سرویس: غیر تولیدی » دریافتی 18:49 - چهارشنبه 23 بهمن 1398

سفر آسان و ارزان برای شما؛

بهترین زمان برای سفر از اصفهان به مشهد مقدس

با انتخاب تور مشهد از اصفهان می توانید در هزینه های سفر صرفه جویی کنید، مخصوصا اگر سفر به صورت دسته جمعی باشد.

به گزارش اصفهان شرق، مشهد به عنوان محبوب ترین مقصد توریستی ایران، سالانه میلیون ها گردشگر را از گوشه و کنار جهان خود جذب می کند. در بین استان های کشور، اصفهان یکی از شهرهای بزرگی است که مسافران زیادی را به مقصد مشهد روانه می کند. با انتخاب تور مشهد از اصفهان می توانید در هزینه های سفر صرفه جویی کنید، مخصوصا اگر سفر به صورت دسته جمعی باشد. فصل های بهار، پاییز و ایام تعطیل در تابستان می تواند بهترین فرصت برای سفر از اصفهان به مشهد باشد.

اگر می خواهید مخارج سفر را تا حد زیادی کنترل و کاهش دهید، علاوه بر استفاده از توره های مسافرتی، انتخاب اتوبوس به عنوان وسیله نقلیه می تواند کمک شایانی به شما باشد. اتوبوس هم مطمئن تر از خودروهای شخصی است هم کم هزینه  تر.

مناسب ترین وسیله برای رفتن به مشهد از اصفهان

اینکه کدام وسیله نقلیه اعم از خودرو شخصی، اتوبوس، قطار یا هواپیما را به عنوان وسیله نقلیه سفر به مشهد انتخاب کنید، به خود شما بستگی دارد.

سفر از اصفهان به مشهد با خودرو: اگر برای رفتن به مشهد از مبدا اصفهان عجله ندارید و قصد دارید در بین راه توقف کنید، از مسیر لذت ببرید و یا هزینه سوخت ماشین برایتان اهمیت چندانی ندارد، خودرو شخصی گزینه مناسبی است. از اصفهان تا مشهد از نظر زمانی حدوداً 12 الی 15ساعت راه در پیش رو دارید. این کم و زیاد شدن تایم به این بستگی دارد که شما کدام مسیر را برای تردد انتخاب کنید. اگر جاده نایین به انارک را انتخاب کرده اید در مدت زمان 12 ساعت به مشهد می رسید و اگر جاده خلیج فارس و آزاد راه قم گرمسار انتخاب شما باشد پس از گذشت 13 ساعت در مقصد خواهید بود. مسیر بعدی یعنی بزرگراه شهید دستگردی به جاده سورمق شما را بعد از 15 ساعت به مشهد مقدس می رساند.

سفر از اصفهان به مشهد با اتوبوس: یکی از مطمئن ترین و کم هزینه ترین وسایل نقلیه اتوبوس است. شرکت های اتوبوس رانی معمولا نرخ های ثابتی را برای بلیط ها در نظر می گیرند و شما با تهیه بلیط اتوبوس به صورت اینترنتی می توانید هزینه های سفر را کاهش دهید. این امکان که بخواهید بلیط را به صورت حضوری در دفاتر فروش بلیط تهیه کنید، همانند سابق وجود دارد. از نظر زمانی از مبدا اصفهان تا مشهد با اتوبوس 17 ساعت راه است.

سفر از صفهان به مشهد با قطار: برای خیلی از افراد قطار یک تجربه جدید و لذت بخش است. سفر با این وسیله در مقایسه با هواپیما بسیار کم هزینه تر است. ویژگی های زیادی مانند: قابل اعتماد بودن، کم هزینه بودن، شرایط استراحت و ….دست به دست هم داده اند تا مردم خواستار سفر با قطار باشند. فاصله زمانی اصفهان تا مشهد با قطار معمولا 18 ساعت است. قطار تا رسیدن به مقصد در چندین ایستگاه مختلف توقف می کند.

 

سفر از صفهان به مشهد با هواپیما: اگر برای رسیدن به مشهد از اصفهان، عجله دارید و هزینه بلیط برای شما اهمیتی ندارد، هواپیما بهترین گزینه است. شما با این اقدام بعد از گذشت یک ساعت و نیم در مشهد خواهید بود.

خرید بلیط اصفهان به مشهد

با توسعه فناوری و گذشت زمان راه های مختلفی برای خرید بلیط پیش روی مسافران قرار گرفت. اگر آن دسته از افرادی هستید که خیلی با اینترنت و دنیای آن سر و کار دارید، پیشنهاد می کنیم که بلیط سفر خود را با هر وسیله نقلیه ای که مد نظر دارید، از یک وب سایت تهیه کنید. در وب سایت ها این شانس را دارید که به تورهای لحظه آخری برخورد کنید، از تخفیفات آگاه شوید یا حتی قیمت بلیط شرکت های مختلف را با هم مقایسه کنید و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

روش بعدی رفتن به صورت حضوری به یکی از آژانس های مسافرتی که مسئولیت فروش بلیط را بر عهده دارد، است. آژانس مسافرتی عتیق گشت یکی از آژانس هایی است که ارائه خدمات در زمینه بلیط را بر عهده گرفته است. معمولا هر سایتی که عملکرد مناسب و خوبی در زمینه فروش بلیط داشته باشد، یک آژانس با همان عنوان دارد که مراجعه حضوری افراد را می پذیرد.

خرید بلیط از طریق اپلیکیشن ها نیز برای شما فراهم است. کافی است یکی از برنامه های کاربردی مخصوص فروش بلیط را بر روی موبایل خود نصب کنید و از آنجا اقدام به ثبت بلیط و خرید آنلاین نمایید.

در مشهد از کجاها دیدن کنیم؟

اما حرم مطهر تنها دلیل محبوبیت مشهد نیست زیرا این شهر دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی دیگری نیز هست. در ادامه لیستی از بهترین مکان های بازدید در مشهد را بخوانید.

پارک ملت

اولین مکان در لیست مکان های بازدید گردشگران در مشهد است. بدون بازدید از بزرگترین و قدیمی ترین پارک مشهد آنجا را ترک نکنید. این پارک دارای امکاناتی همچون پارک تفریحی، میادین ورزشی، کتابخانه واستخر است. در بخش شرقی پارک می توانید دریاچه بزرگی پیدا کنید و در قسمت غربی یک استخر، یک زمین والیبال، فوتبال، زمین تنیس و یک  زمین اسکیت بازی. پارک تفریحی ملت مشهد بزرگترین چرخ فریس در خاورمیانه در خود جای داده است.

طرقبه

اگر به 18 کیلومتری جنوب غربی مشهد رفتید، به طرقبه شهری زیبا با آب و هوای دلچسب ییلاقی بروید. رودخانه های طولانی، درختان بلند و باغ های میوه بزرگ همه باعث شده طرقبه گریزی از زندگی شلوغ شهری را فراهم کند. این شهر دارای جاذبه های مختلفی از جمله: سد چالیدراره، دره ارغوان، دره داغستان و رودخانه دهبار است که قلب تپنده طرقبه محسوب می شوند.

روستای شاندیز

دهکده تفریحی آرام شاندیز یکی از مکان های ویژه بازدید در مشهد است. اگر در 38 کیلومتری غرب مشهد بودید، به منطقه ای برخورد خواهید کرد که مملو از رودخانه ها، دره ها، و درختان زیبا است که توجه پرندگان را جلب می کند. این دهکده تفریحی شاندیز است، زیبا مانند صحنه ای که از یک نقاشی بریده شده است. در صورتی که احساس گرسنگی کردید رستوران پدیده شاندیز، غذاهای ایرانی و بین المللی خوشمزه ای را سرو می کند. فروشگاه سوغات شاندیز همچنین مکان مناسبی برای خرید هدایا و سوغات محلی است.

مقبره فردوسی

فردوسی یکی از مشهورترین شاعران ایرانی و نویسنده کتاب شاهنامه است. آرامگاه وی در یک باغ زیبا در 20 کیلومتری شمال مشهد در شهر باستانی طوس واقع شده است. معماری مقبره از زمان هخامنشی الهام گرفته شده است. یک موزه و کتابخانه در نزدیکی آرامگاه وجود دارد که برای آموزش بازدید کنندگان از فردوسی و آثار وی ساخته شده است. به عنوان یکی از مکان های دیدنی مشهد، این آرامگاه شاعر بزرگ هر ساله بالغ بر یک میلیون بازدید کننده را به خود جلب می کند.

باغ گیاهشناسی مشهد

باغ گیاه شناسی 25 هکتاری مشهد در سال 2014 با اهداف آموزشی و زیبایی شناسی افتتاح شد. این باغ شامل بخش هایی از قبیل باغ گل سرخ، مرکز تئاتر و آموزشی، باغ صخره و باغ میوه های بومی ایران و بسیاری دیگراز کشورها است.

    

موزه نادری

موزه نادری آثاری از زمان حکومت نادر شاه مانند زره و سلاح را به نمایش می گذارد. همچنین مقبره محمدتقی خان پسیان حاکم خراسان در آن زمان در این مکان قرار  دارد.

پارک علمی استاد بازیما

پارک علمی پروفسور بازیما یک مرکز آموزشی ایده آل برای افرادی است که به علم علاقه دارند. تجربه سفر به مریخ، منظومه شمسی و مطالعه ژیروسکوپ، را در اینجا لمس می کنید. شما می توانید در آکادمی زیست شناسی این پارک علمی خلاق شرکت کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.