سرویس: غیر تولیدی » نقلی 22:21 - یکشنبه 28 اردیبهشت 1393

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: از زمان آغاز ثبت نام طرح بیمه سلامت(از اول اردیبهشت ماه ۹۳) تعداد ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند که ۲۰۰ هزار نفر آنها از استان بودند.

به گزارش اصفهان شرق: احمدرضا ریاضیات امروز در نشست خبری خود با اصحاب خبر و رسانه افزود: پیش بینی ما این است که با احتساب یکصد هزار نفر که زیر پوشش بیمه ایرانیان قرار دارند آمار ثبت نام کنندگان در طرح بیمه سلامت همگانی به ۴۰۰ هزار نفر در استان برسد.

وی تاکید کرد: در طرح بیمه سلامت همگانی ثبت نام کنندگان بایستی ایرانی ،فاقد بیمه و دارای سن بالای ۱۸ سال بوده و ساکن شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستایی نباشند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان ادامه داد: ثبت نام کنندگان با دریافت کد رهگیری می توانند پیگیری کنند که دفترچه های درمانی خود را از چه مکانی دریافت نمایند.

وی با اشاره به اینکه روز اول خردادماه سالجاری صدور دفترچه بیمه سلامت همگانی در آیینی به صورت نمادین با حضور استاندار آغاز می شود، افزود: بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شامل کارکنان دولت، بیمه ایرانیان، بیمه روستاییان و بیمه همگانی زیر پوشش بیمه سلامت استان اصفهان قرار دارند.

ریاضیات تعداد مؤسسات طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان را بیش از ۴۱۱۳ مؤسسه شامل ۶۳۰ داروخانه، ۷۱ بیمارستان، ۱۶۵ آزمایشگاه، یکصد رادیولوژی، ۲۴۰دندانپزشکی، ۱۵۰ مرکز توانبخشی و فیزیوتراپی، یکهزار و ۳۵۰ پزشک عمومی، ۱۰۳ درمانگاه، یک هزار و ۲۰۰ متخصص، ۸۵ فوق تخصص، ۲۳ شبکه بهداشتی و ۱۰۳ درمانگاه اعلام کرد.

وی در ادامه به طرح پزشک خانواده اشاره و تصریح کرد:این طرح به دلایلی همچون نبود سیستم IT قوی برای تبادل اطلاعات، فقدان نرم افزار قوی اسناد پزشکی در بیمارستان ها و مراکز بیمه برای لینک شدن با یکدیگر و عدم موافقت ادغام بیمه ها عملاً شدنی نیست!

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان این را هم اضافه کرد که اجرای این طرح در شهر های شیراز و مازندران به دلیل فراهم نبودن زیرساخت های لازم با نارضایتی مردم مواجه شد.

ریاضیات در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز طرح تحول نظام سلامت از ۲۵ اردیبهشت اشاره کرد و گفت: این طرح، هفت بسته را شامل می شود که دو بسته آن ابلاغ و در حال اجراست.

وی کاهش پرداخت هزینه بستری از جیب بیمار را یکی از بسته های در حال اجرای طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد و گفت: این طرح نیز در بیمارستان های دانشگاهی اجرا می شود و تا سقف ۱۰ درصد توسط فرد و برای روستاییان و عشایر تا پنج درصد پرداخت می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان زایمان طبیعی رایگان را یکی دیگر از بسته های اجرا شده در این طرح عنوان و خاطر نشان کرد: این طرح، مراجعه کنندگان به بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه آمار سزارین در اصفهان در حال حاضر ۶۲ درصد است ، گفت: پیش بینی می شود که آمار سزارین در اصفهان به ۲۰ درصد کاهش یابد.

ریاضیات بیمارستان های الزهرا (س)، کاشانی، فیض، شهید بهشتی و چمران اصفهان را بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد و از برخورد جدی با پزشکانی که در بیمارستان های دانشگاهی اقدام به اخذ زیرمیزی می کنند خبرداد و گرفتن زیر میزی را حرام دانست.

وی، نظارت بر اجرای این طرح و همچنین بررسی و رسیدگی اسناد را در حیطه وظایف سازمان بیمه سلامت عنوان کرد و گفت: برای این منظور ۵۰ بازرس از سوی اداره کل بیمه سلامت استان شیوه اجرای طرح تحول را نظارت و بررسی می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه اعتبار لازم برای خرید تجهیزات در اختیار بیمارستان‌ها قرار داده شده است، اضافه کرد: شاید برای بیمارستان الزهرا(س) امکان دو تخته کردن اتاق‌های سه تخته‌خوابی در مدت یک ماه فراهم نباشد اما ارتقای تخت‌های این بیمارستان باید در مدت یک ماه انجام شود.

ریاضیات با بیان این که برخی خدمات مشمول طرح بیمه‌ای سلامت قرار نمی‌گیرند، گفت: هزینه جراحی و اقدامات تشخیصی و درمانی زیبایی، اتاق‌های یک تخته به جز موارد ایزوله، هزینه اقامت در بخش vip بیمارستان‌ها، هزینه‌های ناشی از ضرب و جرح و خودکشی مشمول بیمه سلامت همگانی نمی‌شود.

وی از حمایت از پزشکان در مناطق محروم خبر داد و ادامه داد: پرداختی پزشکان مناطق محروم افزایش خواهد یافت تا مدت اقامت بیشتری در منطقه محروم داشته باشند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان در ادامه به پیشنهاد این اداره کل برای چاپ دفترچه های سایر بیمه ها در اداره کل بیمه سلامت استان اشاره و تصریح کرد: این پیشنهاد مورد موافقت اداره کل بیمه تامین اجتماعی استان و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت قرار گرفته و در انتظار تایید مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی است.

وی همچنین ترغیب پزشک به ارایه خدمات در کلینیک های ویژه استان را یکی از برنامه های خدمات کیفیت ویزیت عنوان کرد و گفت: هم اکنون سه کلینیک ویژه در شهر اصفهان وجود دارد.

وی اظهارداشت: در راستای اجرای این برنامه، کیفیت ویزیت در این کلینیک ها ارتقا می یابد زیرا با حمایت های مالی انجام شده، هر پزشک در یک ساعت تنها موظف به ویزیت هشت بیمار است.

ریاضیات ، استانداردسازی و ارتقای کیفیت خدمات سرپایی ، بهبود فرآیندهای آموزشی از طریق افزایش کیفیت و زمان ویزیت سرپایی و افزایش رضایت بیماران را از دیگر راهکارهای ارتقای کیفیت خدمات ویزیت در کلینیک های ویژه برشمرد.

یک نظر در مورد “مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان در جمع خبرنگاران اعلام کرد:”

  1. نام گفت:

    اصلا این بیمه فایده ندارد ویزیت 22هزار تومانی را 15 هزارتومان حساب کردن و برای دارو هم فقط 2500تومان کم کردند واقعا بیمه سلامت فرقی با بدون بیمه رفتن به درمانگاه ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.