سرویس: تولیدی » خبر پوششی 03:57 - چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393

امام جمعه ورزنه در جلسه شورای اداری بخش بن رود:

ایجاد بندر خشک گره مشکلات مردم شرق اصفهان را باز می کند

امام جمعه ورزنه با اشاره به مشکلات پیش روی مردم شرق اصفهان گفت: می بایست با ایجاد بندرخشک گرهی از اشتغال مردم شرق اصفهان باز شود.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه: جلسه شورای اداری با حضور مهندس جلالی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان و معاونین و همچنین دکتر ترک زاد ریاست مرکز بهداشت شماره یک اصفهان با حضور مسئولین بخش در محل سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ورزنه برگزار گردید.

در ابتدا صادقی بخشدار بن رود ضمن خوش آمدگویی و تشکر از مدعوین در خصوص موضوع جلسه مطالبی بیان نمود.

Vater-Mark5757

سپس حجت الاسلام و المسلمین صادق زاده امام جمعه شهر ورزنه پس از خوش آمدگویی و تشکر از حاضرین در جلسه اظهار داشت: مسئولین استانی و شهرستانی در بخش و شهر ورزنه و پیگیری مسائل و مشکلات بخش با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر و همچنین پیگیری احداث بندر خشک در شرق اصفهان با توجه به مصوبات قبلی باشند.

وی با توجه به کمک دستگاههای دولتی در مسائل فرهنگی گفت: برای پیش برد مسائل فرهنگی کمک دستگاه ها را می طلبد که همراه با هم تحولی در این زمینه نیز داشته باشیم.

Vater-1

ترک زاد ریاست مرکز بهداشت شماره یک اصفهان پس از تشکر از حاضرین در خصوص وظایف مرکز بهداشت با توجه به بحث ویژه دولت در مورد بحث سلامت و بهداشت مطالبی بیان کرد.

وی در ادامه با توجه به اهمیت منطقه شرق اصفهان و شهر ورزنه و با توجه به وضعیت بحرانی منطقه و اولویت خدمات سلامتی، در رابطه با بیماری و وظایف مرکز بهداشت و اقدامات لازم تا سال 1392 و بحث جونده کشی در چند سال گذشته توضیحاتی بیان نمود و خاطرنشان کرد: امسال طرح جونده کشی اجرا نمی گردد ولی باید به کارگیری روشهای دیگر از ابتلا به این بیماری در منطقه جلوگیری نماییم و لیکن این طرح همکاری همه دستگاه ها از جمله بخشداری، شهرداری، دهیاری ها و سایر دستگاه ها را می طلبد.

مسئول بهداشت شماره 2 اصفهان به مسائل تشدید کننده بیماری سالک اشاره و افزود: جمع آوری نخاله های ساختمانی، بحث پسماندها، زباله ها و تخلیه آنها در اطراف شهر آموزش، اطلاع رسانی از طریق نصب بنر و پلاکارد و ارسال پیامک آموزشی جهت پیشگیری از بیماری برای شهروندان، اتلاف سگ های ولگرد، اجرای طرح بازیافت زباله از مبدا، سم پاشی دامداریهای سنتی و روستاها و شهر از جمله مواردی است که می توان به پیشگیری از بیماری سالک در منطقه کمک کرد که می طلبد با کمک همه ی دستگاه های اجرایی زیربط انجام گیرد.

وی به کار گیری پزشک خانواده در منطقه را موثر دانست و گفت:

از جمله مباحث مهم بهداشتی در منطقه بحث پزشک خانواده و استقرار آن در ورزنه می باشد که طی پیگیریهای صورت گرفته قطعاً در آینده نزدیک مشکل آن حل خواهد شد.

ترک زاده از دیگر پیگیری های مستمر مسئولین در زمینه بهداشت مسائلی را به شرح زیر بیان نمودند:

– پیگیری مسئله بیتوته پزشک مرکز بهداشتی روستای قورتان و کفران با توجه به اینکه مصوبه وزارتخانه را می خواهد .

– پیگیری و برخورد دهیاران با متخلفان در بحث رها سازی پسآب فاضلاب منازل در مسیر رودخانه زاینده رود

– آزمایش قبل از ازدواج

– بررسی بروز بیماری های خاص در منطقه و بحث آمبولانس و درخواست پایگاه بهداشتی در منطقه مسکونی مهر شهر ورزنه

Vater-Mark56868

در ادامه مهندس جلالی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان ضمن تشکر از حاضرین در جلسه به بیان ظرفیت های سازمان آموزش مهارت فنی و حرفه ای در راستای تولید اشتغال پرداخته و تصریح نمود: امیدواریم بتونیم کلنگ زنی طرح توسعه مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهر ورزنه را در آینده نزدیک داشته باشیم.

ایشان در ادامه با اشاره به حضور مدیر صندوق حمایت از فرصت های شغلی تهران در منطقه، تاکید بر اعطای تسهیلات برای مشاغل خرد و کوچک در منطقه را داشت.

وی در پایان و در ادامه به بحث آموزش مهارت قالی بافی، بیمه مهارت دیدگان این رشته، تبدیل وضعیت مربیان حق التدریس، در آینده نزدیک اشاره و در زمینه ارتقاء کارگاه های آموزشی مراکز آموزش فنی و حرفه ای ورزنه طرح توسعه مرکز ورزنه مطالب مفصلی بیان داشتند.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.