اصفهان شرق

دستگاه درمان ناباروری بومی‌سازی شد

کدخبر: 193715
1398/11/21 در ساعت 11:02

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، باز هم تحریم‌ها به کمک آمدند. دستگاه تزریق درون سلولی درمان ناباروری که در انحصار چند کشور محدود بود، در شرایط تحریم با حمایت صندوق سرمایه‌گذاری ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط متخصصان داخلی بومی‌سازی شد.

آمارها نشان می‌دهد که ناباروری در ایران عدد قابل توجهی دارد و یک پنجم مردم با این بیماری درگیر هستند. این عدد، مسوولیت مدیران داخلی کشور را سنگین‌تر کرده است. متخصصانی که در شرایط تحریم، نمی‌توانند برای خرید این دستگاه اقدام کنند. این شد که تحریم‌ها بار دیگر فرصت‌ساز شدند و با کمک متخصصان داخلی، یکی از مهم‌ترین تجهیزات درمان ناباروری در کشور تولید شد.

«دستگاه میکرومانیپولاتور» یکی از مهم‌ترین تجهیزات درمان ناباروری که در انحصار سه کشور آلمان، ژاپن و آمریکا است با تلاش متخصصان داخلی و حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در داخل کشور طراحی و تولید شد.

 میکرومانیپولاتور یکی از مهم‌ترین تجهیزات درمان ناباروری است که با کمک «آی سی اس آی»، عمل لقاح مصنوعی را انجام می‌دهد. این دستگاه با کمک یک تیم مجرب پزشکی متشکل از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های داخلی طراحی و تولید شد و در حال حاضر در بخش درمان ناباروری برای تزریق اسپرم در سیتوپلاسم تخمک استفاده می‌شود.

این دستگاه، ناباروری با فاکتور مردانه را درمان می‌کند و پس از یک دوره پژوهش و تحقیق ۳ ساله در کشور تولید شد. یک تیم متخصص در طول سال عملکرد این دستگاه را پشتیبانی می‌کنند.

انتهای پیام/