اصفهان شرق

انتخاب اشرافی گری عثمان یا منطق دوری از اشرافیت حضرت علی(ع) دست ماست/ خوی اشرافی گری کمر مردم را می شکند

کدخبر: 194441
1398/11/30 در ساعت 13:12

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت الاسلام احمد رهدار پیش از ظهر امروز در همایش فجر آفرینان فاطمی اظهار کرد: برای انتخاب یک نماینده در مجلس باید بدانیم انقلاب اسلامی چیست و منزلت آن کجاست.

مدیر مؤسسه فتوح اندیشه قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی به معنای واقعی انقلاب بود، تصریح کرد: از روز اول انقلاب، شعارش را جهانی مطرح کرد و عملش را هم جهانی رقم زد.

وی بیان کرد: نماینده ای لازم داریم که بفهمد دغدغه ما اسلام است و البته این مطالبه در جهان ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند، البته ما عزیزتر از امام حسین(ع) و یارانش نیستیم.

حجت الاسلام رهدار گفت: نماینده ای نیاز داریم که بتوانیم بگوییم این فرد نماینده جمهوری اسلامی ایران است؛ انقلاب اسلامی اکنون کانون پمپاژ هویت اسلامی و انسانی برای مسلمانان و مستضعفان سراسر دنیاست.

وی در ادامه افزود: وقتی می خواهیم نماینده ای انتخاب کنیم باید نماینده ای در خور ماموریت و رسالت مجلس شورای اسلامی انتخاب کنیم؛ رسالت نماینده این نیست که در عزل و نصب مسئولان شهر ما دخالت کند.

استاد حوزه با بیان اینکه هر نماینده ای که انتخاب می کنیم نماینده شهر ما نیست بلکه نماینده کشور است، گفت: نماینده که انتخاب می کنیم نباید آن قدر کوتوله باشد که در حرف های قومی و چنین مسائلی درگیر شود و باید نماینده ای در مقیاس کشور انتخاب کنیم.

حجت الاسلام رهدار با بیان اینکه نماینده ها برای دولت می خواهند ریل گذاری کنند، گفت: نماینده باید صالح باشد و کسی که صالح و خوب نیست نمی تواند برای جامعه خوبی به بار بیاورد.

وی گفت: دو گانه ای برای ما طرح شده با نام تعهد و تخصص که کدام یک مهم تر است که یقیناً تعهد مهم تر است، متعهد های ما بعد متخصص هایی شدند که بار انقلاب را جلو بردند.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: خروجی متخصص بدون تعهد آن می شود که می تواند با تخصص خود فنی و بهتر بدزدد و اختلاس کند.

مدیر مؤسسه فتوح اندیشه قم اذعان کرد: در میان آسیب هایی که نمایندگان ما در ادوار مختلف گرفتار آن بودند دو آسیب بیشتر از همه به مردم و نظام سیاسی ضربه زد، یکی آسیب اشرافیت و دیگری غرب زدگی و فکری است.

وی گفت: آسیب اشرافیت باعث شده در جامعه شکاف طبقاتی پیش آید و باعث می شود مردم به اصل نظام بدبین شوند و این آسیب دومینو وار آسیب های دیگر را به نظام می رساند؛ اشرافی گری الگوی حکومت عثمان است.

حجت الاسلام رهدار گفت: منطق حکومت خلیفه سوم در مقابل حکومت حضرت علی(ع) بود، حضرت عدالت را محور کار قرار داده بود و عثمان اشرافیت را محور کار قرار داده بود و به ان دامن می زد.

وی ادامه داد: امروز یک خط، خط زندگی مقام معظم رهبری است که جامعه بر زهد اقتصادی تاکید می کند و در ساده زیستی زبان زد است و یکی خط، خط شخص رئیس جمهور  که یک نگاه اشراف گری است و مغایر با نظام ارزش های انقلاب است و در وزرایش نیز استمرار پیدا کرد. یبدترین ضربه این دولت به نظام این بود که با عملش میان مردم و اصل نظام و آینده نظام با عملش ایجاد شکاف ایجاد کرد؛ آنچه که کمر مردم را می شکند مشکلات اقتصادی نیست، رئیس جمهوری که اطرافیانش خوی اشراف گری دارند کمر مردم را می شکند.

استاد حوزه با بیان اینکه نماینده باید معنی فقر را بداند، گفت: مردم پای انتخاب خود و انقلاب می مانند اگر ببینند که مسئولان در کنارشان هستند ولی برای نظام اسلامی بد است که هر روزی گفته شود فلان مسئول دزدی کرده است.

حجت الاسلام رهدار با بیان اینکه دولت اشرافی یادآور حکومت عثمان است، خاطرنشان کرد: برخی در چمن زار بیت المال می غلطند و آن را به می کنند و البته در بخشی از آن هم ما نیز مقصریم، چرا گه می توانستیم به خوب ها رای بدهیم.

مدیر مؤسسه فتوح اندیشه قم ادامه داد: نماینده خوب قانون های خوب وضع می کند و این انتخاب دست ماست؛ این ما هستیم که می توانیم منطق علی(ع) یا عثمان انتخاب کنیم؛ اشرافی گری موریانه و ویروس نظام است.

حجت الاسلام رهدار گفت: آسیب دیگر نمایندگان آسیب هویتی و غرب زدگی است؛ پیامبر در روایتی فرموده است در امت هر 100 سال یک مجدد ظهور پیدا می کند؛ مجدد به کسی گفته می شود که بتواند برای دردهای امت اسلام نسخه بپیچد و دیگر اینکه بتواند اصلی ترین درد امت اسلام را بشناسد و نسخه بپیچد.

وی  تصریح کرد: اگر اصلی ترین درد شناخته شد و درمان شد بقیه دردها هم پاسخ داده می شود؛  بزرگترین مشکل جهان اسلام این است که روشنفکران جهان اسلام و تحصیل کنندگان هر چه بیشتر تحصیل می کنند باورشان به توان اسلام برای اداره مجتمع انسانی ضعیف تر می شود .

استاد حوزه بیان کرد: نمایندگانی به مجلس فرستادیم که نماز می خوانند اما باور ندارند که اسلام می تواند راه حل مشکلات باشد و نسخه های غربی را راه حل مشکلات عنوان می کنند.

وی گفت: هر نماینده ای به هر میزان که حب داشته باشه به گفتمان غرب به همان بغض به گفتمان اسلام دارد چرا که این دو در تضاد هستند.

حجت الاسلام رهدار گفت: نماینده ای می خواهیم که اگر در راهپیمایی شرکت می کند و مرگ باور امریکا می گوید باور هم داشته باشد.

انتهای پیام/صاحب نیوز