اصفهان شرق

زندگی کارآفرینانه فقط در کسب و کار تعریف نمی‌شود

کدخبر: 193727
1398/11/21 در ساعت 11:51

به گزارش اصفهان شرق؛ سیما فردوسی در همایش «زن، مشارکت و تولید» اظهار داشت: کارآفرینی یک سبک زندگی است. زندگی کارآفرینانه فقط در کسب و کار تعریف نمی‌شود. افراد کارآفرین یک انضباط عملی دارند و این سبک آنها را موفق کرده است.

وی افزود: تحقیقات نشان می‌دهد کارآفرینی ژنتیک نیست و همه به یادگیری و اکتسابی بودن آن اشاره دارند البته که برخی از ویژگی‌ها باید در افراد برای کارآفرین بودن، وجود داشته باشد.

این روانشناس با اشاره به ویژگی‌های افراد کارآفرین تصریح کرد: این افراد میل به موفقیت دارند و هدف‌گرا حرکت می‌کنند و ساماندهی یکی از ویژگی‌های بارز آنان است.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به هدف تنها خواستن کافی نیست‌، تصریح کرد:  افراد کارآفرین عهده‌دار مسئولیت خود هستند و مسئولیت کار خود را چه در موفقیت و چه در شکست می‌پذیرند و از شکست‌ها درس می‌گیرند.

فردوسی گفت: قدرت تحمل سختی در این افراد بسیار بالاست آنان باید بیشتر پاسخگو باشند ولی نحوه روبرو شدن با استرس و تنش و تنیدگی را می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: کار آفرینان زود دچار از هم پاشیدگی روانی نمی‌شوند و این مهارتی است که کسب کرده‌اند و ادراک و شناخت را از شرایط تغییر داده‌اند و ادراک و شناخت و تفسیر درستی از شرایط دارند.

این مشاور اظهار داشت: خلاقیت از کارآفرینی جدا نیست. خلاقیت در تفکر و اندیشه بسیار مهم است‌. اینکه چگونه از فرصت‌ها به شکل جدید استفاده شود و امور ارزشمند را اضافه کنیم.

وی افزود: لازمه کارآفرینی تصمیم‌گیری درست و سریع است. در سرعت بالا باید بهترین تصمیم گرفته شود. برخی از افراد دچار بلا‌تصمیمی هستند و زمان زیادی را صرف می‌کنند تا بتوانند تصمیم بگیرند.

فردوسی بیان کرد: کارآفرینان ارتباطات موثر برقرار می‌کنند و انعطاف‌پذیر هستند نه به معنای سرتعظیم در مقابل دیگران فرود آوردن، بلکه به معنای داشتن قدرت انطباق.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیت سالم و ناسالم تصریح کرد: افراد سالم رضایتمندی نسبی از زندگی دارند. در گذشته زندگی نمی‌کنند و افسوس گذشته را نمی‌خورند. این افراد به جای ترس در زندگی هدفمندی دارند‌.

انتهای پیام/تسنیم