیرونی یا درونی خودرو و ارسال این داده ها به بخش ای سی یو.

این داده ها پس از جمع آوری توسط سنسورها و حسگرها، برای ایسیو فرستاده می شود و کامپیوتر خودرو پس از دریافت آنها و تحلیل داده ها فرمان خود را به عملگرهای خودرو، مانند سوزن های انژکتور یا دریچه گاز می فرستند.

با ریمپ ای سی یو، در واقع عمل احتراق درون موتور خودرو به طور انفجاری و در راستای افزایش نیروی محرکه با قدرت خیلی بیشتری به قطعات مکانیکی مانند پیستون ها، میله های اتصال، کلاچ، گیربکس، شفت ها و … منتقل می شود و شتاب بیشتری به راننده می دهد.

به عمل تقویت نرم افزاری، اصلاح و بهینه سازی کدهای کامپیوتر ECU ، ریمپ ایسیو می گویند که بر خلاف آنچه عوام می پندارند نه تنها به موتور خودروی شما آسیبی وارد نمی کند بلکه طول عمر آن را افزایش می دهد.

ریمپ ecu چطور انجام می شود؟

فرض کنید کامپیوتر خودرو شما طوری طراحی شده است که می تواند مخلوط سوخت و هوا را برای جلوگیری از سرعت زیاد کم کند، در صورتی که شما بخواهید شرایط بهتری از نظر سرعت و شتاب داشته باشید و برای مثال برای مسابقات آماده شوید، آنگاه می توان ریمپ را انجام داد و اجازه دهیم که موتور هرچه قدر که شما میخواهید به چرخ ها نیرو وارد کند.

ریمپ چه فایده ای دارد؟

اگر می خواهید از ظرفیت و قدرت واقعی موتور خود لذت ببرید، ریمپ ایسیو بهترین راهکار است. با این کار شما می توانید تغییراتی بزرگی در عملکرد موتور صورت دهید که منجر به بالا رفتن سرعت و برداشتن محدودیت شتاب خودرو می گردد.

در برخی موارد هم ممکن است بخواهید مصرف سوخت را مدیریت کنید.

در مجموع تمام موارد زیر از مزایای ریمپ حرفه ای و کارشناسانه است:

  • افزایش شتاب خودرو
  • لغو محدودیت سرعت
  • کاهش مصرف سوخت

کدام خودروهای داخلی را می توان ریمپ کرد؟

در مجموع تمام خودروهایی که سیستم ای سی یو دارند قابل ریمپ هستند اما خودروهای پر متقاضی، پژو 206، دنا، پژو پارس، برلیانس و ال 90 هستند.

برای مثال ریمپ پژو 206 در مرکز تخصصی کاراک بر روی تمام مدل ها از انواع تیپ ها انجام می شود. ریمپ پژو 206 تیپ 1 گرفته تا 6، برای افزایش سرعت و قدرت خودرو، کاهش دمای کارکرد فن، از بین بردن کپ کردن اولیه و نهایتا بهره وری از تمام ظرفیت خودروی شما قابل انجام است.

مصرف سوخت پژو 206 شما با ریمپ بهبود می یابد چرا که با اصلاح جرقه زنی شمع ها و پاشش سوخت توسط سوزن های انژکتور و اصلاح هوادهی دریچه گاز ماشین تمام راه ها برای هدر رفت سوخت از بین می رود.

 

مجموع خدمات ریمپ ایسیو 206 که در مرکز ریمپ و چیپ تیونینگ کاراک ارائه میگردد :

1- افزایش سرعت و قدرت 206

2- افزایش سرعت و شتاب اولیه 206

3- کاهش دمای کارکرد فن

4- رفع کپ حین حرکت 206

5- برداشتن کاتاف ( حذف محدودیت دور موتور )

6- کاهش مصرف سوخت ( تنها با فول ریمپ ارائه میگردد )

7- حذف لرزش خودرو در حالت درجا ( حالت سلو )

8- افزایش شتاب ثانویه 206

9- رفع کپ اولیه 206 ( بسیاری از مشتریان را به وجد آورده )

10- فول ریمپ 206 شامل تمام موارد فوق میباشد

 

برای اطلاعات بیشتر با شماره 09193035101 مرکز تخصصی کاراک تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.