سرویس: اخبار شهرستان 18:26 - سه شنبه 06 اسفند 1398

قابل توجه مسئولین منطقه جرقویه علیا؛

توجه ویژه به ورود مسافرین از شهرهای درگیر ویروس کرونا به منطقه جرقویه علیا/ گزارش

با توجه به اهمیت سلامت جامعه و هشدارهای بهداشتی مسئولین بهداشتی منطقه جرقویه علیا باید در ورود مسافرین از شهرهای درگیر این بیماری به منطقه دقت به عمل آید.

به گزارش اصفهان شرق از جرقویه علیا، بیماری کرونا یکی از بیماری هایی است که ترس و وحشتش بیش از بیماری مردم را درگیر کرده است. میزان سرایت بیشتر این بیماری نسبت به آنفولانزا یکی از عواملی است که باید بیشتر توسط مسئولان مورد توجه قرار گیرد. تعدادی از مردم شهر حسن آباد در گفتگویی با خبرنگار اصفهان شرق در این مورد مطالبی را مطرح کردند.

یکی از شهروندان در این خصوص گفت: تعدادی از اهالی شهر حسن آباد در شهر قم ساکن هستند و همانطور که می دانیم این شهر با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند و فوتی هم داشته است مسئولین ما باید به هوش باشند( مسئولین بهداشتی، بخشداری، شهرداری، بسیج، نیروی انتظامی و …) و با هماهنگی های لازم در این خصوص تصمیماتی درست و بجا گرفته شود تا خدای ناکرده منطقه آلوده نشود.

شهروند دیگری در این خصوص افزود: مسئولین مربوطه باید به موضوع بیماری کرونا توجه داشته باشند چراکه در روزهای آینده مسافرین نوروزی کم کم از شهرهای تهران، قم و…. به دیدار اقوام خود می ایند و ممکن است این افراد بعلت درگیر بودن شهرهای محل زندگی خود منطقه را نیز آلوده کنند.

فرد دیگری تاکید کرد: بعضی از مسئولین منطقه همیشه در برابر حوادث هیچ اقدام و مشورتی نمی کنند و بعد از آن که اتفاق ناگواری افتاد و زمان مفید از بین رفته تازه از خواب بیدار می شوند اگر در سطح شهر دوری بزنیم در خصوص ابن بیماری خطرناک و مهم هیچ بنر و تبلیغی نصب نشده است ( حتی در مرکز بهداشتی درمانی) ولی در مورد بعضی از موضوعات بی فایده بنرهای زیادی نصب می کنند از مسئولین می خواهیم با همکاری همدیگر و آگاهی دادن به مردم اقدامات لازم را انجام دهند.

شهروند دیگری در خصوص گردشگران گفت: در این ایام باید مسئولین مربوطه نسبت به ورود گردشگران خارجی و داخلی توجه کافی داشته باشند و از ورود انها به منطقه طبق  قوانین مربوطه جلوگیری کنند چراکه منطقه تپه های ماسه ای در روزهای تعطیل محل رفت و آمد بسیاری از اهالی است.

والدین تعدادی از دانش آموزان نیز در این خصوص تاکید کردند: اداره آموزش و پرورش نیز در این موضوع باید جدی تر عمل کند در مورد تعطیلی مدارس نیز کم توجهی به سلامت دانش آموزان شده است چرا مدارس در مناطق همجوار ( ورزنه و …) تعطیل شد مگر دانش آموزان اصفهانی و … با دانش آموزان ما فرق می کنند؟

در خصوص ضد عفونی کردن مدارس نیز اداره آموزش و پرورش و بهداشت منطقه اقدامی انجام نداده اند و مدارسی هم که عمل ضد عفونی را انجام دادند به هزینه مدرسه و ابتکار خود مدیران این کار صورت گرفته است.

مسئولین آموزش و پرورش  باید پیگیریهای لازم را با مسئولین بهداشت انجام دهند تا مواد ضد عفونی را در اختیار مدارس قرار دهند و ضد عفونی کردن مدارس را اجباری کنند.

خبرنگار اصفهان شرق اظهار امید واری کرد هر چه زودتر مسئولین منطقه با توجه به اهمیت داشتن موضوع و حساس بودن مردم اقدامات لازم را انجام دهند تا منطقه از این بیماری در امان بماند.

انتهای پیام/ احمد صادقی

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.