سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:32 - یکشنبه 28 اردیبهشت 1393

فرماندار اصفهان اعلام کرد:

چالش آلودگی اصفهان با حرف حل نمی شود

شرایط بحرانی در حوزه محیط زیست شرایط سختی برای اصفهان بوجود آورده و سبب شده این شهر در تعدادی از شاخص های آلودگی اولین رتبه را به خود اختصاص دهد و نمی توان با حرف از این چالش عبور کرد.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب نیوز : فرماندار اصفهان با اشاره بر لزوم برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان هر سه ماه یکبار برای ارائه گزارش دستگاههای مختلف تاکید کرد: مدیران دستگاههای اجرایی باید توجه ویژه ای به روابط عمومی داشته باشند، روابط عمومی پویا با حمایت مردم و پشتیبانی مسولان امید ونشاط را به مردم اهدا می کند.

وی با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر، تثبیت نظام جمهوری اسلامی و تغییر رویه در تعاملات جهانی را بزرگترین دستاورد عملیات آزاد سازی خرمشهر اعلام کرد و ادامه داد: بایستی دستگاهها برای گرامیداشت این روز توجه ویژه داشته باشند و شهرداری و و شورا ها هم برای نمایش این پیروزی عظیم چهره شهر را بیارایند.

کفیل شعار امسال را چراغ هدایت مدیران در دستگاه های مختلف اجرایی دانست و اضافه کرد: مدیریت جهادی و عزم ملی حضور مردم را می طلبد و آماده سازی زمینه این حضور همت مدیران را تا تحقق شعار امسال در اولویت امور قرار گیرد.

وی با اشاره به دومحور شعار امسال معتقد است موضوع فرهنگ به عنوان یکی از اولویت ها باید در کنار همه طرح ها و پروژه ها دیده شود و تاکید کرد: پروژه ای بدون پیوست فرهنگی نداریم بلکه باید توجه داشت پروژه ای که نیازمند پیوست فرهنگی است بدون توجه کار نشود.

فرماندار اصفهان به گرامیداشت سالروز رحلت امام اشاره کرد و ادامه داد: ۱۴ خرداد روز ملی مذهبی و فراملی است که باید آن را ارج نهیم هم از این جهت که شخصیت معمار کبیر انقلاب به عنوان یگانه دوران را بیشتر بشناسیم و هم ارزشها و آرمانهای انقلاب میثاقی دوباره ببندیم.

کفیل با اعلام اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی رو پای خود ایستادن و آسیب پذیری را به حداقل رساندن نه اینکه منتظر ثبت نام این دستگاه و آن نهاد بنشینیم گفت: در موضوع اقتصاد اشتغال باید فعال وارد شویم.

فرماندار اصفهان ادامه داد: اشتغال یکی از الزامات اقتصاد است که برای رشد اقتصادی با تکیه بر خودکفایی نیازمند هم افزایی ورویکرد جدی مدیران مربوط در شورای اشتغال و سایر دستگاههای اجرایی است.

*در صورت عدم صرف جویی مشکل آب شرب در مرداد ماه جدی

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع آب و کشاورزی اشاره کرد و افزود: حیات اقتصادی شهرستان وابسته به آب است بدون آب و کشاورزی معیشت مردم جبران نمی شود.

فضل الله کفیل تصریح کرد:با همراهی مجموعه دولت پیگیری مدیران و همکاری نمایندگان استان در حال حاضر شرایط مناسبی داریم که نتیجه آن وعده وزیر نیرو برای تخصیص کامل آب برای کشت پاییزه بود که دستاورد فرآیندی طولانی بود.

وی با بیان اینکه اگر شرایط انتقال آب نداریم و میزان تولید و تخصیص ها یکسان نیست باید این موضوع را درست برای مردم تشریح کنیم افزود: خانواده ها باید احساس مسئولیت کنند برای صرفه جویی و در حوزه کشاورزی هم باید مدیریت مصرف به دقت رصد و پیگیری شود.

کفیل با وجود همه تلاشهای انجام شده موضوع آب یکی از اولویت های جدی مردم و مسولان را صرفه جویی اعلام کرد و گفت: باید از خودمان شروع کنیم مدیران قبض آب دستگاهها را برای کاهش ۲۵ درصدی کنترل کنند و مردم هم رعایت کنند و گرنه مشکل آب شرب در مرداد ماه جدی است.

فرماندار اصفهان با توجه به شرایط نگران کننده اولویت بعدی مدیریت شهرستان را محیط زیست و آلاینده ها دانست و ادامه داد: در بحث تنفس مردم وزندگی سالم اقداماتی انجام شده و سندی تهیه شد که شهرداری و شورا پرقوت در این طرح وارد شدند چون حوزه حمل و نقل عمومی و اصلاح آن ضرورت دارد.

فرماندار اصفهان تاکید کرد: شرایط بحرانی در حوزه محیط زیست شرایط سختی برای اصفهان بوجود آورده و سبب شده این شهر در تعدادی از شاخص های آلودگی اولین رتبه را به خود اختصاص دهد و نمی توان با حرف از این چالش عبور کرد.

به گفته وی ساماندهی بستر رودخانه زاینده رود از ابتدا تا آخر ۳۴۰ کیلومتر است که ۱۵۳متر آن در شهر اصفهان واقع شده و با تلاش دستگاههای متولی آغاز شده که در این رابطه ورود فعال کشاورزان قابل تقدیر است.

ایجاد جاده در دو طرف رودخانه و جلوگیری از ورود پساب به بستر رودخانه از جمله اقدامات جدی در دست اجرا است که کفیل با اشاره به آن تاکید کرد: این اقدام خدمت بزرگی است که به بهداشت محیط و جلوگیری از پیشرفت آلاینده ها کمک خواهد کرد.

* تکمیل پروژه های نیمه تمام اولویت اول تخصیص بودجه

فرماندار اصفهان با اشاره به سیاست های مربوط به شهرهای نزدیک به اصفهان و تقسیمات کشوری تاکید کرد: تکلیف همه این شهرها در شمال و غرب و شرق مشخص شدند و هیچ کجا بجز بهارستان مشکل خط جغرافیایی با اصفهان ندارد.

وی در ادامه بهارستان را شهری مستقل و موزاییک به اصفهان عنوان کرد که همه استراتژی سیاسی آن تعریف شده و تاکید کرد: بهارستان به هیچ عنوان به اصفهان ملحق نخواهد شد و برای این موضوع منتظر مشخص شدن سیاست های تقسیم کشوری دولت هستیم.

کفیل در بحث بودجه ۹۳ هم با اعلام اینکه امسال ۲/۵۵میلیارد تومان به شهرستان اصفهان تخصیص یافت که نسبت به سال گذشته به نسبت کمی ۶ در صد کاهش و به نسبت کیفی و الزلمات ۴۶ در صد کاهش داشته است که این خروج از حالت الزام آور به نفع شهرستان است.

وی تکمیل پروژه های نیمه تمام را اولویت اول تخصیص بودجه اعلام کرد و گفت: پروژهای چند ساله که به نماد ناکارآمدی دستگاهها تبدیل شده اند باید زودتر به سر انجام برسند.

فرماندار اصفهان در پایان با بیان اینکه اصفهان را باید جامع دید و زدودن چهره محرومیت از همه مناطق شهر با نگاه محله محوری شورا قابل قبول است، خاطر نشان کرد: اصفهان رینگ اول دوم سوم نیست انتقال مشکلات و ارائه خدمات به محله و نقاط محروم چهره شهر را تغییر می دهد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.