سرویس: اجتماعی 20:01 - یکشنبه 04 اسفند 1398

درمان بیماری‌های تنفسی با دمنوش‌‌های میوه‌ای

دمنوش‌های میوه‌ای حاوی ترکیبی از تکه‌های میوه، گیاهان خشک دارویی، گل‌ها، علف‌ها، مغزها، پوست درختان و دانه گیاهان است که به دمنوش مزه و طعم داده و دارای خواص مفید و موثر است.

به گزارش اصفهان شرق؛ دمنوش‌های میوه‌ای و گیاهی از نوشیدنی‌های سالمی است که امروزه مورد استقبال اکثر خانواده‌ها قرار گرفته که دارای خواص درمانی و دارویی است. برای درست کردن دمنوش می‌توانید علاوه بر این که از میوه‌‌های خشک استفاده می‌کنید، از برگ‌‌های خشک و گل‌‌هایی استفاده کنید که خوشبو هستند و می‌توانند طعم و مزه‌ خوبی به دمنوش و چایی شما بدهند.

دمنوش‌های میوه‌ای را به عنوان یک دمنوش با طعم میوه‌ها در نظر بگیرید و یا این‌که میوه‌ها را به همراه آب جوش به صورت دم کرده درست کنید. لازم به ذکر است که مصرف دمنوش میوه‌ای به صورت گرم بسیار دلنشین‌تر است ولی دمنوش میوه‌ای را می‌توان به صورت سرد نیز مصرف کرد.

دمنوش سیب

این دمنوش بسیار خوش عطر و خوشمزه است و برای رفع خستگی بسیار مفید است، نوشیدن این دمنوش باعث افزایش نشاط می‌شود.

ترکیبات: سیب رنده شده، چوب دارچین خرد شده، هل سبز خرد شده و عسل.

سیب رنده شده، چوب دارچین خرد شده و هل سبز خرد شده را داخل یک قوری چینی بریزید، سپس آب جوش را به آن اضافه کنید، اجازه دهید ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم قرار بگیرد. بعد از آماده شدن، هنگام میل کردن ۲ قاشق غذاخوری به آن عسل اضافه کنید.

دمنوش به

به میوه بسیار مفید و خوش عطری است، ولی توصیه می‌شود به صورت خام مصرف نشود و پخته آن برای بدن مفیدتر است. مصرف دمنوش میوه به سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارش و تنفس می‌شود و کارکرد کبد را هم بهبود می ‌بخشد.

برای مصرف میوه به صورت دمنوش می‌توانید ابتدا به را به صورت ورقه‌های نازک برش داده و در آفتاب خشک کنید سپس در ماهیتابه کمی تفت دهید.

برای تهیه دمنوش به، ۵ تکه میوه و مقداری چوب دارچین خرد شده نیاز است. مواد را در داخل یک قوری چینی حاوی آب جوش بریزید و اجازه دهید تا ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم دم بکشد و بعد از آن هنگام میل کردن ۲ قاشق غذاخوری به آن عسل اضافه کنید و از طعم دلچسب و عطر دلپذیر این نوشیدنی لذت ببرید.

خواص: آرامبخش، تقویت قلب، درمان عفونت، نیرو بخش، کاهش فشار خون و شادی‌آور.

دمنوش کیوی

این دمنوش، خوشمزه و سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین است. برای تهیه این دمنوش می‌توانید از میوه تازه و یا میوه خشک استفاده کنید.

۵ تکه میوه را با یک قاشق چای سبز و یک تکه ۲ سانتی دارچین در یک قوری ریخته و روی محتویات ریخته شده در قوری، آبی که از جوش افتاده اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه دور از حرارت به آن زمان دهید تا دم بکشد.

نکته: سعی کنید چوب دارچین را خرد کنید تا هم عطر بهتر و هم رنگ بهتری داشته باشد، در دمنوش‌هایی که رنگ شفافی دارند به جای پودر دارچین از تکه‌های دارچین استفاده کنید زیرا پودر دارچین سبب کدر شدن دمنوش شما می‌شود.

دمنوش آلبالو

آلبالو میوه خوشمزه‌ای است که به صورت‌های مختلف می‌توان از آن استفاده کرد. مثل ترشی، مربا و حتی دمنوش، طبع آلبالو سرد و خشک است و به همین دلیل مصرف دمنوش یا شربت آلبالو یکی از بهترین نوشیدنی‌ا برای رفع تشنگی ست. مصرف این میوه از بروز نقرس و روماتیسم پیشگیری می‌کند. آلبالو کم کالری است و احتمال ابتلا به دیابت را کم م‌کند. اگر سوءهاضمه دارید کمی آلبالو بخورید یا از دمنوش این میوه بنوشید چون می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

آلبالو ۱۵ عدد، سیب ۵ تکه و چوب دارچین خرد شده ۲ سانتی‌متر.

مواد را در یک قوری ریخته و روی آن‌ها آبی که از جوش افتاده اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه دور از حرارت به آن زمان دهید تا دم بکشد.

دمنوش آناناس

اگر به دنبال طعم‌های جدید هستید و به استقبال طعم‌های ملایم و خوش عطر می‌روید، این دمنوش مناسب شما است. می‌توانید از میوه تازه و یا میوه خشک استفاده کنید. دمنوش پوست آناناس برای درمان انگل‌های روده‌ای، بهبود هضم غذا و بهبود عملکرد روده، درمان یبوست و هموروئید و کاهش وزن مفید است.

برگه آناناس 3 حلقه، عناب 6 عدد و یک قاشق چای سبز.

یک قاشق چای سبز را با 6 عدد عناب و 2 حلقه برگه آناناس در قوری بریزید و روی آن آب جوش اضافی کنید و به مدت 30 دقیقه آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا دم بکشد و سپس نوش جان کنید.

دمنوش پرتقال 

از خواص درمانی جوشانده پوست پرتقال برای تقویت سیستم ایمنی بدن و سیستم اعصاب استفاده می‌شود، درمان سرفه، سرماخوردگی، تسکین استرس تنها برخی از خواص درمانی دمنوش پوست پرتقال است.

به جای دور ریختن پوست پرتقال، آن را به صورت نگینی خرد یا رنده و سپس خشک کنید و به همین راحتی از آن دمنوش تهیه کنید. طعم این دمنوش کمی تند است. پرتقال سرد و تر است و اگر می‌خواهید طبع آن معتدل شود می‌توانید آن را همراه با عسل میل کنید. دمنوش پوست پرتقال فواید زیادی برای بدن دارد که یکی از آن‌ها برای رفع مشکلات مجاری ادراری است.

حدود یک قاشق غذاخوری پوست پرتقال خرد شده را درون آب جوش بریزید و پس از ۱۵- ۱۰ دقیقه آن را میل کنید.

پرتقال و دمنوش پوست پرتقال از بروز سرطان و تومور پیشگیری و نیز با آن مقابله می‌کند، سرفه، آسم،  سرماخوردگی و هر بیماری تنفسی که بر اثر وجود خلط در سینه ممکن است به وجود آید را درمان می‌کند.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.