اصفهان شرق

داشتن بصیرت نافذ، معیاری برای انتخاب نماینده اصلح

کدخبر: 193592
1398/11/19 در ساعت 19:47

به گزارش اصفهان شرق/ یادداشت سردبیر، تا انتخابات اسفندماه راه زیادی نمانده و هر آن کس که امسال شرایط رای دادن را در خود دید باید با تحقیق و بینش به انتخاب نماینده ای اصلح براید تا مجلسی در راستای اعتلای انقلاب اسلامی داشته باشیم. با توجه به اینکه در کشف معیارها، دیدگاهها و نظرات مقام معظم رهبری ملاک و مدنظر است، لازم است تا با مراجعه به بیانات ایشان، معیار انتخاب کاندیدای مطلوب را بدست آورده و براساس آن نسبت به انتخاب مطلوب اقدام کنیم.

رهبر-در-انتخابات1

امام خامنه ای مدظله العالی:

«آن کسانى که به وسیله ‏ى شوراى نگهبان صلاحیت آن‏ها اعلام می ‏شود، معنایش این است که این از حداقل صلاحیت مورد نیاز برخوردار است. در بین این کسانى که اعلام می ‏شوند، افرادى هستند با صلاحیت هاى بالاتر، افرادى هستند در سطح پایین ‏تر. هنر ملت ایران و مردم شهرها و حوزه هاى انتخابیه این است که دقت کنند، نگاه کنند، بشناسند اصلح را، بهترین را انتخاب کنند؛ بهترین از لحاظ ایمان، بهترین از لحاظ اخلاص و امانت، بهترین از لحاظ دین‏دارى و آمادگى براى حضور در میدانهاى انقلاب؛ دردشناس ترین و دردمندترین نسبت به نیازهاى مردم را انتخاب کنند. این‏ها فرصت‏هائى هست، بایستى مردم عزیز ما در همه جاى کشور… هوشیارانه، با بصیرتِ تمام تلاش کنند، پیدا کنند و با رأى خود مسجل کنند … البته مردم توجه باید داشته باشند که تبلیغات رنگین و متنوع ملاک نیست؛ وعده ‏هاى غیر عملى ملاک نیست. … وعده‏ هاى غیر عملى دادن، وعده‏ هاى بزرگ دادن، این‏ها ملاک نیست؛ باید مردم توجه کنند؛ » ( بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم یزد- ۱۲/۱۰/۸۶ )

 

*بصیرت باید نافذ باشد تا….

کم تر از یک ماه دیگر تا انتخابات مجلس زمان باقیست ولیکن پرداختن به برخی اخبار تنش زا و گاها بی محتوا می تواند، فکر مخاطب را تحت تاثیر قرار داده و رسیدن به هدف انتخاب اصلح را متزلزل کند. بدین منظور بررسی برخی پارامترها با استناد به سخنان گهربار رهبر معظم انقلاب می تواند، نقش مهمی در درست عمل کردن به تکلیف انتخاباتی و ملی داشته باشد.

آنچه در این نوشتار به آن می پردازیم، انتخاب کاندیدای اصلح با توجه به برخی شاخصه ها و ویژگی های اصلح بودن است تا آگاهانه و بدور از قومی گرایی ها، رای خود را به صندوق سرنوشت ساز مملکت اسلامی بیندازیم.

در این رابطه، انتخاب ناآگاهانه، دینی برگردن ما انداخته است به نحوی که در برابر سال های آینده و مشاهده برخی عدم کارایی در بین مسئولان، باید خود را به واسطه انتخاب نادرست، مسئول بدانیم.

داشتن بصیرت و تجدید میثاق با ولایت یکی از پارامترهای مهم در بین کاندیدا است و باید فرد مورد نظر، خط و مرز روشن با دشمنان انقلاب و دوستان انقلاب نشان دهد. مسلما در چنین موقعیت حساس، شناختن نقشه های شوم دشمنان نفوذی انقلاب اسلامی توسط کاندیدای مورد نظر، یکی از معیارهای انتخاب فرد مورد است ولی باید توجه داشت که فرد کاندیدا، برحسب زمان و جلب توجه ارای مردم، این پارامتر را در خود، به منسه ظهور نگذارد.

از طرفی داشتن بصیرت نافذ در فرد می تواند، نقشه های دشمن و فتنه های ناگهانی را شناسایی و باطل کرده و فرد، دست آویز دست دشمنان قرار نگیرد.

« کاندیدای انتخابی، موضع درستی در باب فتنه می گیرد و در برابر اعمال شیطان صفت دشمنان، ساکت نمی نشیند»

99999

*مجلس باید جلوی دسیسه ها برای ضربه زدن به انقلاب بایستد

نیاز ما به مسئولان انقلابی است که بر کرسی مجلس انقلابی تکیه زده و بتواند کارآمدی لازم را به کار گیرد و همچنین قانونی در شان مردم ارائه داده و پاسخ گوی مردم باشد. مسلما مجلس انقلابی به دنبال منافع ملی است و از عظمت و عزت کشور دفاع می کند تا امنیت ملی ما همیشه پا برجا و عزت ما در بین همه کشورها حفظ شود.

دشمن انواع دسیسه ها برای ضربه زدن به کشور در نظر دارد و مجلس باید با جدیت جلوی دسیسه ها ایستاده و نگذارد ذره ای از منافع ملی ما به یکباره تعطیل شود.

در این خصوص، می توان با بررسی دقیق در گفته ها و عملکرد برخی مسئولان، تشیخصی از سر آگاهی داشت و نماینده ای با بصیرت و استکبار ستیز را برای ورود به مجلس انتخاب کرد.

امید است یازدهمین مجلس شورای اسلامی به مراتب با انتخاباتی آگاهانه و در نظر گرفتن شاخصه اصلح از دید رهبر معظم انقلاب، بتواند از کارآمدی مطلوبی برخوردار شود. در این خصوص وظیفه همه اقشار، بررسی دقیق در رفتار و عمل کاندیدای مورد نظر است.

187595_665

رهبر معظم انقلاب:

«بصیرت این است. بصیرت وقتى بود، غبارآلودگى فتنه نمیتواند آنها را گمراه کند، آنها را به اشتباه بیندازد. اگر بصیرت نبود، انسان ولو با نیت خوب، گاهى در راه بد قدم میگذارد. شما در جبهه‌ى جنگ اگر راه را بلد نباشید، اگر نقشه‌خوانى بلد نباشید، اگر قطب‌نما در اختیار نداشته باشید، یک وقت نگاه میکنید مى‌بینید در محاصره‌ى دشمن قرار گرفته‌اید؛ راه را عوضى آمده‌اید، دشمن بر شما مسلط میشود. این قطب‌نما همان بصیرت است.»

*تشخیص مردم از نماینده باید به چه نحو باشد:

-به پیشینه کاندیدا و نحوه موضع گیری فرد در صحنه های کشور نگاه کنیم
-با تحقیق و پرس و جو از افراد دیگر و آگاه به شناخت کاندیدا بپردازیم
-از افراد امین و صادق در خصوص شناخت کاندیدا و اصلح بودن فرد، مشورت بگیریم زیرا حقیقت و واقعیت ها باید بیان شود.
-عقبه سیاسی کاندیدا را باید شناخت
-به افرادی که پشت سر کاندیدا قدم برداشته و حتی برای فرد مورد نظر تبلیغ می کنند، نگاه کنیم زیرا قطعا کاندیدا از اشخاص حامی خود، خبر داشته و مورد تایید کاندیدا می باشند.
-بررسی کاندیدا و حضور وی در دیگر حوزه ها می تواند یکی از عوامل مورد توجه افراد در تشخیص فرد اصلح باشد.

«رای مردم می تواند، در آینده کشور تاثیر بگذارد و در این خصوص باید به عنوان یک فرد تاثیر گذار به بررسی کاندیدای اصلح و دلسوز بپردازنند»

گفتنی است، این معیار به عنوان پارامتر انتخاب نماینده اصلح در افراد از سوی این رسانه بیان شد تا بتوان با بهره مندی از انتخاب اصلح از دید رهبری، قدمی شایسته برداشت.

تا انتخابات اسفند 1398همراه ما باشید….