سرویس: اخبار شهرستان 15:23 - جمعه 09 اسفند 1398

امام جمعه موقت نصرآباد:

آمریکا به جای خوشحالی برای کرونا در ایران؛ تعداد تلفات واقعی خود در عین الاسد را اعلام کند

امام جمعه نصرآباد گفت: در کشور ما که مسوولان با شفافیت و به موقع دارند امار مبتلایان و فوت شده ها را اعلام می کنند و دست اندرکاران با جان دل دارند برای مهار این بیماری تلاش می کنند.

در اولین جمعه از ماه مبارک رجب المرجب حجت الاسلام و المسلمین مهدی عرب صالحی امام جمعه موقت نصراباد جرقویه نمازگزاران فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه را به رعایت تقوای الهی و استغفار بویژه در این ماه شریف توصیه نمود و با استناد به ایات و روایات گفت : بهره مندی از نعمت های دنیا در طول عمر. نزول باران با برکت و نجات از خشکسالی . افزایش قوت و توان جسمی . افزایش رزق و روزی و برکت. افزایش اولاد صالح. نجات از بلاها و گرفتاری ها و در امان ماندن از امراض . معطر شدن وجود انسان و مصون ماندن از ابروریزی از جمله اثار دنیوی استغفار و طلب امرزش به درگاه الهی است.

خطیب نماز جمعه نصراباد در خطبه دوم با چند توصیه اخلاقی پیرامون دنیا و اخرت و لزوم تلاش برای ابادی اخرت گفت : لذات دنیا زودگذر و اثارش ماندگار است و انسان باید از فرصت دنیا برای سعادت اخروی و ابدی خود بهره ببرد و همه فکر و ذهن و دارایی خود را متوجه خدا و معاد گرداند.

مهدی عرب صالحی با اشاره به 14 اسفند که روز احسان و نیکوکاری نام گذاری شده است بر ضرورت توجه به نیازمندان تاکید کرد و افزود:
خدای متعال در اموال مردم حقی برای محروحان قرار داده است که باید این حق را ادا کنیم تا در اثر کوتاهی چوب بی توجهی به مستمندان را نخوریم.

این استاد حوزه علمیه با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت امام هادی علیه السلام از دو زیارت رجبیه و جامعه کبیره که از ناحیه این امام همام وارد شده به عنوان دو سند بزرگ تشیع و ولایت و امامت یاد کرد و بر ضرورت اشنایی با معارف اهل بیت علیهم السلام و به کار گیری انها برای دنیا و اخرت تاکید نمود.

حجت الاسلام عرب صالحی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان و از جمله انتشار ان در ایران و حتی امریکا و اروپا. توجه به توصیه ها و نکات بهداشتی و رعایت مسائل و مواردی را که از طرف وزارت بهداشت و دیگر مسوولان مربوطه برای حفظ سلامتی اعلام می شود را لازم و ضروری دانست و تصریح کرد : در دین اسلام حفظ جان واجب است و به همین جهت باید به نکاتی که گفته می شود توجه کرد اما از ترس و استرس و اضطراب که خطر را بیشتر می کند باید پرهیز کرد.

نامبرده با اشاره به موج سواری عده ای در داخل و خارج از کشور روی موضوع کرونا علیه کشور و حتی متهم کردن مراجع و علما گفت: دیدگاه دین و نظر مراجع که مشخص است. وقتی مرجعی فتوا می دهد کسی که وضو و یا غسل برایش ضرر دارد اگر وضو بگیرد یا غسل کند وضویی که گرفته و غسلی که نموده باطل است نشان از اهمیت دادن بزرگان دین به سلامتی انسان دارد. ضمن این که این روزها مراجع عظام تقلید بر لزوم توجه و رعایت توصیه های بهداشتی تاکید داشتند و مقام معظم رهبری برای تشکر و قدردانی از مسوولان و دست اندرکاران و پرستاران برنامه ویژه ای تدارک دیدند.

وی در پایان ضمن محکومیت دخالت و اظهار نظر مقامات امریکایی در خصوص شیوع کرونا در ایران و ابراز خوشحالی انها ار مبتلا شدن تعدادی از ایرانی ها به این بیماری گفت : شما اگر راست می گویید و صداقت دارید و اهل پنهان کاری نیستید تعداد تلفات خود در عین الاسد و تعداد فوتی های ناشی از انفولانزا در امریکا را اعلام کنید. در کشور ما که مسوولان با شفافیت و به موقع دارند امار مبتلایان و فوت شده ها را اعلام می کنند و دست اندرکاران با جان دل دارند برای مهار این بیماری تلاش می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.