سرویس: دینی 11:42 - پنجشنبه 29 اسفند 1398

سخنگوی جبهه مردمی سلامت اصفهان:

نقاط پرخطر شهر اصفهان در انتقال ویروس کرونا باید شناسایی شود/ نبود تصمیمات یکپارچه با وجود روند صعودی ابتلا

سخنگوی جبهه مردمی سلامت اصفهان گفت: عدم اتخاذ تصمیمات یکپارچه برای مقابله با این روند صعودی در سطح مدیریتی استان از نکاتی است که باید به آن توجه کرد و مدیران استانی با شناسایی نقاط پرخطر و مکان‌هایی که احتمال انتقال در آن‌ها بیش از سایر مکان‌ها است، برای توقف این روند فوری تصمیم بگیرند.

حجت‌الاسلام محسن کریمی با اشاره به جلسه هم‌اندیشی شورای جبهه مردمی سلامت با متولیان و مسئولان استانی مبارزه با کرونا اظهار کرد: روند صعودی ابتلا به بیماری کرونا در اصفهان طی روزهای گذشته موجب نگرانی مضاعف شده است؛ و عدم اطلاع یا تسامح مردم در روبرو شدن با این مساله مهم، اصفهان به یکی از نقاط پرخطر کشور تبدیل کرده به همین منظور جلساتی با حضور مسؤولان استانی مقابله با کرونا برگزار شد.

سخنگوی جبهه مردمی سلامت اصفهان گفت: از همان ابتدا عدم جدی گرفتن این بیماری از سوی برخی از مردم اصفهان علی‌رغم هشدارهای جدی مبنی بر تشدید شرایط پرخطر در اصفهان مشهود بود و برخی از مردم بدون توجه به هشدارها طبق روال معمول هر ساله مشغول خرید نوروزی و حضور در بازار هستند.

وی افزود: از طرف دیگر عدم اتخاذ تصمیمات یکپارچه برای مقابله با این روند صعودی در سطح مدیریتی استان از نکاتی است که باید به آن توجه کرد و مدیران استانی با شناسایی نقاط پرخطر و مکان‌هایی که احتمال انتقال در آن‌ها بیش از سایر مکان‌ها است، برای توقف این روند فوری تصمیم بگیرند.

سخنگوی جبهه مردمی سلامت اصفهان ادامه داد: روزهای گذشته جلساتی را با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، جانشین سپاه صاحب‌الزمان(عج)، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان برگزار و راهکارها برای مقابله با این ویروس در اصفهان بررسی شد.

وی افزود: اقدامات جبهه مردمی سلامت شامل جذب و ساماندهی نیروها، گندزدایی و سالم‌سازی بیمارستان‌ها، توزیع میوه در بین بیماران و کادردرمانی، قدردانی از کادر درمانی، اعزام پرستار برای نقاهتگاه‌ها، اعزام نیرو برای بسته‌بندی محصولات بهداشتی، طراحی و هم‌افزایی در مراسم تجدید میثاق گروه‌های مختلف جهادی با شهدا و آغاز عملیات تیم‌های گندزدایی در اصفهان و اجرای برنامه‌های فرهنگی شامل توسل و اعتکاف خانگی برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

سخنگوی جبهه مردمی سلامت اصفهان گفت: در جلسه مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت استان نیز با تشریح آمار احتمالی از مبتلایان و افراد نیازمند بستری، نسبت به مشارکت جبهه مردمی سلامت در اجرای پویش در خانه بمانیم تاکید و بنا شد این جبهه در راستای اقناع مردم برای پیوستن به پویش در خانه بمانیم مشارکت بیشتری داشته باشد. همچنین پرستاری از بیماران در دوره‌ نقاهت و همراهی در کمپ‌های کنترل از جمله نیازهای دیگری بود که از سوی مسؤولان مطرح شد تا جبهه مردمی سلامت در این زمینه‌ها همکاری و کمک کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.