سرویس: غیر تولیدی 21:33 - سه شنبه 13 اسفند 1398

لبنیات «سکته مغزی» را کاهش می‌دهد

کارشناسان در یک مطالعه بزرگ دریافته‌اند افراد بالغی که مقادیر بیشتری از فرآورده‌های لبنی کم چرب استفاده می‌کنند کمتر با خطر سکته مغزی مواجه هستند.

به گزارش اصفهان شرق؛ تحقیقات جدید نشان می دهد که خوردن پنیر، ماست و شیر کم چرب می‌تواند خطر ابتلا به سکته مغزی را تا ده درصد کاهش دهد.

این پژوهش همچنین حاکی از آن است که مصرف ۲۰۰ گرم میوه و سبزیجات در روز خطر سکته مغزی ایسکمیک را به میزان ۱۳ درصد کاهش می‌دهد.

محققان باور دارند، کسانی که تخم مرغ به میزان کافی می‌خورند به میزان قابل توجهی کمتر از سایر افراد در معرض ابتلا به سکته مغزی هستند.

سکته مغزی یعنی بسته شدن یا پاره شدن یک شریان مغزی که به دنبال آن اختلال در گردش خون آن ناحیه از مغز ایجاد شده و موجب بروز علائمی مثل فلج نیمه بدن، اختلال تکلم و اختلال در راه رفتن می‌شود.

این مطالعه بزرگ بیش از ۴۰۰ هزار نفر را تحت بررسی قرار داد و درنهایت مشخص شد مصرف بیشتر شیر، پنیر و ماست کم چرب می‌تواند خطر ابتلا به انواع سکته مغزی را کاهش دهد.

به گفته کارشناسان علمی، برای هر لیوان شیر اضافی که افراد می‌نوشند، خطر سکته مغزی ایسکمیک ناشی از لخته خون ۵ درصد کاهش یافته و این ریسک با مصرف ماست حدود ۹ درصد کاهش می‌یابد.

محققان به سرپرستی دانشگاه آکسفورد تأکید کردند: مصرف لبنیات کم چرب بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم است که می‌تواند در حفظ سلامت افراد نقش پررنگی داشته باشد.

مهمترین نتایج نشان داد افرادی که فیبر زیادی به همراه میوه و سبزیجات می‌خورند، به طور قابل توجهی کمتر از سکته مغزی برخوردار هستند.

فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.