سرویس: غیر تولیدی 11:11 - جمعه 16 اسفند 1398

توصیه به بیماران دیابتی برای مبتلا نشدن به کرونا

یک پزشک فوق تخصص غدد گفت: بیماران دیابتی برای اینکه به بیماری کرونا مبتلا نشوند لازم است اقداماتی ضروری را انجام دهند.

به گزارش اصفهان شرق؛ مهدی ابراهیمی فوق تخصص غدد و معاون درمان بیمارستان سینا درباره نگرانی افراد مختلف جامعه به خصوص بیماران مبتلا به اندوکرین و دیابت برای ویروس کرونا، گفت: اگرچه میزان بیماری‌زایی این ویروس به شدت بیماری آنفولانزا نیست، اما این ویروس قدرت انتقال قابل توجهی دارد.

این پزشک فوق تخصص غدد با توجه به قدرت شیوع بالای ویروس کرونا، گفت: هرچه جمعیت زیادتری به این ویروس مبتلا شوند، در نتیجه جمعیت بیماران متبلا با علائم شدیدتر بیشتر می‌شود.

ابراهیمی افزود: تقریبا همه جامعه فکر می‌کنند که این ویروس در هر فردی باعث مرگ می‌شود، اما این تصور اشتباه است و شیوع بالای این ویروس موجب مورد توجه قرار گرفتن آمار مرگ و میر این ویروس می‌شود.

او با ارائه توصیه‌هایی به افرادی که مشکل نقص ایمنی دارند، گفت: در حال حاضر بهترین توصیه به همه افراد به ویژه بیماران اندوکرین و دیابتی این است تا حد امکان از رفت و آمد در محیط‌های شلوغ بپرهیزند، سعی کنند که درمان‌شان را در منزل انجام دهند و اگر مشکلی اورژانسی ندارند، همان نسخه‌هایی که از قبل برایشان تجویز شده، ادامه دهند.

این پزشک فوق تخصص غدد افزود: بیماران اندوکرین و دیابتی به مطب پزشکان، به بیمارستان‌ها، به پارک‌ها و جا‌های شلوغ اصلا مراجعه نداشته باشند، بهداشت فردی را تا حد امکان رعایت کنند.

ابراهیمی ادامه داد: این افراد بعد از دست زدن به هر جسم خارجی در محیطی که می‌روند، حتما دست‌هایشان را سریعا با آب و صابون با مقداری الکل تمیز کنند و بشویند.

به گفته این پزشک فوق تخصص غدد اگر افراد دیابتی و اندوکرینی خودشان مبتلا به سرفه یا علائم سرماخوردگی به ویژه تب همراه با سرفه و تنگی نفس هستند، در اولین فرصت به مراکز درمانی مراجعه کنند.

او افزود: این افراد در صورتی که سرفه دارند برای جلوگیری از انتقال آلودگی و ویروس به سایر افراد حتما از دستمال استفاده کنند.

ابراهیمی ادامه داد: اگر بیماران اندوکرینی و دیابتی خودشان دچار علائم شبیه سرماخوردگی هستند، جهت جلوگیری از اینکه شاید مبتلا به این ویروس باشند از ماسک استفاده کنند.

این پزشک فوق تخصص غدد با بیان توصیه‌های دیگر به بیماران دیابتی و اندوکرینی که مشکوک به کرونا هستند، گفت: تا زمانی که حداقل بیماری برطرف شود یا تشخیص نهایی شود، در داخل منزل بمانند و لوازم بهداشتی خود را جدا کنند، از حوله و لیوان شخصی استفاده کنند.

او یادآوری کرد: این افراد از رفت و آمد غیرضروری به مراکز درمانی پرهیز کنند و بهداشت فردی را تا حد امکان رعایت کنند.

شهر خبر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.