سرویس: غیر تولیدی 10:10 - پنجشنبه 01 اسفند 1398

مجلس متناسب با مکتب حاج قاسم، راه حل مشکلات کشور است

کارشناس مسائل سیاس گفت: اگر این ویژگی ها امروز در نمایندگان مجلس یازدهم باشد و پیرو مکتب حاج قاسم باشند، این مجلس کارآمد و حلال مشکلات است.

به گزارش اصفهان شرق، محمدعلی کریمیان با بیان اینکه مجلس همان گونه که رهبر کبیر انقلاب اسلامی فرمودند در راس امور است، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی اتاق فکر کشور است و تمام تصمیمات کشور باید در مجلس گرفته شود؛ به همین خاطر اهمیت فوق العاده ای دارد.

کارشناس مسائل سیاس گفت: وضع قانون و نظارت بر اجرای آن دو وظیفه اصلی نمایندگان است؛ نمایندگان باید با درد مردم آشنا باشند و رهبر انقلاب در این زمینه فرمودند که نماینده باید مومن، انقلابی و کارآمد تا بتواند مشکلات آن ها را حل کند.

وی افزود: وظیفه مهمتر از وضع قانون نظارت بر اجرای قانون است، اگر نمایندگان مجلس شجاع انقلابی کارآمد و دنبال عدالت باشند اجازه نمی دهند که قانون تصویب شود و اجرا نشود.

کریمیان بیان کرد: نمایندگانی که این شجاعت را ندارند و به دنبال منافع فردی و گروهی هستند، مجلس انتظار مردم و انقلاب را برآورده نمی کند؛ نمایندگان باید کارآمدی لازم را داشته باشند، حضور حداکثری امروز هم آثار داخلی و هم خارجی دارد.

وی با توضیح اینکه دشمنان داخلی و خارجی مایوس می شوند و مقبولیت بین المللی ایران در سطح جهان مشخص می شود، اظهار کرد: مردم هنوز از انقلاب خود دفاع می کنند، حضور در انتخابات مهم تر از انتخاب است؛ هر کدام از نامزدها مدعی هستند که ویژگی هایی که رهبر انقلاب برای نمایندگان کارآمد را مشخص کرده است را دارند، اما رهبر انقلاب فرمودند اگر می خواهید مجلس کارآمد باشند علاوه بر این شاخصه ها، بحث مطالبه گری باید وجود داشته باشد.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: مطالبه گری مردم از نمایندگان خود باید فرهنگ شود.

وی با اشاره به مکتب حاج قاسم سلیمانی خاطر نشان کرد: سردار سلیمانی یک عمر در بحث جهاد اصغر تلاش کردند و در این جهاد موفق بودند و توانستند در جنگ هشت ساله تلاش های متعددی انجام دادند و جبهه مقاومت که از یک و دو کشور فراتر رفته است را تشکیل دهند و نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرد.

کریمیان با بیان اینکه حاج قاسم در جهاد اکبر هم موفق بودند، تصریح کرد: سردار سلیمانی آنچنان در جهاد اکبر پیش رفتند که رهبر معظم انقلاب فرمودند در جلسات هم که بود باید از او سراغ می گرفت که کجاست، ایشان به خاطر هوای نفس کار نکرد.

وی اضافه کرد: این شخصیت عزیز آن چنان در دل های ایرانی ها جا گرفت که برای تشییع پیکر او سیل عظیمی به راه افتاد؛ مومن، انقلابی، شجاع بودن و تلاش های حاج قاسم ایشان به این جایگاه رساند که از مردم تا سران کشورها مختلف برای شهادت ایشان غمگین شدند.

این کارشناس سیاسی بیان کرد: اگر این ویژگی ها امروز در نمایندگان مجلس یازدهم باشد و پیرو مکتب حاج قاسم باشند، این مجلس کارآمد و حلال مشکلات است.

انتهای پیام/صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.