اصفهان شرق

آمار جدید مبتلایان به کرونا در چین/ امید برای کنترل ویروس جدید افزایش یافت

کدخبر: 193793
1398/11/22 در ساعت 16:35

به گزارش اصفهان شرق؛ مقام‌های استان هوبئی، در مرکز چین، جایی‌که محل شیوع ویروس کرونای تازه است، اعلام کردند ۹۰ تن دیگر از مبتلایان جان خود را از دست داده و بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ مورد تازه از ابتلا به ویروس گزارش شده است. با این حساب شمار قربانیان به تقریبا ۹۱۰ نفر و شمار مبتلایان به بیش از ۴۰ هزار نفر رسیده است.

خارج از سرزمین اصلی چین همچنان تنها یک نفر در فیلیپین و یک تن در منطقه ویژه اداری هنگ‌کنگ جان خود را از دست داده است که از این بابت آمار تغییری نکرده است.

 نزدیک به ۳۰ کشور به‌طور رسمی موارد کروناویروس تازه را گزارش داده‌اند که به بیش از ۳۰۰ مورد می‌رسد. هرچند در تمامی این کشورها سازوکار بهداشتی و مهار بیماری‌ها یکسان نیست و نظارت و قرنطینه تفاوت دارد.

سرعت ابتلا به ویروس تازه به مراتب بیشتر از سارس است اما درصد تلفات همچنان کم‌تر از سارس و در حدود دو درصد حفظ شده است.

سازمان جهانی بهداشت به‌تازگی اعلام کرده بود به نظر می‌رسد روند شیوع ویروس تازه به ثبات رسیده است؛ به این معنی که به نظر می‌رسد دست‌کم در روزهای اخیر از سرعت جهشی آن کاسته شده است. با این حال افزایش شمار مبتلایان در بامداد امروز (دوشنبه) بار دیگر نگرانی‌هایی را سبب شده است.

دکتر یان لیپکین، مدیر مرکز ایمنی و ابتلا به بیماری‌ها در دانشگاه کلمبیا در جریان یک کنفرانس خبری آنلاین گفته اگر تمهیدات برای مهار بیماری موثر باشد، باید به زودی شاهد کاهش چشم‌گیر موارد ابتلا باشیم.

دولت چین اعلام کرده است حدود ۳۲۰۰ نفر از مبتلایان درمان و مرخص شده‌اند.

ازسرگیری فعالیت کاری در چین

بسیاری از اداره‌ها و سازمان‌های دولتی، فروشگاه‌ها و موسسات خصوصی در چین، از امروز ، فعالیت کاری خود را از سر می‌گیرند. گفتنی است تعطیلات سال نوی چینی که باید دو هفته پیش پایان می‌یافت تا امروز تمدید شده بود.