سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:59 - دوشنبه 29 اردیبهشت 1393

مدیرعامل شرکت مخابرات اصفهان تایید کرد

افشای مطالب خصوصی مکالمات برخی از شهروندان اصفهانی توسط کارمندان متخلف

مدیرعامل مخابرات استان اصفهان از افشای مطالب محرمانه مکالمات برخی از شهروندان اصفهانی توسط تعدادی کارمند متخلف این شرکت خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق: حسین کشایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری فارس از اصفهان مبنی بر تخلف برخی از کارکنان این شرکت و فروش محتویات خصوصی مکالمات برخی از شهروندان به تعدادی از شرکت‌های خصوصی این شهر، ضمن تایید این مطلب گفت: طی چند ماه گذشته پرونده‌ای در این زمینه مطرح شد که برخوردهای لازم با این افراد صورت گرفت و آمادگی برخورد شدیدتر و بیشتر نیز وجود دارد.

وی اظهار کرد: مدیران مخابرات روی این مسایل به شدت حساسیت دارند و از این موضوع به راحتی عبور نخواهند کرد، ضمن اینکه دستگاه‌های امنیتی و قضایی نیز به شدت و با جدیت پیگیر این موضوع هستند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان تصریح کرد: تمام همکاران شرکت مخابرات سوگند یاد کرده‌اند که امین اطلاعات خصوصی مردم باشند و مردم نیز تاکنون به دید اعتماد به این شرکت نگاه کرده‌اند، اما همانطور که در برخی از ادارات دیگر نیز به رغم سوگند یاد کردن کارکنان آن، تخلفاتی صورت می‌گیرد، در شرکت مخابرات نیز ممکن است افرادی دست به تخلفاتی بزنند که به هیچ عنوان مورد تایید این شرکت نبوده و اصلا قابل اغماض نیست.

*شهرداری با مخابرات همکاری نمی‌کند

وی از عدم همکاری شهرداری اصفهان با شرکت مخابرات استان نیز ابراز گلایه کرد و افزود: ما خودمان عدم پوشش شبکه‌ای و یا قطع شدن مکالمات در شهر اصفهان را تایید می‌کنیم ، اما عمده این مسئله به علت عدم همکاری شهرداری با شرکت مخابرات است که اجازه توسعه و نصب سایت‌های مخابراتی را نمی‌دهد.

کشایی با بیان اینکه اکنون «رایتل» در شهرستان‌های اطراف استان اصفهان راه‌اندازی شده و در شهر اصفهان امکان راه‌اندازی این سیستم مخابراتی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان از ما عوارض سنگین و یا تراکم می‌خواهد در حالی که این موضوع با قانون منافات دارد، اما چندین پرونده در زمینه ماده 100 علیه مخابرات اصفهان توسط شهرداری اصفهان در دستگاه قضایی استان مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 28 درصد از درآمدهای تلفن همراه به طور مستقیم به دولت پرداخت می‌شود و این سختگیری‌ها باعث می‌شود تا جلوی توسعه شبکه گرفته و روند خدمات رسانی به مردم کند شود.

*برنامه‌ای برای حذف قبوض تلفن در اصفهان نداریم

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان همچنین از حذف ارائه قبوض کاغذی تلفن ثابت در شهرستان‌های استان اصفهان غیر از شهرستان اصفهان خبر داد و افزود: مردم در دیگر شهرهای استان اصفهان با این موضوع به خوبی کنار آمده‌اند و از طریق سامانه 1818 و یا سامانه پیامک 3000001818 قبوض خود را پرداخت می‌کنند، اما برنامه زمان بندی مشخصی برای حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت در شهر اصفهان نداریم.

وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر بی کیفیتی ارایه خدمات اینترنتی در اصفهان و قطعی زیاد این خطوط ادامه داد: حجم تقاضای شهروندان‌ طی دو سال گذشته برای دریافت خدمات اینترنت خیلی بالا بود و ما پیش بینی این میزان درخواست را نکرده بودیم، لذا نتوانستیم به خوبی در بعضی از مکان‌های استان سرویس دهی مناسب داشته باشیم و همین امر باعث قطعی اینترنت در برخی از مکان‌های استان شده است.

*مردم میزان مصرف اینترنت را اندازه می‌گیرند

کشایی در پاسخ به این سئوال که چرا به تازگی مشترکان اینترنت پرسرعت احساس می‌کنند میزان اینترنت فروخته شده به آنها کمتر از میزان عنوان شده بوده در حالی که سال گذشته با این مقدار اینترنت خدمات بیشتر و طولانی مدتی ارایه می‌شد، نیز بیان کرد: سامانه و سیستم ارایه خدمات اینترنتی به شهروندان کاملا پیشرفته و دقیق است و بعضا شایعاتی برای ریزش مشتری‌های مخابرات مطرح می‌شود که صحت ندارد.

وی اضافه کرد: با این همه باز هم در حال طراحی و نصب یک نرم افزار دقیق برای محاسبه میزان دقیق اینترنت مصرف شده توسط خود کاربران هستیم تا مردم بتوانند از میزان مصرف اینترنت خود مطلع شوند.

*یکسان سازی پیش شماره‌های تلفن ثابت از عید مبعث

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان همچنین از توافق شرکت مخابرات استان با وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات کشور برای یکسان سازی پیش شماره‌های تلفن ثابت در استان خبر داد و افزود: این اتفاق به مناسبت عید مبعث در اصفهان اجرایی می شود و پیش شماره استان از 0311 به 031 تغییر می‌یابد.

وی همچنین به ضریب نفوذ وسایل ارتباط جمعی این شرکت در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: تلفن ثابت با 2 میلیون و 250 هزار تلفن ثابت با ضریب نفوذ 44 و نیم درصد در اصفهان 7 درصد بیشتر از حد متوسط کشور و تلفن همراه با 4 میلیون و 340 هزار تلفن با ضریب نفوذ 86 و نیم درصد 11 درصد بیشتر از حد متوسط کشور بوده و میزان فیبر نوری گسترانده شده در سطح استان نیز 6 هزار و 500 کیلومتر است.

کشایی با بیان اینکه 8 درصد از تلفن های ثابت کشور از خدمات ADSL بهره می‌گیرند، اظهار کرد: این میزان در استان اصفهان 12 درصد بوده و این در حالی است که توسعه کمی و کیفی خدمات اینترنتی در استان روز به روز در حال افزایش است.

وی همچنین اضافه کرد: هزینه یک دقیقه مکالمه همراه اول دایم به تلفن ثابت 570 ریال ، یک دقیقه مکالمه همراه اول دایم به همراه اول 570 ریال ، یک دقیقه مکالمه همراه اول اعتباری به تلفن ثابت 670 ریال، یک دقیقه مکالمه همراه اول دایمی به ایرانسل یا رایتل 625 ریال و یک دقیقه مکالمه همراه اول اعتباری به ایرانسل و یا رایتل 937 ریال است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.