سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:28 - چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان:

جوانان اصلی‌ترین قربانیان ماهواره‌ها هستند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان خانواده‌ها و جوانان را از اصلی‌ترین قربانیان ماهواره‌ها و تهاجم فرهنگی رسانه‌ای غرب دانست و گفت: اسلام و مبانی اسلامی به عنوان هدف اصلی ماهواره‌ها و رسانه‌های غربی است.

به گزارش اصفهان شرق: جعفر عسگری ضمن تأکید بر آثار مخرب ماهواره‌ها بر سلامت جامعه و خانواده‌ها اظهار کرد: هر جامعه‌ای پیش از وارد کردن یک تکنولوژی برای آن و استفاده از این تکنولوژی نسبت به انجام فرهنگ‌سازی در این زمینه اقدام می‌کند، اما متأسفانه در کشور ما این موضوع نادیده گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه باید پیش از ورود یک تکنولوژی فرهنگ آن در جامعه نهادینه شود تا شاهد استفاده نا‌صحیح و غلط از آن تکنولوژی نباشیم، اضافه کرد: قرار نیست برای مقابله با آثار شوم تکنولوژی‌ها کلا آنها را نا‌دیده بگیریم و مانع از ورود تکنولوژی به کشور شویم، بلکه باید برای استقبال از آنها برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به لزوم مقابله با تهاجم فرهنگی تصریح کرد: در زمینه‌های فرهنگی باید تقابل به مثل جدی گرفته شود و باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و کامل در زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی و آثار مخرب ماهواره‌ها اقدام شود.

وی ضمن ابراز تأسف از نا‌هماهنگی در برنامه‌های فرهنگی ادامه داد: در زمینه مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب نیازمند برنامه‌های دقیق هستیم، تا مانع آسیب وارد شدن به جامعه و خانواده‌ها شویم، اما متأسفانه برنامه‌های جامع و دقیقی در زمینه فرهنگ‌سازی ارتباطات، تکنولوژی و مقابله با تهاجمات فرهنگی در کشور وجود ندارد.

عسگری خانواده‌ها و جوانان را از اصلی‌ترین قربانیان ماهواره‌ها و تهاجم فرهنگی رسانه‌ای غرب دانست و تاکید کرد: اسلام و مبانی اسلامی به عنوان هدف اصلی ماهواره‌ها و رسانه‌های غربی است و در راهبرد‌های استراتژیک غرب، جمهوری اسلامی متکی بر ولایت فقیه دانسته شده و غربی‌ها برای سرنگونی جمهوری اسلامی ایران تنها راه را از سر راه برداشتن ولایت فقیه ذکر کرده‌اند و با توجه به این موضوع هدف اصلی ماهواره‌ها و رسانه‌های غرب ولایت فقیه است.

وی مهمترین راهبرد غرب و رسانه‌های وابسته به آن را شبهه‌افکنی و ایجاد تردید در بین مخاطبان دانست و ادامه داد: دشمن به دنبال از بین بردن روحیه جهادی و شهادت‌طلبانه مردم است و البته دشمنان به هیچ عنوان در این زمینه به صورت مستقیم ورود پیدا نمی‌کنند، بلکه تلاش می‌کنند تا با شبهه‌افکنی و مطرح کردن شبه‌های مختلف در زمینه‌های اعتقادی و فرهنگی و ایجاد تشکیک و تردید در مخاطبان به نتیجه‌های مطلوب خود برسند.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.