سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 00:12 - یکشنبه 27 بهمن 1398

همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) برگزار شد؛

ویژه برنامه ترویج عروسی بدون گناه در روستای روران/ تجلیل از دو عروس و داماد بسیجی

ترویج عروسی بدون گناه یکی از اقدامات شایسته پایگاه بسیج نجمه در روستای روران از توابع شرق اصفهان است که به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) به صورت همگانی توسط بسیج کلید خورد.

به گزارش اصفهان شرق، عروسی بگیری آن هم بدون ساز و مطرب، یکی از آرزوهای زیبا و خاص برخی جوانان مومن و بسیجی منطقه براآن جنوبی و به ویژه روستای روران است. در فضایی که صدها عروسی با آلات موسیقی در منطقه شرق اصفهان وجود دارد، برخی زوج های جوان هم هستند که هدفشان چیز دیگریست و می خواهند کارت دعوت عروسی خودشان را به مولایشان امام زمان(عج) هدیه کنند.

قطعا از نظر این جوانان، عروسی مورد پسند امام زمان(عج) و اهل بیت(ع)؛ ویژگی های متفاوتی با عروسی های با رقص و آواز خواهد داشت و باید محیط، کاملا اسلامی و بدون گناه باشد.

در این رابطه پایگاه بسیج نجمه یکی از پایگاه های منطقه براآن جنوبی، از سال 1392 اقدام به نهادینه کردن این رسم مبارک و فرخنده با نام «ترویج عروسی بدون گناه» کرد.

زهرا شجاعی سرگروه طرح صالحین پاسدار شهید سعید شجاعی به خبرنگار اصفهان شرق گفت: اهداف طرح صالحین پایگاهی چیزی فراتر از برگزاری کلاس و دورهمی های بسیجیان است و قطعا برنامه های معرفتی عمیقی در راستای ارتقاء سبک زندگی اسلامی به بدنه خانواده ها انتقال می دهد.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های کیفی و فرهنگی در سطح پایگاه اظهار کرد: از سال 1392 با برگزاری طرح صالحین جوانان بسیجی، به دنبال اجرای برنامه های فرهنگی و شاخص در سطح منطقه و حتی استان بودیم به گونه ای که حتی اکران فیلم هنگامه همزمان با ورود پیکر پاک شهید مدافع حرم به اصفهان در پایگاه بسیج روستای روران برگزار و برنامه ای ارزشمند در سطح منطقه و استان شد.

خبر مربوط به اکران فیلم هنگامه را در اینجا بخوانید

مربی طرح صالحین در رابطه با «ترویج عروسی بدون گناه» افزود: به دلیل اینکه شاهد برگزاری عروسی های زیادی با ساز و مطرب در سطح روستا بودیم و قطعا برای برخی از مردم این نوع عروسی ها اصلا مطلوب نبود، برآن شدیم تا در ویژه جلسات صالحین با حضور نوجوانان و جوانان، نسبت به موضوعات سبک زندگی اسلامی، خانواده مذهبی، عروسی بدون گناه و مورد پسند اهل بیت و «ترویج عروسی بدون گناه» اقدام کنیم.

وی ادامه داد: به این وسیله، مثال های بسیاری برگرفته از قرآن و اهل بیت در خصوص دوری از گناه در همه ارکان زندگی در جلسات مطرح شد تا بتوانیم زمینه اجرای این طرح را به بهترین شکل برگزار کنیم.

شجاعی با اشاره به اینکه اولین عروسی بدون گناه را یکی از جوانان بسیجی عضو طرح صالحین برگزار کرد، متذکر شد: مرضیه بهرامی یکی از اعضای طرح صالحین بود که در اقدامی تحسین برانگیز، مراسم عقد خود را در جوار امام رضا(ع) برگزار کرد و به دنبال آن مراسم عروسی این زوج جوان در فضایی بدون گناه و مطرب برگزار شد.

وی با بیان اینکه یک ماه پیش یکی دیگر از اعضای طرح صالحین، عروسی در محیط شاد و بدون گناه برپا کرد، گفت: زهرا شجاعی و مصطفی حبی از زوج های جوان دیگری بودند که هر دو عضو طرح صالحین و فعالان بسیجی پایگاه هستند و مراسم عروسی شاد و بدون مطرب و رقص را برگزار کردند و به گفته خودشان، میهمانان رضایت کاملی از شب مراسم عروسی شان داشتند.

به گفته مربی طرح صالحین، برنامه ترویج عروسی بدون گناه و تجلیل از دو عروس از اعضای طرح صالحین، صرفا به صورت نمادین و به دلیل این انجام شد که بتوان این برنامه را به مردم معرفی کنیم و انشالله در آینده نزدیک این طرح به صورت فراگیر در سطح روستا با پارامتر های ویژه عروسی بدون گناه برگزار می شود.

لازم به ذکر است، این برنامه همزمان با جشن میلاد حضرت زهرا(س) در پایگاه بسیج امام حسین(ع) و نجمه برگزار شد و ملاک تجلیل، عضو بودن عروس خانم ها در طرح صالحین و عروسی بدون گناه در شب برگزاری مراسم عروسی بوده است.

نکته:

پایگاه بسیج امام حسین(ع) و نجمه روستای روران، به زودی در طرح کلی ازدواج آسان و عروسی بدون گناه، از عروس و دامادهایی که مشتاق به برگزاری مراسم عروسی بدون گناه هستند( بسیجی و غیر بسیجی)، ثبت نام به عمل آورده و در ویژه برنامه ای اقدام به برپایی جشن تجلیل از زوج های جوانِ شرکت کننده در این طرح خواهد کرد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.