سرویس: غیر تولیدی 13:41 - یکشنبه 03 فروردین 1399

رهبر معظم انقلاب:

مقامات آمریکا، دروغگو و شارلاتان هستند/ اگر کوته‌بینی نکنیم ایران به قلّه حکومت اسلامی می‌رسد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: اگر امروز صادقانه عمل کرده و تنبلی، کوته‌بینی و ساده‌نگری نکنیم می‌توانیم ایران را به همان قله ابتدای حکومت اسلامی در زمان پیغمبر(ص) برسانیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌مناسبت نوروز سال 99 و عید مبعث پیامبر اسلام(ص) به‌صورت زنده با مردم سخن گفتند.

محورهای سخنان مقام معظم رهبری به شرح ذیل است:

* رهبر معظم انقلاب ما هر سال مراسم ابتدای سال را زیر سایه حضرت رضا (ع) و در کنار زوار برگزار کرده و نوروز خود را با این دیدار انجام می‌دادیم. بهتر آن است که  هر کجای کشور هستیم صلوات مخصوص حضرت رضا را بفرستیم.

* عید سعید مبعث را تبریک عرض می‌کنم و انمروز جز بزرگترین اعیاد اسلامی ماست، ضمن اینکه مجددا عید نوروز و حلول بهار به همه ملت عزیر تبریک می‌گویم. مبعث روز با اهمیتی است که باید اهمیت آن را بدانیم. این واقعه و حادثه‌ای که خداوند از دیگر پیغمبران تعهد گرفته است.

* خداوند از پیامبران بزرگ طول بزرگ تاریخ تعهد گرفته است که به پیغمبر بزرگ اسلام مثل چنین روزی ایمان آورده و او را یاری کنند. نام و نشان و خصوصیات پیغمبر ما در تورات و انجیل تحریف نشده وجود داشته است و حتی اسم احمد (پیغمبر اسلام) را حضرت عیسی (ص) در تورات اشاره کرده‌اند. 

* بعث محتوای عظیمی دارد که برای ما در شرایط امروزی کاربرد دارد. بعث و وحی الهی حقایقی را برای بشریت روشن کرده است و اگر انسان به این حقایق ایمان بیاورد حیات طیبه به آنها خواهد رسید که زندگی پرشیرین و مطلوب بوده و انسان اگر به این حقایق و معارف آشنا شوند حیات طیبه خواهند داشت. 

* منظومه معرفتی اسلام در باره اسلام و نقش او در عالم و ذات اقدس پرودگار و صفات و اسما الهی درباره مسیر انسان در دنیا بوده و حقایق بسیار مهمی بوده و سلسله معرفتی اسلام بوده و انسان‌ها را هوشیار و بیدار می‌‌کند.

* بخش دیگر حقایق منظومه ارزشی اسلام است که اسلام آنها را تثبیت کرده و آحاد مردم و جوامع مردمی موظف هستند خود را به این ارزش‌ها به دلیل سعادت نزدیک کنند که حلم و گذشت صفات فردی انسان بوده و کرامت انسانی و سبک زندگی و عدالت اجتماعی هم صفات عمومی است.

* عده‌ای به خطا تصور می‌کنند عدالت اجتماعی از غرب آمده که این تصور اشتباه است. غرب پس از رنسانس با این مفاهیم آشنا شده در حالی که اسلام بیش از 1400 سال قبل در قرآن به آن اشاره کرده است. 

* غرب هیچگاه نه به آزادی عمل کرده و نه به عدالت اجتماعی؛ در حالی که اسلام هم گفته و هم به آن اشاره کرده است. دستور پیغمبر در قرآن کریم مبنی بر اجرای عدالت وجود دارد. 

* اصل بعثت همه انبیا و ارسال کتب، قسط اجتماعی و اقتصادی است. بیان حضرت امیرالمومنین (ع) درباره آزادی هزار سال قبل و پیش از بیان غربی‌ها وجود داشته است.

* خداوند انسان‌ها را همواره آزاد آفریده است؛ ضمن اینکه پشت سر سلسله ارزش‌ها و معارف و منظومه معرفتی، احکام و باید و نباید و تکلیف خداوند بر عهده فرد مسلم است که منطبق بر مفایهم ارزشی است.

* تحقق این مفاهیم و معارف در فضای عقیدتی جامعه خود را نشان دهد احتیاج به قدرت سیاسی دارد که اگر این موضوع نباشد قلدرها و سیاه لشکر‌ها و تنبل‌ها اجازه تحقق نمی‌دهند و باید کاری کرد که مردم از این موضوعات اطاعت کنند.

* معجزه انقلاب اسلامی و تحقق این نظام به برکت حرکت عظیم امام خمینی (ره) بود.

* به برکت ارشاد پیغمبر و احکام و معارف ایشان، حرکتی ریشه‌دار در حکومت اسلامی ایجاد شده و روزبه روز ریشه‌دار تر شد.

* در قرن چهارم و سیصد سال بعد از پیغمبر جامعه اسلامی وسیع‌ترین نظام سیاسی و از نظر دانش و فرهنگ، پیشرفته‌ترین جامعه دنیا بود.

* پس از پیغمبر اکرم(ص) خلفای ناباب و فاسدی مثل بنی‌امیه بر سر کار آمدند و اگر آنها نبودند پیشرفت‌ها بیشتر می‌بود.

* اگر امروز صادقانه عمل کرده و تنبلی نکرده و کوته‌بینی و ساده‌نگری نکنیم می‌توانیم ایران را به همان قله ابتدای حکومت اسلامی در زمان پیغمبر برسانیم، که البته این هدف اولیه و کوتاه مدت است ولی هدف دور ما رساندن ایران به تمدن نوین اسلامی است.

* نباید تعجب کنیم از دشمنی ها. ما دشمن زیاد داریم تعجب نباید کرد.

* دشمنان جنی و انسی وجود دارند و این ها به هم کمک هم می کنند و سیستم‌های اطلاعاتی خیلی از کشورها علیه ما با هم همکاری می کنند.

* این حرکت دشمن موجب شد تا اعتقادات ما بیشتر شود چون پیشگویی خداوند برای پیغمبر خدا تحقق یافت.

* امروز خبیث ترین دشمن ما و جمهوری اسلامی آمریکا است. ما دشمن، کم نداریم اما از همه خبیث تر و عنودتر آمریکا است.

* مقامات آمریکا، دروغ گو، پشت هم انداز، وقیح، طماع و انواع و اقسام شارلاتان هستند و شارلتانی حرف می زنند. ظالم، سنگدل، بی رحم، تروریست هستند آنچه خوبان همه دارند این ها به تنهایی دارند.

* خداوند برای مقابله با دشمنی ها به پیامبر دستور العمل داد و ایشان را از اول بعثت امر به صبر کرد. صبر به معنای دست روی دست هم گذاشتن نیست بلکه پیگیری اهداف و با روحیه حرکت کردن است.

* بنده با قاطعیت عرض می کنم ملت ایران ملت صبوری است، ما مسئولان گاهی بی صبری کردیم اما ملت ایران کاملا در این 40 سال صبور بودند. بعضی از روشنفکرنماهای ما هم بی صبری کردند و به مرز همراهی و همکاری با دشمن هم رساندند.

* جوانان مومن که تعداد آنها زیاد است و روز به روز به آنها اضافه می شود. در عرصه علم، سیاست، فهم مسائل بین المللی هم هستند و روز به روز بیشتر می شوند.

* من در صحبت های اخیر چندبار تکرار کردم که کشور باید قوی شود. و قوی شدن شد من هدف ما است و این هم از خطوط اصلی بعثت است.

* قوت فقط در بعد نظامی نیست بلکه خیلی وسیع تر از نظامی است، قوت نظامی علمی فرهنگی سیاسی که زمینه ساز قوت سیاسی استقلال سیاسی، قوت تبلیغی است.

* امروز حفظ جمعیت جوان کشور یکی از نقاط قوت است. کشور ما جوان است و اگر چنانچه موالد تولید نباشد چند سال دیگر نسل جوان کمیاب خواهد شد و کشوری که جوان در آن کم است پیشرفت در آن کم است.

* امروز قوت در فضای مجازی حیاتی است. در زمینه بهداشت و درمان، قوت در این زمینه حیاتی است.

* جهش تولیدی که هم امسال مطرح کردم از ابزارهای قدرت است. جهش تولید الزاماتی دارد. این به این احتیاج دارد که تمام دستگاه های ذی ربط کار خود را انجام دهند.

* آمریکایی ها تا الان چندبار گفتند حاضریم از لحاظ دارو و درمان به شما کمک کنیم. این جزء حرف‌های بسیار عجیب است. اولاً خود شما دچار کمبود هستید؛ دچار کمبودهای شدید هم در ابزارهای پیشگیری و هم چار کمبود در دارو و درمان. اگر چیزی دارید و دستتان باز است صرف خودتان کنید.

* شما متهم هستید که این ویروس را خودتان تولید کردید من نمی دانم این چقدر حقیقی است اما با وجود این شرایط کدام کشور عاقلی به شما اعتماد می‌کند؟

* گفته می‌شود که بخشی از این ویروس با آشنایی‌های ژنتیکی به‌دست آمده از ایرانیان برای ایران ساخته شده که البته بخشی از دشمنی آنهاست.

* تجربه 40 ساله به ما نشان می‌دهد که کشور ظرفیت مقابله با چالش‌ها و مشکلات را در تمامی سطوح داراست و می‌توانیم با آنها مقابله کنیم؛ مهم آن است که این ظرفیت توسط مسئولین شناسایی شود.

* باید برای برون‌رفت از مشکلات جوانان با انگیزه و مومن و متشرع به کار گرفته شوند؛ جوانان متشرع که احتمال خیانت در آنان نسبت به دیگران کمتر است.

* مردم باید توصیه‌های صورت گرفته از سوی ستاد مقابله با کرونا و دیگر مسئولین را برای مبارزه با آن جدی بگیرند و به آن عمل کنند؛ این بیماری باعث شد که حتی اجتماعات دینی ما تعطیل شد که در تاریخ دینی ما بی سابقه است به طوری که حتی حرم‌ها و اجتماعات دیدنی تعطیل شده است

*ان شا الله خداوند این بلا را از سر همه بشریت کوتاه کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.