سرویس: غیر تولیدی 16:16 - یکشنبه 04 اسفند 1398

بیش از 90 درصد بیماران کرونایی سرپایی درمان می‌شوند

ریئس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بالای 90 درصد بیماران مشکوک به کرونا سرپایی درمان می‌شوند و نیاز به بستری شدن ندارند.

به گزارش اصفهان شرق؛ علی‌رضا مروجی با اشاره به اینکه ویروس کرونا مشابه آنفولانزا  است و تفاوت آن سرعت انتقال آن از یک فرد به سه فرد است، اظهار داشت: کرونا از خانواده ویروس‌های ساس و مرس است که میزان سرایت و سرعت انتقال آن نسبت به آنفولانزا بیشتر است.

تا این لحظه مورد مثبت کرونا در کاشان گزارش نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه ۱۱ مورد مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان شهید بهشتی بستری هستند، گفت: ۵ نفر از این افراد که بیماری زمینه‌ای مثل تنگی‌نفس و سرفه خشک داشته است، آزمایشات گرفته شده و امیدواریم جواب آن‌ها منفی باشد، در صورتی که جواب آزمایش این افراد کرونا تشخیص داده شود از طریق وزارتخانه بهداشت اطلاع رسانی می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه بالای ۹۰ در صد افرادی که مبتلا به ویروس کرونا می شوند سرپایی درمان می‌شوند و نیاز به بستری شدن ندارند، افزود: افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت، سرطان داشته باشند و یا سیستم ایمنی بدنشان ضعیف باشد دچار مشکل می‌شوند که جای هیچ نگرانی نیست، همه عوامل بیمارستان برای جلوگیری و پیشگیری از این بیماری در حال آماده‌باش هستند.

ویروس کرونا کشنده نیست

مروجی با تاکید بر اینکه ویروس کرونا کشنده نیست و رسانه‌ها باید در این مورد به خوبی عمل کنند و فضای اجتماع را کنترل کنند، اذعان داشت: موقع سرفه و عطسه کردن با سر آرنج و یا دستمال جلو دهان و بینی خود را بگیریم و با شستشوی مداوم دست به مدت سی ثانیه  از این بیماری پیشگیری کنیم.

طبقه چهارم بیمارستان شهید بهشتی برای بیماران مشکوک به کرونا آماده شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه طبقه چهارم بیمارستان شهید بهشتی برای بیماران مشکوک به کرونا آماده شده است، تصریح کرد: هر بیماری که مشکوک به ویروس کرونا باشد آزمایش می‌گیریم تا اگر فردی به این ویروس مبتلا بود سریعا اقدامات جهت پیشگیری و جلوگیری از آن انجام شود.

مروجی با اشاره به اینکه متاسفانه رعب و وحشت در بین مردم ایجاد شده است، افزود: با رعایت نکات بهداشتی در مقابله با بیماری‌های ویروسی می‌توان در کاهش سرایت این بیماری‌ها کوشید و این امر نیازمند دادن آگاهی به شهروندان است.

کلیه مراسمات و تجمعات شهرستان کاشان در هفته جاری تعطیل است

جواد مزروعی مدیر مرکز مدیریت بحران شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بر اساس مصوبه اول اسفند ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی شهرستان کاشان،کلیه مراسمات و تجمعات از جمله؛ مراسم مذهبی، مسابقات ورزشی، اجرای تئاتر در هفته جاری تعطیل است و مراسم۲۷ جمادی الثانی مصادف با سالروز شهادت سلطان علی ابن باقر فردا برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.