سرویس: سیاسی » بین الملل 14:52 - چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393

نبض سیاست در جام جم؛

خنده ظریف به درخواست تیم آمریکایی

خبرگزاری انگلیسی رویترز از قول یکی از اعضای حاضر در مذاکرات ایران و ۱+۵، از برخی جزئیات این مذاکرات گزارش داده و از تعداد سانتریفیوژها، مدت زمان تداوم محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران و سرعت رفع تحریم‌ها به عنوان مباحث چالش‌برانگیز در این مذاکرات یاد کرده است.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از تسنیم:

روزنامه جام جم در ستون ” نبض سیاست” امروز چهارشنبه خود نوشت؛

خنده ظریف به درخواست تیم آمریکایی

خبرگزاری انگلیسی رویترز از قول یکی از اعضای حاضر در مذاکرات ایران و 1+5، از برخی جزئیات این مذاکرات گزارش داده و از تعداد سانتریفیوژها، مدت زمان تداوم محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران و سرعت رفع تحریم‌ها به عنوان مباحث چالش‌برانگیز در این مذاکرات یاد کرده است.

به گزارش تسنیم، رویترز در بخشی از این گزارش نوشته است: «روز چهارشنبه هیات آمریکایی مشخص کرد که خواستار بحث درباره برنامه موشک بالستیک ایران و جنبه های نظامی احتمالی در تحقیقات هسته ای قبلی ایران است.»

رویترز افزوده است: «اما چنانکه یک مقام ایرانی حاضر در این جلسه گفت وزیر خارجه ایران، محمدجواد ظریف تنها خندید و این اظهارات را نادیده گرفت.»

اژه ای به مجلس می رود

غیبت مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری که قرار بود برای پاسخگویی به پرسش برخی از نمایندگان درباره یقه سفیدها در صحن مجلس حضور یابد تذکر و اخطار دو نفر از سوال کنندگان را به دنبال داشت که علی لاریجانی، رئیس مجلس اعلام کرد قرار است دادستان کل کشور برای بررسی این موضوع در آینده در مجلس حضور یابد.

پایان ماموریت سفیر ایران در لبنان

غضنفر رکن آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت در پایان ماموریت خود در لبنان با میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش مهر، رئیس جمهور لبنان در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوره ماموریتش در لبنان اظهار کرد: از خصوصیات بارز سفرای جمهوری اسلامی ایران در لبنان، حفظ و تقویت روابط با تمامی شخصیت ها و جریان های مختلف سیاسی و مذهبی لبنان است.

رزمایش موشکی نزاجا

مرحله نخست رزمایش بیت المقدس نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با شلیک انواع موشک های این نیرو، روز جمعه برگزار می شود.

به گزارش تسنیم، این رزمایش به مناسبت سالروز عملیات پیروزمندانه بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر در منطقه عمومی کاشان برگزار می شود.

وزیر دفاع به مسکو می رود

سردار سرتیپ حسین دهقان، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی ارتشبد سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در کنفرانس بررسی مسائل امنیت بین المللی شرکت می کند. سومین کنفرانس بررسی مسائل امنیت بین المللی قرار است در روزهای جمعه و شنبه با حضور نمایندگان بیش از 50 کشور و سازمان منطقه ای و بین المللی در شهر مسکو پایتخت روسیه برگزار شود.

جلسه فراکسیون اصولگرایان درباره انتخابات هیات رئیسه

قاسم جعفری، عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به برگزاری جلسه مجمع عمومی این فراکسیون برای تعیین فهرست نامزدهای انتخابات هیات رئیسه گفت: جمعا 20 نفر برای پست های مختلف هیات رئیسه نامزد شدند و رأی استمزاجی گرفته شد که شورای مرکزی فراکسیون در نشستی، فهرست نهایی را تنظیم می کند.

وی در گفت وگو با مهر اظهار کرد: 12 نفر برای دبیری هیات رئیسه، سه نفر برای نایب رئیسی و پنج نفر برای کارپردازی و نظارت، نامزد شدند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.