سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 11:38 - سه شنبه 30 اردیبهشت 1393

دیدار نمایندگان مردم اصفهان در مجلس با وزیر نیرو

نظر قطعی درباره احداث تونل بهشت‌آباد به هفته آینده موکول شد

در پی دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وزیر نیرو این جلسه بدون نتیجه به پایان رسید و وزیر نیرو نظر قطعی در مورد احداث تونل بهشت آباد را به جلسه آینده موکول کرد.

به گزارش اصفهان شرق: علی ایرانپور در مورد آخرین نتایج جلسه دیدار نمایندگان اصفهان با وزیر نیرو در بعد از ظهر دوشنبه اظهار کرد: این دومین جلسه‌ نمایندگان اصفهان با وزیر نیرو بر سر قضیه وضعیت آب در استان اصفهان بود که هم وزیر نیرو و هم معاونان ایشان به اتفاق نمایندگان اصفهان و امضاء کنندگان در مورد رسیدگی به موضوع آب اصفهان حضور داشتند.

وی افزود: طبق جلسه گذشته وزیر نیرو سه هفته فرصت داشت که اعمال نظرات خود را در مورد احداث تونل بهشت‌آباد مطرح کند که البته از پرداختن به آن طفره رفت و آن را به جلسات بعدی موکول کرد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق نظرات کارشناسی 12 ساله در خصوص احداث تونل بهشت‌آباد وزیر نیرو باید هرگونه دلیلی را در خصوص عدم اجرای این پروژه با دلایل متقن طرح کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اظهارات اخیر وزیر نیرو در خصوص عدم احداث تونل بهشت‌آباد و ادامه روند این مخالفت سبب ایجاد اختلاف و تنش می‌شود نمایندگان استان اصفهان از وزیر نیرو درخواست کردند که اقدامات و اظهار نظراتی که سبب تحریک افکار عده‌ای می‌شود را بدون کار کارشناسی مطرح نکنند.

ایرانپور با بیان اینکه این جلسه خروجی و نتیجه نهایی در بر نداشت و قرار شد یک جلسه دیگر با حضور نماینده ولی فقیه در استان اصفهان،استاندار اصفهان و نمایندگان مجلس برگزار و ادامه بررسی روند اجرای این طرح در آن جلسه مطرح شود.

وی اضافه کرد: وزیر نیرو نیز متعهد شد تا زمان برگزاری این جلسه هیچ اظهار نظری که خلاف نظرات گذشته و کارشناسی شده باشد، نکنند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی همچنین زمان برگزاری این جلسه را البته نه چندان قطعی در دو هفته آینده عنوان کرد.

وی تاکید کرد: نمایندگان مردم استان اصفهان امروز همگی بر سر احداث تونل بهشت‌آباد اتفاق نظر داشته و با صراحتا به وزیر نیرو اعلام کردند که تونل بهشت‌آباد خط قرمز نمایندگان استان اصفهان است و وزارت نیرو باید این خواسته را لحاظ و اجرا کند.

ایرانپور در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد اینکه واکنش وزیر نیرو در خصوص اتفاق نظر نمایندگان استان اصفهان و اظهار نظرات ضمنی وی در خصوص پذیرش این پروژه چه بود، بیان کرد: وزیر نیرو از پاسخ قاطع طفره رفت و سعی کرد تصمیم نهایی را به اظهار نظر کارشناسی آینده موکول کرد.

وی با بیان اینکه جناب آقای ضرغام صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس هم در این جلسه حضور داشتند، گفت: تحقیقات 12 ساله این پروژه هزینه زیادی در بر داشته است و کارشناسان زیادی آن را تایید و تاکید بر آن کرده‌اند.

نماینده مردم مبارکه در اصفهان گفت: دور از انتظار است که وزیر نیرو با دو یا چند اظهار نظر با احداث تونل بهشت‌آباد مخالفت کند وقتی کار کارشناسی شده است.

وی تاکید کرد: نمایندگان استان اصفهان روی این پروژه بسیار حساس هستند و انتظار داشتند امروز به نتیجه قطعی برسند اما جلسه امروز با تاخیر یک هفته‌ای و یک مهلت چهار هفته‌ای به وزیر نیرو تشکیل شد و در آخر وزیر نیرو نظرات کارشناسی خود را مطرح نکرده و تاکید کرد که اظهار نظر خود را به هیئت رئیسه اعلام کرده است.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “نظر قطعی درباره احداث تونل بهشت‌آباد به هفته آینده موکول شد”

  1. کیوان گفت:

    مردم چهارمحال و بختیاری بیدار هستند و اجازه انحراف مسیر تاریخی کارون و زاینده رود را توسط زیاده خواهان نمی دهند! کار کارشناسی شما همان کارشناسی برای پر کردن جیبهای گشاد مافیایتان بوده و به فکر محیط زیست و نابودی چهارمحال و بختیاری و خوزستان نبوده اید. تا قبل از این هم صحبت کارشناسی نمیکردید تا طرح های فاشیستی شما رسانه ای نشود حالا که با بیداری مردم چهارمحال و خوزستان موضوع رسانه ای شد، دارید دم از کارشناسی میزنید!؟ شما مردم را چی حساب کردید؟ فقط متاسفانه مردم اصفهان نمیدونن که تونل گلاب یعنی تیر خلاص بر زاینده رود اگر نه حق مردم اصفهان هست که به تونل گلاب اعتراض کنند هر چند که در مورد تونل بهشت آباد حق اظهار نظر ندارند چون در استان اصفهان نیست و اصفهان هیچ حقی از کارون ندارد و اگر آب شرب با لوله از کارون به اصفهان برود لطف چهارمحال و بختیاری و خوزستان است که باید سپاسگزار باشند. لطفا اندکی انصاف به خرج دهید و مطلب من را چاپ کنید

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.