سرویس: اجتماعی 09:00 - یکشنبه 20 بهمن 1398

آمار کرونا در ایران : صفر / ویروس کرونا ، فصلی نیست

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت می گوید تا امروز حتی یک مورد از ابتلا به ویروس کشنده کرونا هم در ایران مشاهده نشده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ دکتر کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت عنوان کرد: مورد ابتلا به ویروس کرونا خوشبختانه هنوز در ایران مشاهده نشده است و مواردی هم که مشکوک به این موضوع بودند رد شده اند.

وی افزود: البته منظور از ویروس کرونا نوع جدیدی است که در سال 2019 در چین شیوع پیدا کرد وگرنه کرونا خانواده ای وسیع از انواع ویروس هاست که همیشه و در هر فصلی از سال نه تنها در ایران که درتمامی کشورهای دیگر دیده می شوند.

دکتر جهانپور با تاکید بر اینکه ویروس کرونایی که طغیان کرده هنوز در ایران مشاهده نشده بیان داشت: 56 دانشجوی ایرانی از ووهان چین به ایران برگشتند و الان در قرنطینه هستند. امروز نیز اولین آزمایش کرونا (تست pcr) از این دانشجویان گرفته می‌شود. در ووهان 70 دانشجوی ایرانی مشغول به تحصیل بودند که از این تعداد فعلا 56 نفر با پرواز اختصاصی به ایران برگشته اند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: حال عمومی همه این دانشجویان خوب است و کلیه امکانات رفاهی برای آنها فراهم شده است. آنها باید تا 14 روز در قرنطینه بمانند و سپس مرخص خواهند شد.

این مقام مسئول در رابطه با این موضوع که شیوع ویروس کشنده کرونا اختصاص به فصل خاصی دارد یا خیر گفت: این ویروس اختصاص به فصل خاصی ندارد اما در فصل سرما بیشتر بروز می کند.

وی خاطرنشان کرد: ویروس کرونا فعلا بیش از 700 قربانی در چین داشته و به کشورهای زیادی نیز نفوذ کرده است اما خوشبختانه تا این لحظه که صحبت می کنم حتی یک مورد هم در ایران دیده نشده است.

جام جم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.