سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 10:40 - چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393

در سال گذشته

بیش از 46 هزار کودک و نوزاد در اصفهان غربالگری شنوایی شدند

مسئول پیشگیری و غربالگری نوزادان و کودکان استان اصفهان گفت: در سال گذشته 46 هزار و 759 کودک و نوزاد در استان اصفهان مورد سنجش شنوایی قرار گرفتند.

به گزارش اصفهان شرق: حسین خاکشور  با اشاره به برگزاری کارگاه کشوری ارزیابی غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران اظهار کرد: هدف از اجرای این کارگاه ارزشیابی طرح و ارائه راهکارهایی برای ارتقای کمی و کیفی طرح غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخوارگان در سطح کشور بوده است.

وی افزود:در سال گذشته 46 هزار و 759 نوزاد و کودک در استان اصفهان مورد سنجش شنوایی قرار گرفتند.

مسئول پیشگیری و غربالگری کودکان و نوزادان استان اصفهان تصریح کرد: سال گذشته در استان اصفهان حدود 58 درصد کودکان و نوزادان در طرح غربالگری شرکت کردند که امسال با توجه به جامعه مورد هدف این درصد به 75 می‌رسد.

وی با بیان اینکه والدین می‌توانند با مراجعه به بهزیستی شهرستان‌ها طرح سنجش شنوایی را برگزار کنند، گفت: یکی از اقدامات این کارگاه این بود که مشخص شود استانها در زمینه غربالگری شنوایی در کشور به چه سقفی رسیده‌اند.

خاکشور با بیان اینکه میانگین کشوری 65 درصد است، گفت: استان اصفهان در زمینه غربالگری کودکان و نوزادان استان اصفهان در رتبه چهارم قرار دارد.

وی ادامه داد: این طرح غربالگری برای کودکان زیر شش ماه است که در این خصوص نیز استان اصفهان 26 پایگاه سنجش شنوایی برای نوزادان و شیرخوارگان در نظر گرفته است.

مسئول پیشگیری و غربالگری کودکان و نوزادان استان اصفهان با اشاره به اینکه چهار مرکز در داخل استان اصفهان است، بیان کرد: بر اساس قانون 136 کودکان زیر یک ماه باید غربالگری شنوایی بشوند و در صورتی که مشکوک تشخیص داده شدند تا زیر شش ماه حتما باید به مراکز اعلام شده مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: در نهایت برای تشخیص نهایی شنوایی، کودکانی که نیاز به سمعک و یا حلزون‌درمانی داشته باشند مشخص و برای درمان به مراکز درمانی معرفی می‌شوند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.