اصفهان شرق

ضرورت داشتن دفتر واحد با موقعیت مناسب برای نمایندگان در شرق اصفهان

کدخبر: 195322
1398/12/24 در ساعت 12:30

به گزارش اصفهان شرق؛ چند نکته پیرامون انتخابات مجلس و چند جمله با مستاجران خانه ملت ” داشتم. در این قسمت پیرامون ضرورت داشتن دفتر واحد با موقعیت مناسب نکاتی را عرض می نمایم:
پس از انتخابات دوره های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی نامه ای به منتخبین حوزه انتخابیه اصفهان می نوشتم و رونوشت ان را هم تقدیم نماینده محترم ولی فقیه در استان و همچنین استاندار و فرماندار وقت می دادم و درخواست داشتم که وکلای منتخب به جای داشتن چند دفتر در سطح شهر در یک مکان دفتر خود را دایر کنند تا مراجعه مردم راحت تر باشد و الحمدلله این موصوع تا حد زیادی اجرایی شد به گونه ای که از 5 نماینده محترم مردم شهید پرور اصفهان در دوره دهم 4 نفری که مرحله اول به مجلس راه یافتند هر چند از دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب بودند یک مکان را به عنولن دفتر و محل مراجعه مردم تعیین کردند که کار بسیار پسندیده ای بود. هر چند این محل از لحاظ موقعیت و نداشتن محل پارک خودرو مشکلاتی را برای مراجعین در پی داشت و در یک مورد که دعوت نامه ای را به راننده تاکسی دادم که به دفتر نمایندگان تحویل دهد 60 هزار تومان جریمه شد در حالی که 30 هزار تومان کرایه دریافت کرده بود.

به همین جهت از 5 نماینده منتخب شهرستان اصفهان و همچنین منتخبین ملت در همه حوزه های انتخابیه سراسر کشور که بیش از یک نماینده دارند عاجزانه استدعا دارم که یک مکان واحد با موقعیت مناسب را به عنوان دفتر نمایندگان شهرستان به مردم اعلام کنند تا مردم به راحتی به ان دسترسی داشته باشند. چرا که وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی علاوه بر مسوولیت سنگین قانونگذاری و نظارت در سطح ملی. پل ارتباطی بین مردم حوزه انتخابیه خود و حاکمیت هستند و برای عملیاتی ساختن این مورد علاوه بر دیدارهای مردمی و سرکشی از حوزه انتخابیه داشتن دفتر با موقعیت مناسب تسهیل کننده کار مردم و زمینه ساز دسترسی راحت و اسان انها برای مذاکره یا مکاتبه با وکلای خودشان برای ارایه نظرات و پیشنهادات و بیان مسایل و مشکلات و انتقادات است.
این امر موضوع مطالبه گر بودن مردم و پاسخگو بودن مسوولان و در نتیجه فراهم شدن زمینه پیشرفت و عدالت را هموار و نهادینه و مسیرهای انحراف و انحصار طلبی را مسدود می نماید.

این که نمایندگان یک شهرستان مکان واحدی به عنوان دفتر داشته باشند علاوه بر دسترسی راحت مردم نشانه وحدت و همدلی بین انها و عشق به کار جمعی برای مردم و فراهم شدن زمینه تشکیل جلسات مشترک بیشتر برای رسیدگی به امور موکلانشان خواهد بود.