سرویس: غیر تولیدی 18:59 - چهارشنبه 23 بهمن 1398

هر آنچه باید بخوانیم؛

با کتاب های پرمخاطب دکتر امیرحسین بانکی پور آشنا شوید +جزئیات

قصد داریم با برخی از آثار دکتر بانکی آشنا شویم که در سالهای گذشته با استقبال خوب مخاطبین مواجه شده است.

به گزارش اصفهان شرق، دکتر امیرحسین بانکی پور، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان و چهره نام آشنا و رسانه ای فرهنگ و اجتماع شهر اصفهان است. در ادامه قصد داریم با برخی از آثار ایشان آشنا شویم که در سالهای گذشته با استقبال خوب مخاطبین مواجه شده است.

علاقه مندان می توانند این آثار را به طور مستقیم از سایت انتشارات «حدیث راه عشق» به نشانی http://hadisbook.ir تهیه کنند یا با شماره تلفن ۰۹۱۳۳۱۶۵۵۴۳ جهت تخفیف به مجموعه های فرهنگی تماس حاصل فرمایند.

۱- عیار مدیران

این کتاب با هدف معرفی ویژگی‌های مدیران از دیدگاه مقام معظم رهبری نگاشته شده است.

محور اصلی کتاب جمع‌آوری و طبقه‌بندی مناسب توصیه‌ها و توصیف‌های مقام معظم رهبری در موضوع مدیران نظام می‌باشد.

کتاب دارای ۶۴ ویژگی مدیریتی می‌باشد که پشت سر هم شماره‌گذاری شده و امکان بهره‌گیری تربیتی و تحلیل تاریخی با توجه به ۶۴ معیار نیز فراهم شده است.

شما در این کتاب با مهارت‌های مدیریتی، ویژگی‌های معنوی و اخلاقی و خصوصیات انقلابی یک مدیر از زبان مقام معظم رهبری آشنا می‌شوید و به عیاری جهت تراز مدیران دست می‌یابید.

خواندن این کتاب را به همگان توصیه می کنیم ضمن آنکه در سایت رهبر معظم انقلاب اسلامی (http://khamenei.ir/) خواندن آن به مدیران ارشد کشور توصیه شده است.

۲- شاخص مدیران از منظر ولایت

این کتاب در رابطه با خصوصیات و وظایف مدیران در روایات اهل بیت(ع) تنظیم شده است که عناوین نگاشته شده ذیل هر روایت مضامین سخنان مقام معظم رهبری (حفظ الله) در ارتباط با انتخاب و وظایف مدیران در نظام جمهوری اسلامی می باشد که اصل این بیانات در کتاب «عیار مدیران» توسط همین ناشر به چاپ رسیده است.

۳- مدیریت جهادی

کتاب مدیریت جهادی با قطع پالتویی در ۲۲۵ صفحه به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با مدیریت جهادی می پردازد. اخلاق، بصیرت، مجاهدت، فداکاری، قانون مداری، عبادت و مردمی بودن، برخی از سرفصل های این کتاب است.

۴- عیش و معاش

این کتاب با نام دوم «زندگی گوارا در پرتو اقتصاد اسلامی» به قلم دکتر امیرحسین بانکی‌پور و با هدف بیان اهمیت جایگاه اقتصاد در خانواده نگاشته شده است. محور اصلی کتاب، سبک زندگی اسلامی و تدبیر معیشت در پرتو اقتصاد اسلامی می‌باشد.

کتاب ده فصل دارد و به عوامل برکت و وسعت رزق، فرهنگ کار، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری، بحران مالی، انفاق و توزیع ثروت، ادعیه و اذکار وسعت رزق می‌پردازد. شما در این کتاب با مرور اقتصاد اسلامی و اهمیت تدبیر معیشت در استحکام‌بخشی به خانواده، گام به گام با عوامل گشایش دهنده در وسعت رزق و به کارگیری سالم و پاک آن در زندگی آشنا می‌شوید.

۵- مطلع مهر

این کتاب به همراه کتاب «دختران آفتاب» یکی از پرفروش ترین کتابهای دکتر امیرحسین بانکی‌پور است که با هدف بیان راهکارهای جامع و کاربردی برای انتخاب همسر نگاشته شده است.

محور اصلی کتاب راهنمایی و مشاوره جهت همسرگزینی عالمانه می‌باشد. این کتاب مورد تأیید گسترده مخاطبان انتشارات حدیث راه عشق قرار گرفته است.

کتاب مطلع مهر حاوی یک برنامه جامع، کاربردی و گام‌به‌گام برای جوانان در آستانه ازدواج می‌باشد. شما در این کتاب که ۸ گفتار دارد با موضوعات فوریت ازدواج، احراز شرایط اولیه برای ازدواج، معیارهای انتخاب همسر، آداب خواستگاری، ضرورت تحقیق درا زدواج، تصمیم‌گیری، نقش مهریه در ازدواج و بهترین انتخاب آشنا می‌شوید.

۶- سبک زندگی زنان

این کتاب با تعریف خطوط کلی سبک زندگی زنان در قالب سبک زندگی فردی و اجتماعی، فلسفه حجاب اجتماعی و تناسب آن با مد و حیا، نقش ازدواج در سبک زندگی خانوادگی شروع شده و در ادامه به تبیین نقش و ارزش معنوی زن در خانواده و بررسی جایگاه زن در نظام اجتماعی و مباحثی پیرامون ابعاد حضور اجتماعی و اشتغال زنان و بررسی حدود روابط زن و مرد پرداخته است.

مطالب بدست آمده در چهار فصل تدوین شده که عبارتند از:
۱- خطوط کلی سبک زندگی زنان
۲- سبک زندگی فردی
۳-سبک زندگی خانوادگی
۴-سبک زندگی اجتماعی زنان
۵- تحلیل کمی و کیفی حجاب و خانواده در آراء مقام معظم رهبری

توصیه می شود با توجه به محتوا و استخراج  آمار و اطلاعات دقیق براساس پژوهش های میدانی کشوری و دانشگاهی و ارائه انواعی از تحلیل ها و نمودار های مرتبط، فعالین حوزه خانواده و زنان، پژوهشگران و دانشجویان مربوط به رشته های تعلیم و تربیت و زن، معاونت های مرتبط با زنان و خط مشی گذاران حوزه زنان این کتاب را مطالعه و استفاده کنند.

۷- حیا

این کتاب به قلم دکتر امیرحسین بانکی‌پور فرد با هدف معرفی ابعاد خوی زیبا و پسندیده حیا نگاشته شده است.

محور اصلی کتاب بیان جلوه‌های حیا در اعضا و جوارح و جوانح با رجوع به روایات و آیات قرآن کریم می‌باشد.

کتاب ۱۲ فصل دارد و شامل بازشناسی مفهوم حیا، جایگاه حیا، آثار حیا، جلوه‌های حیا، حیای منفی، عوامل ظهور و بروز حیا، عوامل و عواقب ترک حیا، حیای خدا و اولیای الهی، حیا در حضور اولیا، نقش حیا در ایجاد روابط و پیوندها می‌باشد.

شما در این کتاب با خوی الهی حیا در روابط و پیوندهای خود نسبت به والدین، همسر، فرزندان، دوستان، معلمین، نامحرمان و… آشنا می‌شوید.

۸- قانون گذاران

انتخابات در این نظام جلوه‌ای واقعی از دخالت مردم در سرنوشت کشور می‌باشد؛ اما اینکه چه کسی صلاحیت انتخاب شدن و نمایندگی مردم را دارد نیز درخور توجه و مسأله‌ای حائز اهمیت است. در این راستا نظرات مقام معظم رهبری به عنوان دیده بان بصیر انقلاب می‌تواند راه گشا باشد.

انتشارات حدیث راه عشق همزمان با فرا رسیدن انتخابات مجلس شورای اسلامی و لزوم جذب حداکثری همراه با ارتقاء سطح دانش و بینش ایران اسلامی، به توزیع کتاب “قانون گذاران” با موضوع ۱۱۰ ویژگی و وظیفه برای نمایندگان مجلس از دیدگاه مقام معظم رهبری به قلم امیر حسین بانکی پور فرد اقدام نموده است.

این معیارها هم برای کسانی که می‌خواهند خود رادر معرض انتخاب قرار دهند و هم برای کسانیکه می‌خواهند انتخاب کنند می‌تواند سرلوحه‌ی انتخاب نهایی باشد که این ۱۱۰ معیار از متن بیانات مقام معظم رهبری از سال ۱۳۶۸ تاکنون به دست آمده که در ده بخش تقسیم بندی شده است.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.