سرویس: غیر تولیدی 11:18 - چهارشنبه 30 بهمن 1398

رای دادن واجب عینی است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: رای دادن به نماینده ها واجب کفایی نیست و واجب عینی است و هر یک رای دشمن را مایوس می کند و این نکته بسیار مهمی است.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد پیش از ظهر امروز در همایش فجر آفرینان فاطمی در اصفهان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب هفت فصل بیان کردند؛ فصل اول علم و پژوهش، فصل دوم معنویت و اخلاق، فصل سوم اقتصاد، فصل چهارم عدالت و مبارزه با فساد، فصل پنجم استقلال و آزادی، فصل ششم رابطه با جهان و مسیر دشمن را با مسیر حق تشخیص دادن و فصل هفتم سبک زندگی است.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: در گام دوم باید در این فصول گام برداریم و این بدین معنی نیست که ما در این ۴۰ سال در این فصول قدمی برنداشتیم که البته در این زمینه ها گام هایی برداشته شده است، منظور از گام دوم یعنی ادامه گام اول که باید قدم های بلند تری برای تکمیل این گام ها برداریم تا کشور را به مقامی برسانیم تا تمدن نوین اسلامی را پایه گذاری کنیم و جهان را برای ظهور حضرت مهدی(عج) آماده کنیم.

وی با اشاره کارهایی که حکومت اسلامی در این ۴۰ سال انجام داده است افزود: در فصل علم و پژوهش در قبل از انقلاب ۴۸ درصد مردم ایران بی سواد مطلق بودند که در این میان درصد بی سوادی خواهران بسیار بیشتر بود اما اکنون حدود دو درصد بی سواد داریم و ۹۸ درصد مردم باسواد شده اند.

طباطبایی نژاد بیان کرد: قبل از انقلاب در دانشگاه ها ۱۷۵ هزار نفر دانشجو داشتیم و این آمار در اوج رشد بود اما اکنون ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو داریم.

وی با اشاره به رشد پزشکی ایران پس از انقلاب عنوان کرد: در قبل از انقلاب ۱۰ هزار پزشک داشتیم اما طبق امار ۹۳ ما اکنون ۱۱۷ هزار پزشک داریم.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: در جواب اینکه ممکن است برخی دشمنان بگویند که اگر شاه هم بود الان وضعیت این بود، باید گفت پس چرا کشورهای که هنوز شاه دارند و دست نشانده های امریکا در آن حکومت می کند این گونه نشده است.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه به گفته خود غربی ها ایران در طول ۴۰ سال انقلاب ۱۱ برابر پیشرفت جهانی پیشرفت کرده است، ادامه داد: در زمان جنگ همه تلاش استکبار این بود که هیچ کس و هیچ کشوری به ایران سلاح نفروشد اما اکنون تلاش می کنند ایران به جایی سلاح نفروشد.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه در مسائل علمی پیشرفت چشمگیری داشتیم، گفت: در گام دوم باید این پیشرفت چشمگیرتر باشد.

وی افزود: قبل از انقلاب محل برای فساد وجود داشت و دولت در آن زمان برای این کارها مالیات می گرفت که اصلا قابل مقایسه با زمان انقلاب نیست؛ در آن زمان خود تهران ۱۰ هزار مشروب فروشی رسمی وجود داشت و مجوز گرفته بودند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه در معنویت قدم های بلندی در زمان انقلاب برداشته شده است، گفت: در زمان قبل از انقلاب در اعتکاف ها فقط در شهر قم و فقط در یک مسجد و فقط آن هم طلبه ها بودند و جمع آن ها ۴۰ تا ۵۰ نفر بود اما اکنون در بسیاری از مساجد اعتکاف برگزار می شود.

وی با بیان اینکه البته ریزش داشتیم اما رویش فوق العاده ای داشتیم، گفت: در زمان حضرت علی(ع) یک مالک اشتر وجود داشت اما اکنون ما تعداد زیادی از سردار سلیمانی و حججی ها را داریم.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: عدالت اجتماعی در زمان انقلاب با زمان قبل از انقلاب اصلا قابل مقایسه نیست؛ یکی از مصادیق این عدالت اجتماعی این است که آنچه که شهرها از آن بهره مند هستند، روستاها نیز بهره مند باشند، اکنون کمتر روستایی داریم که برق نداشته باشد؛ قبلا  در کل کشور ما اتوبان نداشتیم.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه اکنون در فلسطین که کشور عربی است اما کشورهای عربی مانند عربستان و کویت جرئت کمک کردن به آن را ندارند، بیان کرد: این که کشور اسلامی جرئت کمک کردن به یک کشور اسلامی دیگر که زیر ظلم است را ندارد به این خاطر است که ارباب دارد؛ اما امام خمینی(ره) ایران را از زیر بار کافر درآورد.

وی با اشاره به موشکی که سپاه زد و آبرو ایجاد کرد، خاطرنشان کرد: اما آیا کشورهای دیگر می توانند این کار را کنند؟ هشتاد سال است بعد از جنگ جهانی دوم یک کشور جرئت نکرده است حتی یک ساچمه به طرف امریکا شلیک کند.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: ما اکنون آزاد هستیم و استقلال داریم؛ آزادی یعنی آزادی از دشمن و ما اکنون زیر دین غیر خدا نیستیم و عزت انسان در این است که فقط زیر بار خدا باشد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: در گام دوم ما باید دنیا را نیز به استقلال و آزادی دعوت کنیم و بخواهیم زیر دِین غیر خدا نباشند.

وی افزود: باید بکوشیم سبک زندگی را به سبک زندگی علوی و فاطمی پیش ببریم، در سبک زندگی گام های کمتری برداشتیم و باید بیشتر گام برداریم و سبک زندگی اسلامی داشته باشیم.

آیت الله طباطبایی نژاد بیان کرد: ما در هیچ زمینه ای نسبت یه قبل از انقلاب به عقب نرفته ایم؛ نباید ایراد یک نفر را به پای حکومت بنویسیم و نباید حکم یک قطره را به دریا جاری کرد و خوشحالم که مردم این موضوع را خوب می فهمند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: رای دادن به نماینده ها واجب کفایی نیست و واجب عینی است و هر یک رای دشمن را مایوس می کند و این نکته بسیار مهمی است.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.